Gå til innhold

Kan man trene på seg slankere legger?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ganske slanke legger i utgangspunktet, men jo eldre jeg har blitt jo tykkere har de på en måte virket. Det kan se ut som jeg har litt vann i de om dere skjønner. Hvis jeg på en måte presser huden der så får jeg noe som ligner litt på appelsinhud. Det betyr vel at det er vann? Det er sikkert ikke noe farlig/galt å ha litt vann, men er det noen trening man kan gjøre for å få litt mer definerte/tynnere legger?

Anonymkode: c0a0c...9ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg har ganske slanke legger i utgangspunktet, men jo eldre jeg har blitt jo tykkere har de på en måte virket. Det kan se ut som jeg har litt vann i de om dere skjønner. Hvis jeg på en måte presser huden der så får jeg noe som ligner litt på appelsinhud. Det betyr vel at det er vann? Det er sikkert ikke noe farlig/galt å ha litt vann, men er det noen trening man kan gjøre for å få litt mer definerte/tynnere legger?

Appelsinhud/cellulitter er ikke vann i kroppen, og det er dessverre ikke så mye å gjøre med cellulitter. Men du kan stramme opp leggene ved hjelp av trening som sykling, step, gåing i motbakke, styrketrening osv.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Kan det være du har lymfevæske i beina? F.eks som følge av en grad av Lymfødem - NHI.no ?

Anonymkode: f6a61...d13

Har åreknuter og skal fjerne de igjen snart. Har ikke blitt store men de er både vonde og stygge. Kan det ha noe med saken? Vet ikke om jeg har væske? Hvordan vet man egentlig har lymfeødem? Eller om det bare er slik? De fleste har faktisk tykkere legger enn meg, så de fleste har vel lymfeødem da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Har åreknuter og skal fjerne de igjen snart. Har ikke blitt store men de er både vonde og stygge. Kan det ha noe med saken? Vet ikke om jeg har væske? Hvordan vet man egentlig har lymfeødem? Eller om det bare er slik? De fleste har faktisk tykkere legger enn meg, så de fleste har vel lymfeødem da? 

Mange har kanskje snev av lipødem.

Anonymkode: b5223...4d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Mange har kanskje snev av lipødem.

Hvorfor får kroppen så mye stygge greier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv kompresjonsstrømper og se om det hjelper? F.eks slike de selger på apoteket til flyturer.

Om det er begynnende lipødem, ødem el.l så er det behandling å få, og bedre resultat om en begynner tidlig, så anbefaler å få det sjekket.

Fysioterapaut kan gi en spesiell form for massasje for å hjelpe på drenasje av lymfevæske. En kan støtte til spesialtilpasset strømper med passe trykk til din fot. Finnes pulssator en kam bruke hjemme. Også hjelper det å holde seg i bevegelse generelt, gå tur eller sykle, for å holde sirkulasjon i gang.

Anonymkode: 8df38...3ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Embla Othea skrev (På 3.10.2022 den 15.27):

Man kan ikke punktforbrenne, men løping kan gi deg noe slankere legger.

Jeg er overvektig, men leggene mine er ganske definerte. Men det er sykling som har gjort jobben for min del. Jeg regner med at det meste av mosjon der beina brukes mye har ønsket effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.10.2022 den 15.03):

Dersom det ikke er noe  medisinsk årsaker, så hjelper uttøyning VELDIG mye. 

Anonymkode: 26904...f97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvorfor får kroppen så mye stygge greier?

Kroppen er dum🤷‍♀️ Jævla dårlig design på mange måter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...