Gjest KR Skrevet 1. desember 2005 #61 Skrevet 1. desember 2005 Dette er en dårlig konspirasjonsteori som selv kristne* tar avstand fra. Fint å se at du er så oppdatert på hva som skjer i verden. Skulle gjerne gitt deg linkene, men så vidt jeg husker så var du ikke så bevandret i det engelske språk. Kristne tenkere og intellektuelle, mente jeg. Og gir deg en link likevel: http://www.talkorigins.org/faqs/hope.html Og her er en link fra dine egne: http://www.christiananswers.net/q-aig/darwin.html Oversatt: Det tyder derfor på at Darwin ikke avsverget (sin agnostiske tro), og det er beklagelig at "The Lady Hope"-historien fortsatt brukes i dag av velmenende mennesker. ← Og hvem har innbilt deg at disse er mine egne? Og verden vil fortsatt bedras. Når en løgn blir gjentatt mange nok ganger, vil de fleste tro det. Men heldigvis er det oppriktige vitenskapsmenn i dag som har forsket på dette temaet for å bevise at Bibelen tar feil. Men mange har måttet erkjenne at de selv har tatt feil. Faktum er at de som forsker med Bibelen som utgangspunkt, kommer lenger i sin viten.
Gjest KR Skrevet 1. desember 2005 #62 Skrevet 1. desember 2005 KR; hva er din definisjon av hva som er naturlig? ← Det som jeg forstår er rett/riktig.
Koalan Skrevet 1. desember 2005 #63 Skrevet 1. desember 2005 Koalan; er det negativt at folk har det bra? ← Selvsagt. Dersom de gruppene jeg tidligere refererte til (les: pedofile, nekrofile, pyramone etc.) skulle ha det bra, ville det volde stor skade. Dette gjelder også perversiteter som homofili. Naturen og Gud har skapt oss til mann og kvinne, og bedt oss innrette oss deretter. At folk i dagens forskrudde og perverse samfunn ønsker seksuell omgang med dyr, det samme kjønn, små barn ol. er ikke noe vi kan definere som positivt.
Gjest KR Skrevet 2. desember 2005 #64 Skrevet 2. desember 2005 Jeg vil faktisk anta at det er flere her inne som finner meg mer seriøs enn deg. Du trekker jo deg unna så fort du møter litt motstand. Har du forresten sjekket ut linken fra christiananswers? Vil du nå slutte å fare med den gamle løgnen om Darwin, eller vil du fortsette å slenge blår i øynene på folk. Og grunnen til at du kan finne meg mindre seriøst er fordi jeg gjerne senker meg ned på det nivået jeg føler mine meddebatanter er. Blir du mer seriøs så vil du se at jeg også vil bli det. ← Du har ikke noen bevis for at dine linker er mer sanne enn min påstand. Ellers får du bare fortsette å sveve der oppe. Jeg for min del synes det er bedre å ha bakkekontakt.
Gjest TomKrus Skrevet 2. desember 2005 #65 Skrevet 2. desember 2005 Og hvem har innbilt deg at disse er mine egne? Og verden vil fortsatt bedras. Når en løgn blir gjentatt mange nok ganger, vil de fleste tro det. Så det er det som er din agenda? Fortsette å fortelle en løgn og satse på at flere vil tro på denne løgnen? Hvorfor vil du føre folk bak lyset på denne ukristelige måten?
Gjest TomKrus Skrevet 2. desember 2005 #66 Skrevet 2. desember 2005 Du har ikke noen bevis for at dine linker er mer sanne enn min påstand. Ellers får du bare fortsette å sveve der oppe. Jeg for min del synes det er bedre å ha bakkekontakt. ← haha Din ustanselige projisering får meg til å tro du ikke er annet enn ett troll. For din del håper jeg inderlig det.
Daria Skrevet 2. desember 2005 #67 Skrevet 2. desember 2005 Selvsagt. Dersom de gruppene jeg tidligere refererte til (les: pedofile, nekrofile, pyramone etc.) skulle ha det bra, ville det volde stor skade. Dette gjelder også perversiteter som homofili. Her er det vel en aldri så liten forskjell? Homofile som lever ut sin legning og har det bra, skader faktisk ikke andre, i motsetning til f.eks pedofile. Synes den sammenlikningen blir litt søkt...
