Angus Skrevet 30. november 2005 #1 Skrevet 30. november 2005 I går ble den svenske pastoren Åke Green frikjent av høyesterett i Sverige etter at han hadde uttalt at homofili er en kreftsvulst i samfunnet http://pub.tv2.no/nettavisen/verden/article502051.ece Jeg har liten sans for det frikirkelige miljøet og kristne bevegelser generellt, men må alikevel et stykke på vei si meg enig i Åke's uttalelser. Det er synd at homofili/lesbiskhet nærmest har blitt en trend å vår del av verden, og det at noen tydelig sier hva de mener om denne samlivsformen i negative ordelag må være helt legalt. Et frislepp og en total aksept av den homofile kulturen er ikke noe som på sikt vil gangne vårt samfunn. Jeg har intrykk av at mange homofile ikke bare er homofile av legning, men at de også har sin legning både som lidenskap og hobby. De benytter en stor grad av sin tid til å aksjonere for homofili (jamfør Mess-TV) Vi ser de uheldige tegnene allerede nå der ekteskapet er i ferd med å degraderes av den homofile kulturen. Jeg har inntrykk av at en aksept av homofile har blitt ensbetydene med en aksept av den homofile kulturen og dens mange perverse avarter.
Gjest TomKrus Skrevet 30. november 2005 #2 Skrevet 30. november 2005 I flere tusen år nå har en mye større andel av de katolske prester vært homofile enn for befolkningen ellers, og likevel har denne religionen gått rundt. Mange av de store tenkerne som vi i dag fortsatt siterer, og hvis visdom gjenomsyrer samfunnet, var åpne homofile. Jeg tipper samfunnet fortsatt vil takle homofile. Selv om angus ikke gjør det.
Angus Skrevet 30. november 2005 Forfatter #3 Skrevet 30. november 2005 I flere tusen år nå har en mye større andel av de katolske prester vært homofile enn for befolkningen ellers, og likevel har denne religionen gått rundt. Mange av de store tenkerne som vi i dag fortsatt siterer, og hvis visdom gjenomsyrer samfunnet, var åpne homofile. Jeg tipper samfunnet fortsatt vil takle homofile. Selv om angus ikke gjør det. ← det er vel den homofile kulturen jeg sikter til
Gjest Leya Skrevet 30. november 2005 #4 Skrevet 30. november 2005 Hva er den homfile kulturen du sikter til? Siden du uttaler deg så skråsikekrt. Hva med den muslimske kulturen da? den er jo heller ikke lik din"kristne"
Gjest TomKrus Skrevet 30. november 2005 #5 Skrevet 30. november 2005 det er vel den homofile kulturen jeg sikter til ← Og hvordan er den i forhold til "vår" kultur som er farget av homofile tenkere?
Klips Skrevet 30. november 2005 #6 Skrevet 30. november 2005 Et frislepp og en total aksept av den homofile kulturen er ikke noe som på sikt vil gangne vårt samfunn. ← Hvorfor det? Hva slags effekt mener du dette vil ha på samfunnet?
Gjest barne- og familiemedister Skrevet 30. november 2005 #7 Skrevet 30. november 2005 Jeg må si jeg gleder meg til å få definisjonen på den homofile kulturen, sånn at jeg vet hva jeg visstnok bør frykte. Selv er jeg heterofil, og jeg innrømmer uten å blunke at min heterofile legning og praksis lett kan betraktes både som lidenskap og som hobby.
Gjest Leya Skrevet 30. november 2005 #8 Skrevet 30. november 2005 Og som homofil, lurer jeg veldig på hvilken kultur det er snakk om. Og hvordan "homofilien" min ble hobbyen min? Forskjellen på homofile og hetrofile består vel i hovedsak av hvem man forelsker seg i. Livet mitt har ikke endret seg siden jeg ble forelsket i en jente. Jeg gjør de samme tingene. Jeg ser de samme teite seriene på tv Jeg har de samme vennene og jeg feirer jul på samme måte som før. Så hvilken kultur er det du snakker om?
Gjest TomKrus Skrevet 30. november 2005 #9 Skrevet 30. november 2005 Tar du deg en tur til Sydney så vil du finne en fruit-kultur. Men ikke alle gays er fruits, da.
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2005 #10 Skrevet 30. november 2005 Den svenske pastoren må få lov til å dbli dekket av ytringsfriheten han også...han har rett til å mene det han gjør. Ytringsfrihet betyr ikke at man er forpliktet kun å ytre det som til en hver tid er den gjengse korrekte mening. På den annen side har man ytringsfrihet i den grad at det man sier ikke bør såre andre i alt for stor grad..Det er et hårfint skilel dette. Men i utgangspunktet må pastoren få lov til å hate homofile offentlig hvis det er hans overbevisning.
Gjest barne- og familiemedister Skrevet 30. november 2005 #11 Skrevet 30. november 2005 jeg feirer jul på samme måte som før. ← Dette er jeg litt i tvil om, jeg har nemlig hørt fra flere at homofile ofte går i motsatt retning rundt juletreet - altså at man starter såkalt motsols. Stemmer ikke det?
