Gå til innhold

Mugg på barnets madrass

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skulle skifte på senga og snudde madrassen, og ser til min forskrekkelse svarte flekker på undersiden av madrassen. Det er en stor madrass, ikke en billig en heller... 

Det har gått gjennom trekket og inn i skumgummien. Må den bare kastes da? Litt googling gir meg masse vaskeråd, men betyr det at det er trygt å bruke madrassen?? Er jo umulig å få vasket den skikkelig, den er 20 cm tykk. 

Vet heller ikke årsaken, men det er en ganske tett sengebunn. Mannen min svetter mye med sykdom og har alltid sovet der når han er syk, så mulig det er derfor. 

De andre madrassene på samme rom er fine (er en køyeseng med tre senger). 

Anonymkode: be01b...f72

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Usj, siden det er barnets madrass ville ikke jeg vært komfortabel med å la h*n bruke den dessverre. Er det mulig å rullere på de tre madrassene? Isåfall kan den aktuelle madrassen settes ut i kulda noen uker, etter at dere vasker den godt, uten at jeg vet om der har no effekt. Kanskje dere kan lage er snitt madrassen for å se hvor langt inn muggen går? Med litt flaks er det bare helt ytterst. Ville nok sett om jeg fikk lagd mer lufting i den sengebunnen.  

Anonymkode: a49d9...e9d

Skrevet

Det som er viktig er å finne kilden til problemet. Madrassen er bare symptomet på problemet.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Kast! Kan gi helseplager! 
billig investering, om man ser helheten…

Anonymkode: 60ba1...d5e

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Dette kan jo gi store helseplager(kroniske), selvsagt kaster man.

Men spørsmålet er jo hvordan sånt kan skje? 

Litt rart at det ikke skjer med mannens egen madrass om han svetter mye. Men om han ligger det når han er syk og ikke i sin egen da - så er nok det grunnen. 

Anonymkode: f2b20...269

• Nyttig 1
Skrevet

Er det noen som har tisset i senga og det ikke har blitt oppdaget? Mugg kommer jo når det er vått eller store mengder fuktighet. Er det virkelig mulig å svette så mye at det trekker tvers igjennom en tjukk madrass?

Jeg ville kassert madrassen, den hadde gått på dynga. Det er ikke mulig å bli kvitt muggsporer i en så tykk gjenstand av tekstil. Grøss. Det må kjøpes en ny.

Anonymkode: e07fd...c04

• Liker 2
Skrevet

Kast, 100%. Er det ikke lufting under madrassen?

Anonymkode: 3c3b2...a1e

Skrevet
On 10/2/2022 at 8:01 PM, AnonymBruker said:

Dette kan jo gi store helseplager(kroniske), selvsagt kaster man.

Men spørsmålet er jo hvordan sånt kan skje? 

Litt rart at det ikke skjer med mannens egen madrass om han svetter mye. Men om han ligger det når han er syk og ikke i sin egen da - så er nok det grunnen. 

Anonymkode: f2b20...269

22 hours ago, AnonymBruker said:

Kast, 100%. Er det ikke lufting under madrassen?

Anonymkode: 3c3b2...a1e

Det er noen luftehull, men ikke mange. Ingen problemer i vår egen seng, men det er jo en kontinentalseng på bein, så god lufting alle veier. 

Mannen svetter MYE når han er syk. Derfor han må sove i egen seng når han er syk, det er ganske ekkelt å sove ved siden av. 😛

Det er jo ingen mugg under madrassen til storebror for eksempel, og den er det ingen lufting under. 😬 Så jeg tror virkelig mannen er synderen her... 

Har kastet madrassen og kjøpt ny. Den nye kostet 900, og er skikkelig tynn og kjip i forhold... 😩 Treåringen bryr seg vel neppe da... 

Skrevet

Er du sikker på at det var mugg? Svarte flekker kan jo være ekstrementer fra veggdyr. 

Anonymkode: 2dcfd...777

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Er du sikker på at det var mugg? Svarte flekker kan jo være ekstrementer fra veggdyr. 

Anonymkode: 2dcfd...777

Ja. Klassisk mugg/jordslag. 

Skrevet

Kjøp tisselaken som mannen kan ha på senga når han skal sove der når han er syk, så det ikke går gjennom madrassen.

Og spander en bedre madrass på barnet ditt! En kropp som vokser trenger god søvn.

Anonymkode: 7cc8a...582

Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Pass på å lufte den nye madrassen innimellom og spesielt når mannen har vært syk.

Skrevet

Ligger madrassen inntil yttervegg? Kan være kondens. 

Anonymkode: dda42...4ae

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ligger madrassen inntil yttervegg? Kan være kondens. 

Anonymkode: dda42...4ae

Det var mugg på undersiden, ikke kanten mot vegg

Anonymkode: 153e2...78d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...