Gå til innhold

Norge må bytte ut justisministeren


Egenskap

Anbefalte innlegg

Er det ikke det at det er en stor sikkerhetsrisiko å være på tiktok som hun er? Fordi den er kinesisk og de kan hente opp opplysninger om henne. Det er jeg enig i ikke høres bra ut. 
Ellers orker jeg ikke de standard nyhetene på tv og aner ikke om det er noe annet det gjelder. I mine øyne er hun ikke verre enn Støre og Vedum, det er vel nesten ikke mulig. De har alle store (og hundrevis av personer i) embetsverk under seg som jobber frem det de skal fronte…

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Justlooking skrev (24 minutter siden):

Er det ikke det at det er en stor sikkerhetsrisiko å være på tiktok som hun er? Fordi den er kinesisk og de kan hente opp opplysninger om henne. Det er jeg enig i ikke høres bra ut. 
Ellers orker jeg ikke de standard nyhetene på tv og aner ikke om det er noe annet det gjelder. I mine øyne er hun ikke verre enn Støre og Vedum, det er vel nesten ikke mulig. De har alle store (og hundrevis av personer i) embetsverk under seg som jobber frem det de skal fronte…

jeg tror ikke hun har erfaring å være advokat engang, det er ikke inntrykket jeg sitter med. Det er farlig når politikere får høye verv også har dem egentlig ingen arbeidserfaring og praksis i bedrifter. Hun er ikke skikket til en sånn posisjon, iallfall ikke når Russland har en gal president i roret. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Egenskap said:

jeg tror ikke hun har erfaring å være advokat engang, det er ikke inntrykket jeg sitter med. Det er farlig når politikere får høye verv også har dem egentlig ingen arbeidserfaring og praksis i bedrifter. Hun er ikke skikket til en sånn posisjon, iallfall ikke når Russland har en gal president i roret. 

Jeg syns ikke hun er mindre skikket enn mange andre politikere. Bare litt innøvd, boe som sikkert vises og egentlig betyr at hun forsøker  å forberede seg godt.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissWoodville

Jeg synes det virker som hun er en person med sterk psyke, og som har mye faglig kunnskap. Det føler jeg er betryggende. Hun er vel ung ja, noe som bekymrer litt. Men mulig at hennes andre kvaliteter veier opp for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg betrakter tiktok som lek, så en person som er justisminister prioriter feil dagen sin. Da har hun overhodet ikke fokus der hun skal ha fokus på. Selv om godt mulig får ferdig manuskripter det hun skal si til enhver tid, og har andre som jobber for henne... 

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge må bytte ut samtlige ministere. Justisministeren har i hvert fall riktig utdanning. Hvilken relevant utdanning føler du at vår finansminister har? Innad i finansdepartmentet går det vitser om hvor mange ganger man må forklare helt basale økonomiske teorier og kunnskap til Vedum. 

Det er kanskje ikke så rart når du har arvet en gård, så fått subsidier helt opp til øyeballene siden du var yrkesaktiv. Fyren har jo ingen anelse hva økonomi er og hvordan markedet fungerer.

Endret av Anonio
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns hun gjør grei jobb og får utført ting. Ja hun mangler intigreten til en 60åring i dress.

Jeg har så avsky på hvordan folk elsker å bli lurt av utseende og alder. bryr meg mest om resultater og der føler jeg hun leverer. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest plusskatten

Norge er potensielt på vei til å bli dratt inn i en storkonflikt med Russland, mens vår justisminister fjaser på TikTok. Tragisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I løpet av to sider er det vel kun en som har greid å si noe konkret om hvorfor hun ikke holder mål. Fint om de som er kritiske begrunner. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/11/2022 at 9:34 AM, Anonio said:

Det er kanskje ikke så rart når du har arvet en gård, så fått subsidier helt opp til øyeballene siden du var yrkesaktiv. Fyren har jo ingen anelse hva økonomi er og hvordan markedet fungerer.

Joda, han har god forståelse. Økonomi er noe man får av staten :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

plusskatten skrev (19 timer siden):

Norge er potensielt på vei til å bli dratt inn i en storkonflikt med Russland, mens vår justisminister fjaser på TikTok. Tragisk.

En ting er prioritering av tid og hvordan man ønsker å fremstå som en representant for landet, en annen er at Mehl ikke evner å svare for seg (ref: pressekonferansen) når hun fikk spørsmål på eget utsagn om at folk burde holde øye med økt «mistenkelig» aktivitet som droner og ble spurt konkret om hva folk skulle se etter. Hadde ingen svar til sin egen oppfordring. Heller ikke ved andre konkrete spørsmål hun får, virker det som. Hun snakker ofte ut fra subjektive meninger og bruker ord som jeg mener og jeg synes.

Det er ikke til det beste for landet å ha en justisminister som ikke representerer landet, men seg selv. Heller ikke når prioriteringer av tid i krisen man er i nå handler om å jalle rundet i sosiale medier og når hun selv ble tatt for skattesvindel. Gudene vet hvilke opplysninger som deles fra både private telefoner og jobbmobiler når man er offentlig på nett, og hun burde være skikket og vist respekt for jobben sin.

Alder mener jeg ikke nødvendigvis har noen betydning, men modenhet og egnethet har alt å si. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår heller ikke hvorfor det skal være så forbanna vanskelig å beklage på staten sine vegne i Tengs saken. Det er jo ikke hennes ansvar må vite 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Det stormer rundt hennes rolle i disse dager, og hun setter seg vel ikke i lys av dette, i en mer troverdig posisjon som justisminister. 