Gjest komsomolets Skrevet 2. desember 2005 #68 Skrevet 2. desember 2005 Jeg forstår at du lever i en fantasiens verden, så det er lite interessant å diskutere med deg.←
Gjest Betty Boop Skrevet 2. desember 2005 #69 Skrevet 2. desember 2005 TomKrus,02.12.2005 (00:05) Hvis alle var kvinner ville menneskerasen dø ut. Ergo, kvinner er unaturlige. Du er flink med logikk, du. KR,02.12.2005 (00:48) Og verden vil fortsatt bedras. Når en løgn blir gjentatt mange nok ganger, vil de fleste tro det. Og hvem kan si at de sitter inne med fasiten på livet? Ikke jeg i alle fall. Og dersom det er en skaper, og jeg tror det muligens er det, vil ikke han/hun da være den eneste som vet? Bibelen sier du? Men bibelen har blitt tolket av mange mennesker. Og relgionen har spredd seg i mange retninger, selv der utspringet har vært det samme. Selv har jeg hatt bibeltimer med jehovas vitne i yngre år. Det som fikk meg til å reagere da jeg leste bladene deres var hvordan man stadig ble oppfordret til å holde seg til infoen som kom fra deres hender. For alt som kom fra andre kilder var av denne verden og derfor av det onde. Blind underkastelse fungerer dårlig for meg. Tenke selv sa du? Vel for meg innebærer det å hente inn all den infoen man kan få fra så forskjellige kilder som mulig. Dersom man hele livet er begrenset til å se verden gjennom en liten glugge vil nødvendigvis også verdensbildet bli noe snevert. Og med det verdensbildet er jeg enig, da er det lett å la seg lure, for man vet ikke bedre. Det finnes mange mennesker som trenger en form for religion i livet sitt, og der det tilfører mennesker noe positivt, ja da synes jeg at det er positivt. Men jeg har av og til truffet mennesker som har fått meg til å lure på om det å engasjere seg i et eller annet religiøst samfunn bare er en form for maktsyke. Noen fremstår som om de tenker: Jeg har rett, for jeg har sjefen i ryggen.? Koalan,02.12.2005 (00:59) Dersom de gruppene jeg tidligere refererte til (les: pedofile, nekrofile, pyramone etc.) skulle ha det bra, ville det volde stor skade. Dette gjelder også perversiteter som homofili. Naturen og Gud har skapt oss til mann og kvinne, og bedt oss innrette oss deretter. At noe menneske kan sidestille pedofili og homofili er for meg fullstendig utrolig. Pedofili dreier seg om overgrep på uskylige, forsvarsløse barn. Homofili dreier seg om å bli tiltrukket av sitt eget kjønn. Ikke noe jeg kan forstå, men det er da heller ikke nødvendig. Det eneste jeg trenger å forstå er at de har like stort krav på respekt for sine valg som resten av oss. Dersom du ønsker at folk skal respektere din rett til å være relgiøs, må du nesten respektere din nestes rett til å være homofil. Et menneske som er homofil skader ingen med sin legning. Det er rett og slett en privatsak.
Gjest lurven Skrevet 2. desember 2005 #70 Skrevet 2. desember 2005 Kan det tenkes at du ikke vil ha noen annen sannhet? ← skulle til å spørre deg om det samme
Gjest lurven Skrevet 2. desember 2005 #71 Skrevet 2. desember 2005 Hvis alle var kvinner ville menneskerasen dø ut. Ergo, kvinner er unaturlige. Du er flink med logikk, du. ← det er vel derfor ikke alle er kvinner,og ikke alle er homofile
Gjest lurven Skrevet 2. desember 2005 #72 Skrevet 2. desember 2005 Helt riktig!! Mange av de katolske prestene har sikkert også vært pyromane, pedofile, sado-folk og andre syke ting. Men det er ikke det det dreier seg om. Er du pedofil skal du underkue dine lyster, på samme måte som om du er homofil. Det gagner hverken samfunnet, enkeltindivider eller menneskeheten som helhet på sikt, dersom folk praktiserer sine perverse lyster, pedofil eller homofil. ← vil si at det er ganske stor forskjell på pedofili og homofili, homofile skader ikke uskyldige
Koalan Skrevet 2. desember 2005 #73 Skrevet 2. desember 2005 Koalan,02.12.2005 (00:59) Dersom de gruppene jeg tidligere refererte til (les: pedofile, nekrofile, pyramone etc.) skulle ha det bra, ville det volde stor skade. Dette gjelder også perversiteter som homofili. Naturen og Gud har skapt oss til mann og kvinne, og bedt oss innrette oss deretter. At noe menneske kan sidestille pedofili og homofili er for meg fullstendig utrolig. Pedofili dreier seg om overgrep på uskylige, forsvarsløse barn. Homofili dreier seg om å bli tiltrukket av sitt eget kjønn. Ikke noe jeg kan forstå, men det er da heller ikke nødvendig. Det eneste jeg trenger å forstå er at de har like stort krav på respekt for sine valg som resten av oss. Dersom du ønsker at folk skal respektere din rett til å være relgiøs, må du nesten respektere din