Gå til innhold

Ingen vil se filmer som handler om kvinner over 40

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva tenker dere om det? Stemmer det, er kvinner over 40 rett og slett uinteressante? Hvorfor tenker dere det er slik om dette stemmer? 

Anonymkode: d497a...0b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det stemmer, handler det muligens om vår tid, at vi dyrker ungdom og skjønnhet.

«Vi vil leve lenge vi, men gamle vil vi aldri bli».

• Liker 5
Skrevet

Jeg vil gjerne se filmer som handler om kvinner over 40. Kanskje fordi jeg er over 40 selv, er det fint å se filmer med rollefigurer man kan gjenkjenne seg i aldersmessig.

Anonymkode: 7863e...95c

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg bryr meg ikke spesielt om alderen på verken menn eller kvinner i filmer. En av favorittfilmene er Stekte, grønne tomater, som stort sett omhandler en svært gammel dame, og en middelaldrende, overvektig kvinne. Med noen tilbakeblikk fra ungdommen til den eldste. En annen favorittfilm er Frihetens regn, der ser man vel knapt en kvinne i det hele tatt, og mennene er generelt sett ikke noe unge fruktfat de heller. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
Skrevet

Aldri hørt at noen ikke ønsker det  

Anonymkode: 094a0...4fb

• Liker 8
Skrevet
JegMotStrømmen skrev (2 minutter siden):

Jeg bryr meg ikke spesielt om alderen på verken menn eller kvinner i filmer. En av favorittfilmene er Stekte, grønne tomater, som stort sett omhandler en svært gammel dame, og en middelaldrende, overvektig kvinne. Med noen tilbakeblikk fra ungdommen til den eldste. En annen favorittfilm er Frihetens regn, der ser man vel knapt en kvinne i det hele tatt, og mennene er generelt sett ikke noe unge fruktfat de heller. 

Stekte grønne tomater er så bra 💚💚💚💚

• Liker 4
  • Hjerte 2
Skrevet

Tror de aller fleste ikke har noen problemer med kvinner over 40.

Frances McDormand er et eksempel på en kvinne som lykkes med sine hovedroller. Så kan en jo spørre hva som skiller hennes filmer fra de som flopper.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

The Queen

Driving Miss Daisy

Exit Marigold Hotel

Harold and Maude

Philomena

Away From Her

The Lady In The Van (fabelaktig og sann historie)

• Liker 5
Gjest AprilRyan
Skrevet

Hvor kommer den påstanden fra?

Jeg har lest at noen kvinner i Hollywood mener at det er vanskeligere å få roller fordi de gjerne caster unge kvinner til å spille kvinner mye eldre enn det de er og at de har fått beskjed om at de er for gamle når rollen de er ute etter er en kvinne på deres alder. Mulig dette gjelder filmer der menn caster dem eller er det kanskje bare sånn generelt?

Uansett, jeg vil gjerne se flere filmer om kvinner på min alder og noe litt mer interessant enn 'mor til' eller 'kona til'. Eller eventuelt 'hysterisk dame som er singel i 30-40-årene'. Nå finnes det jo filmer om kvinner som ikke er purunge også, men virker nesten som det var mer vanlig å lage det før? Eventuelt så ser jeg for lite på filmer og ikke fått med meg det, men synes det er mye samme tematikk i filmer. Serier er nok bedre på det.

Skrevet

Liker egentlig ikke å se menn over 40 år heller. Fordi det handler alltid om en alkoholiker som har problemer med sitt forhold til datter eller sønn. Sovner hver gang av de filmene

• Liker 2
Skrevet

Omg! For eksempel den svenske filmen Heartbreak hotel med Helena Bergström er jo FANstASTISK! De skal forestille 42 og 41 år. 

• Liker 3
Skrevet
AprilRyan skrev (2 timer siden):

Hvor kommer den påstanden fra?

Jeg har lest at noen kvinner i Hollywood mener at det er vanskeligere å få roller fordi de gjerne caster unge kvinner til å spille kvinner mye eldre enn det de er og at de har fått beskjed om at de er for gamle når rollen de er ute etter er en kvinne på deres alder. Mulig dette gjelder filmer der menn caster dem eller er det kanskje bare sånn generelt?

Uansett, jeg vil gjerne se flere filmer om kvinner på min alder og noe litt mer interessant enn 'mor til' eller 'kona til'. Eller eventuelt 'hysterisk dame som er singel i 30-40-årene'. Nå finnes det jo filmer om kvinner som ikke er purunge også, men virker nesten som det var mer vanlig å lage det før? Eventuelt så ser jeg for lite på filmer og ikke fått med meg det, men synes det er mye samme tematikk i filmer. Serier er nok bedre på det.

Påstand fra en tedtalk jeg hørte. 

• Liker 1
Gjest Warrior
Skrevet (endret)

Det kommer jo an på hva filmene handler om. Ikke alderen til hovedpersonen/hovedpersonene

Jeg elsker for eksempel skrekkfilmer, thrillere, katastrofefilmer, sci fi, action så jeg ser gjerne filmer som handler om kvinner over 40 år så lenge det er filmer innenfor ett av kategoriene og som har over minst 5 av 10 stjerner på imdb. Jeg hater kjærlighetssfilmer og sånne filmer der det skjer lite, eller handler om familieliv og det å få barn/være foreldre osv. Det er for meg alt for kjedelig og gidder ikke se litt en gang. 
Det må skje noe spennende i filmene jeg ser uansett hvilken alder og kjønn hovedpersonen/hovedpersonene er. 

Det eneste som er uinteressant for meg i filmer er handlingen. Hvis den er kjedelig og bare handler om kjærlighet, familieliv, drama i forhold osv.

Endret av Warrior
Skrevet

Sånn typiske mainstream blockbusterfilmer med en mann og ei dame, og action og kjærlighet har vel stort sett unge damer. Hollywood tilbyr det som selger.

Men det er jo mange andre filmer her i verden

Anonymkode: 6b976...0d1

• Liker 1
Skrevet

Bridges of Madison County 😍

Anonymkode: 58ca3...26b

• Liker 3
  • Hjerte 3
Skrevet

Siste filmen jeg så og elsket var Everything Everywhere All At Once 😁 Hovedpersonen spilles av Michelle Yeoh, som er 60 år og dritkul! 

Er filmen bra, betyr alder nada :)

Anonymkode: fde0d...a49

• Liker 8
Gjest PanteneProVVV
Skrevet

De beste filmene har kvinner over 40 på rollelista. Blant annet:

Can You Ever Forgive Me?

Misery

August: Osage County

The Kids Are All Right

The Woman In The Window

What Lies Beneath

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hva tenker dere om det? Stemmer det, er kvinner over 40 rett og slett uinteressante? Hvorfor tenker dere det er slik om dette stemmer? 

Fordi damer generelt er litt kjedelige når det kommer til spenning og action. Så kun i fantasifilmer det blit troverdig. Og her finnes et par kvinnelige helter. De er ofte 35+.

Litt flere kvinnelige hovedroller i 35-40 årsalderen i serier da:)

‘Mare of easttown, ‘Game of thrones, ‘Big little lies’, Handmaids tale’ for å nevne noen🙂

Anonymkode: b2b71...c68

• Liker 1
Skrevet

Driter vell i hvilken alder folk er i... yndelingsserien min er forresten frankie and grace 😇 

Anonymkode: 89a00...1b7

• Liker 4
Skrevet

Julia Roberts er vel over 50, og kan fortsatt dra publikum?

Anonymkode: e25a0...fd4

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...