Sitat

Bekymret opposisjon

På Stortinget reagerer den politiske opposisjonen på den manglende kontakten mellom Mehl og de ansatte i politiet.

- Det er veldig viktig for en justisminister å ha dialog med instansene man er øverste leder for. Har man ikke det, klarer man ikke gjøre jobben skikkelig, sier Ingvild Thorsvik, justispolitiker for Venstre.

- Hvis det nå begynner å bli en gjengs oppfatning av at man har en justisminister som ikke lytter til politiet, så har regjeringen en stort problem. Da vil man ikke få til et godt samarbeid, legger Thorsvik til.

https://www.dagbladet.no/nyheter/knusende-dom-fravaerende/77953796

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/justisminister-mehl-vil-du-fortsette-a-bruke-tiktok/o/5-95-786304

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun må fjernes umiddelbart. Hun er en sikkerhetsrisiko og hun svarer for seg og som en skoleungdom og er helt i utakt med alt ansvar og forventningene som stilles til en justisminister. Overhodet ikke moden for oppgaven. Hun overgår til og med Kjerkol og hennes ansvarsfraskrivende og flåsete "coronaminister"-holdning. Få det vekk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stina234 skrev (På 4.10.2022 den 2.38):

De fleste ministerene bør trekke seg.  Først ut burde være Støre. Trist å se hvor de roter med den norske økonomien.

Jeg har lagt merke til deg, Stina234.  Du liker visst å røre i misnøye hvor du kan.  

Det er krig i Europa, mangel på råvarer, matvarer, strøm og gass, og DU mener det er Støres og hans regjerings skyld?! 
De "roter med den norske økonomien", skriver du. 
Faktum er at regjeringen forsøker å dempe inflasjonen for å trygge oss alle.  Da kan man ikke pøse på med penger fra oljefondet for å hjelpe folk med høye strømregninger og høye matvarepriser.  Det vil kun føre til ytterligere inflasjon og enda større problemer for folk.  
Regjeringen forsøker i stedet å hente mer skattepenger fra de som har mest, for så å fordele til de som har minst. Altså å omfordele innenfor budsjettet, og uten å tilføre mer enn absolutt nødvendig fra Oljefondet.  

Hvem mener Stina234 bedre kunne ivaretatt våre svakeste, eller mener hun at de ikke trenger hjelp?
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Amossa skrev (24 minutter siden):

Jeg har lagt merke til deg, Stina234.  Du liker visst å røre i misnøye hvor du kan.  

Det er krig i Europa, mangel på råvarer, matvarer, strøm og gass, og DU mener det er Støres og hans regjerings skyld?! 
De "roter med den norske økonomien", skriver du. 
Faktum er at regjeringen forsøker å dempe inflasjonen for å trygge oss alle.  Da kan man ikke pøse på med penger fra oljefondet for å hjelpe folk med høye strømregninger og høye matvarepriser.  Det vil kun føre til ytterligere inflasjon og enda større problemer for folk.  
Regjeringen forsøker i stedet å hente mer skattepenger fra de som har mest, for så å fordele til de som har minst. Altså å omfordele innenfor budsjettet, og uten å tilføre mer enn absolutt nødvendig fra Oljefondet.  

Hvem mener Stina234 bedre kunne ivaretatt våre svakeste, eller mener hun at de ikke trenger hjelp?
 

Hei, hyggelig at du har lagt merke til meg.

Først og fremst, forsøk på kopling mellom Støre og krig i Europa er meningsløs.  Det vet da alle, og forhåpentligvis ønsker alle at den krigen skal ta slutt.

Joda Støre og kompani har skadet norsk økonomi mer en noen regjering tidligere.  Den meningsløse ytringen fra regjeringen om at nå skal de rike tas er skremmende naivt og dumt.  De skaper såpass mye problemer for de som ønsker å bidra med å bygge opp et næringsliv at mange gir opp.

Å stramme inn for å få ned inflasjonen er ok, det må til men det er ikke det som er problemet her.

Skal man kunne ta bedre vare på de svakeste så må det også sørges for at det finnes midler til nettopp dette.  Å kvele næringslivet slik at på sikt næringsutvikling stopper opp er ikke løsningen.  Man må stille seg spørsmålet hvor offentlige midler faktisk kommer fra.

Endret av Stina234
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest MissWoodville
Sweetheaven skrev (3 timer siden):

Hva skal man si? TikTok på jobbtelefonen. Merkelig at Mehl ikke vil svare for seg. Hun har jo hele tiden indirekte benektet dette, og sagt at sikkerheten ble ivaretatt.

https://www.dagbladet.no/nyheter/en-skandale/78275976

Da begynner det å bli litt vel fjortiss. Er det så viktig med tiktok døgnet rundt? Høres nesten ut som en tenåringsjente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sweetheaven skrev (7 timer siden):

Hva skal man si? TikTok på jobbtelefonen. Merkelig at Mehl ikke vil svare for seg. Hun har jo hele tiden indirekte benektet dette, og sagt at sikkerheten ble ivaretatt.

https://www.dagbladet.no/nyheter/en-skandale/78275976

Det er dagbladet som har behov for å markere seg. Journalister er heller ikke stuereine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...