nestes rett til å være homofil. Et menneske som er homofil skader ingen med sin legning. Det er rett og slett en privatsak. ← Synes ikke dette har utviklet seg til å være en privatsak. De homofile (og deres avarter) gjennomsyrer samfunnet med sine perverse påfunn, og trekker det mer og mer i retning av å fremstå som en slags sekt som skal kunne finne på hva som helst av selvdestruktive aktiviteter. Hvordan var det for eksempel i Norge i 1990? Samfunnet hadde et helt annet forhold til dette, og de homofile selv drev ikke aktiv markedsføring, med seg selv som reklameplakat. Homofili er et etter mitt syn noe unaturlig som ikke ligger der fra fødselens side. Svake og usikre mennesker blir av dagens forskrudde samfunn lurt til å tro at de er homofil. At homofile forelsker seg i det andre kjønn tror jeg også er en overdrivelse. Problemet ligger i den seksuelle spenningen, som forøvrig sikkert også kan utvikle seg til noe emosjonelt med tiden. Hva angår at jeg vil ha respekt for min religion og det jeg tror på, som Betty sier. For å si det slik; pr i dag er det Humanetisk Forbund som er statsreligionen i Norge. Hvis du f.eks. har noen som helst å utsette på at homofile utfolder seg i full vigør, blir en omtrent anmeldt og steinet.
Gjest KR Skrevet 2. desember 2005 #74 Skrevet 2. desember 2005 Så det er det som er din agenda? Fortsette å fortelle en løgn og satse på at flere vil tro på denne løgnen? Hvorfor vil du føre folk bak lyset på denne ukristelige måten? ← Det er bra om du har begynt å tenke de kristne sannheter. Enda bedre om du vil sloss for dem.
Gjest KR Skrevet 2. desember 2005 #75 Skrevet 2. desember 2005 Og hvem kan si at de sitter inne med fasiten på livet? Ikke jeg i alle fall. Og dersom det er en skaper, og jeg tror det muligens er det, vil ikke han/hun da være den eneste som vet? Bibelen sier du? Men bibelen har blitt tolket av mange mennesker. Og relgionen har spredd seg i mange retninger, selv der utspringet har vært det samme. Selv har jeg hatt bibeltimer med jehovas vitne i yngre år. Det som fikk meg til å reagere da jeg leste bladene deres var hvordan man stadig ble oppfordret til å holde seg til infoen som kom fra deres hender. For alt som kom fra andre kilder var av denne verden og derfor av det onde. Blind underkastelse fungerer dårlig for meg. Tenke selv sa du? Vel for meg innebærer det å hente inn all den infoen man kan få fra så forskjellige kilder som mulig. Dersom man hele livet er begrenset til å se verden gjennom en liten glugge vil nødvendigvis også verdensbildet bli noe snevert. Og med det verdensbildet er jeg enig, da er det lett å la seg lure, for man vet ikke bedre. Det finnes mange mennesker som trenger en form for religion i livet sitt, og der det tilfører mennesker noe positivt, ja da synes jeg at det er positivt. Men jeg har av og til truffet mennesker som har fått meg til å lure på om det å engasjere seg i et eller annet religiøst samfunn bare er en form for maktsyke. Noen fremstår som om de tenker: Jeg har rett, for jeg har sjefen i ryggen.? At noe menneske kan sidestille pedofili og homofili er for meg fullstendig utrolig. Jeg er enig med deg i mye av det du skriver, men faktum er at de fleste kristne får med seg nyheter fra mange andre kanter enn de som ikke leser kristne aviser, tidsskrifter og andre månedlige utgaver. Dette kan være fra misjonærer og andre som jobber i andre land. Vi får informasjon om en helt annen verden enn det mange av dere kjenner til, vil jeg tru. Hvor mange tror du vet at det er ca 78000 mennesker verden over som søker frelse hver eneste dag? Hvor mange vet at Israel med sitt gjerde og mur har stanset 90% av selvmordsangrepene, og derved har spart et ukjent antall menneskeliv på begge sider? Hvor mange tror du vet om at kristne på Fillipinene,etter katastrofen der, hjalp de som tidligere terroriserte dem? Dette er bare litt av det som ikke er populært å servere her i landet, for det kan være en fare for avkristningen. Nicky Crus, en tidligere bandeleder i New York, uttalte da han var i Norge: da bønn ble tatt ut av den amerikanske skolen i 60-70-årene, kom kniver og narkotika istedet. Dette er det altså SV arbeider hardt for i dag. Er det virkelig slik vi vil ha det her i landet? Når det gjelder homofili: De homofile påstår at dette er en legning, og derfor har de rett til å utføre sine lyster. Det har også kommet påstander her i KG om at pedofili og nekrofili også er legninger. Kan ikke disse da også påberope seg den samme rett? Legning kan tydeligvis brukes til unnskyldninger for mange slags perversiteter.