Gjest Hippopotamus Skrevet 30. november 2005 #12 Skrevet 30. november 2005 Dette er jeg litt i tvil om, jeg har nemlig hørt fra flere at homofile ofte går i motsatt retning rundt juletreet - altså at man starter såkalt motsols. Stemmer ikke det? ← Dette kan jeg som lesbisk bekrefte. Men siden jeg og min kjære som oftest feirer jul med våre respektive heterofile slektninger, oppstår det hvert år problemer i forhold til juletregangen; hvilken vei skal vi gå??? Skal vi følge den tradisjonelle heterofile metoden og gå medsols, eller skal våre heterofile slektninger vise sin toleranse for oss homofile og bli med på motsols juletregange? I fjor fant vi endelig løsningen; vi skifter retning for hvert vers! En nyskapende ide som viser at vi alle, homofile som heterofile, kan leve i ett med hverandre og feire jul sammen på en fredelig måte! Dessuten slipper vi å bli svimle og kvalme; en fantastisk bivirkning av å vise sin toleranse i praksis!
Gjest TomKrus Skrevet 30. november 2005 #13 Skrevet 30. november 2005 Dette er jeg litt i tvil om, jeg har nemlig hørt fra flere at homofile ofte går i motsatt retning rundt juletreet - altså at man starter såkalt motsols. Stemmer ikke det? ← Tror de går rundt sjefsfrukten.
Gjest barne- og familiemedister Skrevet 30. november 2005 #14 Skrevet 30. november 2005 I fjor fant vi endelig løsningen; vi skifter retning for hvert vers! En nyskapende ide som viser at vi alle, homofile som heterofile, kan leve i ett med hverandre og feire jul sammen på en fredelig måte! ← Genialt! Det kan vel tenkes at noen numerofile vil innvende at siden dere homoseksuelle er i mindretall bør man gå desto flere vers medsols, men jeg synes uansett at prinsippet er imponerende!
Gjest lurven Skrevet 30. november 2005 #15 Skrevet 30. november 2005 jeg synes det må være lov å si hva man synes om homofile, har vi ikke ytringsfrihet da?
Gjest Bellatrix Skrevet 30. november 2005 #16 Skrevet 30. november 2005 jeg synes det må være lov å si hva man synes om homofile, har vi ikke ytringsfrihet da? ← Jo, men vi må få være uenige.
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2005 #17 Skrevet 30. november 2005 Jeg synes forsåvidt man må kunne si "nesten" hva man vil, jfr ytringsfriheten. Det er vel ellers ingen hemmelighet at frikirkelige og andre "ikke-statlige" trossamfunn sier og mener mye som er på tvers av offentlig mening, og gjerne også på kant med hva oppegående folk mener. Men jeg lurer også på hva trådstarter mener med homofil kultur, og jeg skjønner ikke helt at "homofil forkynning" (mess tv...???) er så utbredt og farlig. Jeg har selv noen homofile bekjente/venner, som på ingen måte lever annerledes enn heterofile jeg kjenner. De rosemaler ikke legningen sin; ei heller prøver de å påvirke meg eller andre til å skifte fil, liksom. At et par homofile enkeltpersoner sitter på Mess tv om natta kan vel knapt kalles at "mange homofile" prøver å spre kulturen sin. Jeg synes også det er interessant TomKrus sin påminnelse om at vestlig kultur fra tidenes morgen er farget av flere homoseksuelle (og ellers en del seksuelt frustrerte, inaktive osv - er disse bedre? verre?) tenkere, vitenskapsmenn osv. Jeg tror ærlig talt ikke disse har gjort mer skade enn heteroseksuelle tenkere. (hørte forresten akkurat Jürgen Habermas på radioen - jeg vet ikke hvilken legning han har, men han lesper. Kan DET være grunn til å bli skeptisk?)
Gjest Miloine Skrevet 30. november 2005 #18 Skrevet 30. november 2005 Jeg synes også det er interessant TomKrus sin påminnelse om at vestlig kultur fra tidenes morgen er farget av flere homoseksuelle (og ellers en del seksuelt frustrerte, inaktive osv - er disse bedre? verre?) tenkere, vitenskapsmenn osv. Jeg tror ærlig talt ikke disse har gjort mer skade enn heteroseksuelle tenkere. ←
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2005 #19 Skrevet 30. november 2005 Jeg er for at folk skal få si hva de vil, uansett om andre føler seg krenket eller ikke. Jeg synes uttalelsene han er på trynet og jeg ønsker at homofile skal sidestilles med hetrofile, men jeg respekterer at andre mener noe annet. Jeg syne ogsa at nazister skal få si hva de vil, og kommunister - selvom deres meninger er helt bak mål de og
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2005 #20 Skrevet 30. november 2005 dette er hva Åke sa om styret rundt uttalelsene: "– For min egen samvittighets skyld bare måtte jeg stå frem, og i klartekst si ifra at homoseksuelt samliv er synd. Det måtte nå ut i samfunnet og blant lunkne redde kristne, at alt dette med den nye homokulturen er galt. Og tydelig imot Bibelens ord. Mitt utspill fikk koste hva det måtte koste. " Jeg er ikke kristen men har stor forståelse for det han her sier. Det er faktisk ikke så rart at mennesker reagerer på den utvikling som har vært de siste 15-20 år når det gjelder de homofiles stadig mer påtrengende agenda
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå