Gå til innhold

Forslag til lydbøker til treåring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal på høstferie og tenker å prøve meg på lydbok til treåringen. Han liker å lese bøker og vi kan lese mye forskjellig, men vi pleier jo da å sitte å bla i boka sammen, stoppe og prate om nødvendig, og se på illustrasjoner, så med unntak av kardemomme by vet jeg ikke hva som kan fungere som lydbok. 

Har noen forslag til ting som har slått an? Gjerne noe man ikke blir fryktelig lei av sitte og høre på selv heller. iPad kan gå, men han liker egentlig å sitte og kikke ut, og fint å ha noe jeg også kan følge med på og snakke om med han. 

Anonymkode: 5bc97...705

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis han liker kardemommeby, så finnes det jo flere av samme forfatter. Lenge siden jeg hadde barn i den alderen, og de bøkene hadde vi kun i vanlig bok, men husker at det var flere.

Hva med Karius og Baktus?

Anonymkode: c1d87...038

Skrevet

Hvorfor lydbok og ikke lese sammen? 

Anonymkode: 0c801...d23

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvis han liker kardemommeby, så finnes det jo flere av samme forfatter. Lenge siden jeg hadde barn i den alderen, og de bøkene hadde vi kun i vanlig bok, men husker at det var flere.

Hva med Karius og Baktus?

Kan fungere, men da må vi bare prate litt om karakterene på forhånd. Vi har lest og snakka mye om kardemomme by, så han kjenner sangene og noen av karakterene. 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor lydbok og ikke lese sammen? 

Anonymkode: 0c801...d23

glemte å skrive det, lydbok er til turen, dvs 5t i bil hver vei

-ts

Skrevet

Min på 3,5 liker kokosbananas-bøkene og rumpemelk fra Afrika best for tiden. Da han var litt mindre var elefanten kokos storfavoritt. Alt det der finnes i storytel-appen. På Spotify har vi hørt på kaptein sabeltann, de tre bukkene bruse og eventyret om pannekaka som stikker av, husker ikke hva det heter.

Anonymkode: 69625...61b

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kan fungere, men da må vi bare prate litt om karakterene på forhånd. Vi har lest og snakka mye om kardemomme by, så han kjenner sangene og noen av karakterene. 

glemte å skrive det, lydbok er til turen, dvs 5t i bil hver vei

-ts

Jeg forstår ikke... Du ba jo om andre forslag enn kardemommeby? Men så er det et problem med andre ting enn kardemommeby fordi dere må gjøre dere kjent med figurene? 🤔

Skrevet

På nrk radio appen ligger det billis og bollos og to sesonger med fantorangens lydmysterier. Det synes min nylig fireåring er gøy. Ellers er Karsten og Petra lydbøkene, pulverheksa og mamma mø poppis. De ligger på storytel. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg likte brakar og johanna selv på den alderen. Ligger på spotify

Anonymkode: 7b48c...9d2

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Min på 3,5 liker kokosbananas-bøkene og rumpemelk fra Afrika best for tiden. Da han var litt mindre var elefanten kokos storfavoritt. Alt det der finnes i storytel-appen. På Spotify har vi hørt på kaptein sabeltann, de tre bukkene bruse og eventyret om pannekaka som stikker av, husker ikke hva det heter.

Anonymkode: 69625...61b

Skal sjekkes ut😊

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg forstår ikke... Du ba jo om andre forslag enn kardemommeby? Men så er det et problem med andre ting enn kardemommeby fordi dere må gjøre dere kjent med figurene? 🤔

Absolutt ikke et problem, men bare en tanke om at slik jeg husker de bøkene er det sikkert greit å se litt bilder og snakke om karakterene før vi kjører 😊

atropos skrev (6 minutter siden):

På nrk radio appen ligger det billis og bollos og to sesonger med fantorangens lydmysterier. Det synes min nylig fireåring er gøy. Ellers er Karsten og Petra lydbøkene, pulverheksa og mamma mø poppis. De ligger på storytel. 

Takk for tips!

Skrevet

Vi hører mye på Hakkebakkeskogen og Karsten og Petra. Vår liker at det er litt sanger også 

• Liker 1
Skrevet

Lillesøster- serien er fin til den alderen. Kan jo låne bøkene på biblioteket så kan hun se på både bilder og høre lydboken til. 

Anonymkode: 8bbe8...b5a

Skrevet

Brillebjørnbøkene er korte fine historier. Vi har hørt på dem på Fabel. 

Anonymkode: 0cc51...72f

• Liker 1
Skrevet

Kan varmt anbefale Lillesøster bøkene. Datteren min elsket de bøkene. Og jeg som voksen syntes det var supersøte gjenkjennelige fortellinger som jeg humret og smilte mye til. Vet de finnes som lydbok. 

Anonymkode: e0d9d...5c6

Skrevet

3åringen her elsker Ole Alexander filibom bom bom 

Anonymkode: a662a...df3

Skrevet

Hakkebakkeskogen 😊

Anonymkode: 7d5fe...5c1

Skrevet

På Spotify ligger to timer med Albert Åberg, det har vært populært her. Flere fortellinger med musikk mellom. Det er så få karakterer at det ikke gjør noe om man ikke kjenner dem på forhånd. 

Anonymkode: b03f3...a7f

Skrevet

Vi liker godt kontoen SnippSnappSnute på Spotify. 

De leser inn eventyr (ofte med en vri). 

Anonymkode: 3355e...346

Skrevet

Pulverheksa❤️

Anonymkode: 646ac...e26

Skrevet

Tusen takk for mange gode tips alle sammen! Det skal testes! Forhåpentligvis blir lydbok i bil en slager 😊 

ts

Skrevet

Gruffalo, Pulverheksa, Reven og Grisungen (mulig denne passer bedre om et år), Bukkene bruse på badeland, Doktor Dyregod.

Anonymkode: 365e2...8d3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...