Gjest gjest1 Skrevet 2. desember 2005 #76 Skrevet 2. desember 2005 Det endte med at gutten tok mot frelse i dette møtet. Dette viser at unge mennesker strir med dette pga all propaganda for at dette er normalt. ← Dette viser at unge mennesker strir med dette pga all propaganda for at dette synd og skam og at man kommer til helvete for det
Gjest gjest1 Skrevet 2. desember 2005 #77 Skrevet 2. desember 2005 Kommentarer som at menneskeheten vil dø ut dersom alle ble homofile er et utrolig teit utsagn. Homofili har eksistert alltid, og prosenten homofile er fremdeles liten. Vi lider ikke akkurat av underbefolkning her i verden, gjør vi vel? En annen ting er at kloden vår ville hatt veldig godt av at menneskene forsvant.
Lestat Skrevet 2. desember 2005 #78 Skrevet 2. desember 2005 (endret) Når det gjelder homofili: De homofile påstår at dette er en legning, og derfor har de rett til å utføre sine lyster. Det har også kommet påstander her i KG om at pedofili og nekrofili også er legninger. Kan ikke disse da også påberope seg den samme rett? Legning kan tydeligvis brukes til unnskyldninger for mange slags perversiteter. ← Jøss, hvilken planet kommer du fra ? Det har ikke slått deg at det går en liten grense ved "samtykkende sex mellom likeverdige parter" og ikke ?. Å sammenligne at to voksne samtykkende mennesker har sex med hverandre og nekro/dyre/pedofili blir bare helt sykt spør du meg. For at sammenligningen skulle kunne være valid må nesten et lik kunne samtykke til sex. Mulig det går i din verden, men det fungerer definitivt ikke slik i min. Kristene kan gjerne få holde så mange "brenn-i-helvete" taler angående homofili som de bare gidder for min del (yttringsfriheten er viktig), men så lenge vi snakker om en statssubsidiert religion synes jeg faktisk man kan kreve at de holder seg sånn noenlunde synkronisert med menneskesynet ellers i samfunnet. Ellers finner jeg det ganske besnærende at du først bygger en argumentasjon rundt at homofili er naturstridig siden det ikke fører til graviditet, for så senere å forkaste darwins teorier i sin helhet Morsom retorikk i alle fall Endret 2. desember 2005 av Lestat
Gjest lurven Skrevet 2. desember 2005 #79 Skrevet 2. desember 2005 Når det gjelder homofili: De homofile påstår at dette er en legning, og derfor har de rett til å utføre sine lyster. Det har også kommet påstander her i KG om at pedofili og nekrofili også er legninger. Kan ikke disse da også påberope seg den samme rett? Legning kan tydeligvis brukes til unnskyldninger for mange slags perversiteter. ← synes det er helt utrolig at dere kan sammenligne homofili med pedofili og nekrofili, i motsetning til pedofili og nekrofili er homofili noe som utføres frivillig fra begge parter. ellers er jeg enig i at homofili er et slags avvik, men avvik finner man jo overalt i naturen og blant menneskene
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2005 #80 Skrevet 2. desember 2005 han tror sitatet er hentet fra bibelen - dette sitatet kommer faktisk fra Adolf Hitler ← Ja, det er faktisk sant! Adolf Hitler skrev om at jødene var en kreftsvulst(han brukte den gangen en annen dødelig sykdom) Dette skrev han om i boka si Main Kamph(Tysken er litt dårlig da, men alle som kan sin historie vet hvem bok jeg mener) Homofili har alltid eksistert, men det er først nå i disse dager at Homofili er blitt respektert (ja, ikke av alle da desverre) Det er mange nå av den eldre garde som er gift med det motsatte kjønn, selv om de egentlig er homofile eller lesbiske. Det er så mange bedrevitere her, og du som sier at menneskeheten ville ha dødd ut dersom det var meningen med at homofili var lov. Fy fa... hvilken dust du er - du er et tragisk tilfelle
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå