Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2005 #241 Skrevet 7. desember 2005 Det er helt korrekt. Men Jesus setter noen betingelser for dette. Du må ta i mot Jesus som din Herre og frelser, og bekjenne din tro. Det er ikke vanskeligere enn det, Men Jesus setter også en annen betingelse: Hebreerne 10,26: Synder vi med vitende og vilje etter at vi har lært sannheten å kjenne, da finnes det ikke lenger noe offer for synder. (Som de fleste vet, så ofret Jesus seg for våre synder) 1 Peter 1,14:Som lydige barn skal dere ikke lenger la dere lede av de lyster dere fulgte den gang dere levde i uvitenhet. Joh.5,14:Senere traff Jesus mannen på tempelplassen og sa til ham: Nå er du blitt frisk. Synd ikke mer, for at ikke noe verre skal hende deg. Joh.8,11. Jesus sier til kvinnen som ble tatt i hor: Heller ikke jeg fordømmer deg. Gå bort, og synd ikke mer fra nå av! Matt.12,31: Derfor sier jeg (Jesus) dere: All synd og spott skal menneskene få tilgivelse for, men spott mot Ånden skal ikke bli tilgitt! Matt.12,32: Den som taler et ord mot menneskesønnen, skal få tilgivelse. Men den som taler mot Den Hellige Ånd, skal ikke få tilgivelse, verken i denne verden eller i den kommende. Virker ikke dette realt? ← Dreeeeess yourself in Jeeeeeesus....trallalla....don't live his values.....trallalla....Jeeeesus means hate, war and torture, trallalla. Hvor stein går det an å bli?
Gjest KR Skrevet 7. desember 2005 #242 Skrevet 7. desember 2005 Gud er jo skaperen til alt liv. Hvem tror du KR, at skapte de homofile? Satan, djevelen eller Gud! ← Det viktigste spørsmålet må vel være om du tror på Gud? Hvilken betydning har ditt spørsmål, hvis du ikke tror på det jeg sier? Det gjør tydeligvis ikke de som her ikke tror på Gud. Men jeg forstår spørsmålet ditt, og skal forsøke å svare. Ingen er født av djevelen. La det være helt klart. Men mange lar seg påvirke av djevelen. Jeg sier absolutt ikke at dette behøver å være årsaken til homofili. Som tidligere nevnt, så stoler jeg på utsagnene til tidligere homofile. Ellers så kjenner jeg til at det ble brukt medisiner på 1970-tallet som resulterte i barn med store handikapp. Dette var resultater av menneskenes uvitenhet, og legevitenskapens ukyndighet. Disse barn, og etterhvert voksne, har et like stort menneskeverd som oss, men det var ikke Gud som skapte de slik, det var menneskeverk. Håper dette var svar på ditt spørsmål.
Gjest KR Skrevet 7. desember 2005 #243 Skrevet 7. desember 2005 La meg høre om jeg har forstått dette riktig. Ovennevnte gjelder for spising av svinekjøtt, men homofili er untatt fra regelen. For dem er det ikke bare om det gagner, men for dem er det synd? Hvor står det at ovennevnte ikke gjelder homofile? Er det opp til deg å bestemme hva som gagner for andre mennesker? ← Jeg har sitert Bibelen, ikke meg.
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2005 #244 Skrevet 7. desember 2005 Disse barn, og etterhvert voksne, har et like stort menneskeverd som oss, men det var ikke Gud som skapte de slik, det var menneskeverk. Sånn rent teknisk er vel menneskene skapt av gud, og derfor helt uten ansvar for slike ting. Ellers ville vel gud skapt dem annerledes, ell?
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2005 #245 Skrevet 7. desember 2005 Jeg har sitert Bibelen, ikke meg. ← Det var ikke hva du hadde sitert jeg spurte om.
Gjest KR Skrevet 7. desember 2005 #246 Skrevet 7. desember 2005 Ok, da spør jeg; er du mann eller kvinne? Har du noengang vært forelsket? ← Jo da, jeg er en mann på over 60 år, og jeg har vært forelsket flere ganger. Jeg er også glad i mange gutter og mannfolk, jeg er også glad i jenter og kvinner, spesielt gamle damer er jeg blitt glad i. De er jo så positive. Noen er jeg selvfølgelig mer glad i enn andre, spesiellt barn og barnebarn, men det kan også gjelde andre som jeg har et nært forhold til. Jeg er ikke lenger forelsket i min kone, men det er henne jeg elsker, både fysisk og psykisk. Fornøyd nå?
Caramba Skrevet 7. desember 2005 #247 Skrevet 7. desember 2005 (endret) Joh.8,11. Jesus sier til kvinnen som ble tatt i hor: Heller ikke jeg fordømmer deg. Gå bort, og synd ikke mer fra nå av! Matt.12,31: Derfor sier jeg (Jesus) dere: All synd og spott skal menneskene få tilgivelse for, men spott mot Ånden skal ikke bli tilgitt! Matt.12,32: Den som taler et ord mot menneskesønnen, skal få tilgivelse. Men den som taler mot Den Hellige Ånd, skal ikke få tilgivelse, verken i denne verden eller i den kommende. Virker ikke dette realt? ← Så da er 10 000 kroners- spørsmålet: ER det synd å elske et annet menneske, uansett kjønn? Det tror jeg ikke du kan svare på hvis ikke navnet ditt er Gud. Endret 7. desember 2005 av Caramba
Gjest KR Skrevet 7. desember 2005 #248 Skrevet 7. desember 2005 Nei jeg ser ikke forskjellen ettersom du siterer dette fra bibelen: Kor.1 6,11-12: Slik var det engang med noen av dere. Men dere har latt dere vaske rene. Dere er blitt helliget. Dere er blitt rettferdiggjort i den Herre Jesu navn og i vår Guds Ånd. Jeg har lov til alt - men ikke alt gagner! Jeg har lov til alt - men jeg skal ikke la noe få makt over meg! Da er vel også homofili et spørsmål om det gagner ikke om det er synd og da er det jo likestilt med spising av svinekjøtt. ← Dette er å trekke noe ut av sin sammenheng.
Gjest Bellatrix Skrevet 7. desember 2005 #249 Skrevet 7. desember 2005 Jo da, jeg er en mann på over 60 år, og jeg har vært forelsket flere ganger. Jeg er også glad i mange gutter og mannfolk, jeg er også glad i jenter og kvinner, spesielt gamle damer er jeg blitt glad i. De er jo så positive. Noen er jeg selvfølgelig mer glad i enn andre, spesiellt barn og barnebarn, men det kan også gjelde andre som jeg har et nært forhold til. Jeg er ikke lenger forelsket i min kone, men det er henne jeg elsker, både fysisk og psykisk. Fornøyd nå? ← Takk for svar. Interessant å vite alderen din også.
Gjest KR Skrevet 7. desember 2005 #250 Skrevet 7. desember 2005 Sånn rent teknisk er vel menneskene skapt av gud, og derfor helt uten ansvar for slike ting. Ellers ville vel gud skapt dem annerledes, ell? ← Er dette din måte å unngå ditt ansvar på?
Gjest gjest1 Skrevet 7. desember 2005 #251 Skrevet 7. desember 2005 Også jeg som trodde han var en guttunge på ca nitten... så feil kan man altså ta.
Gjest Bellatrix Skrevet 7. desember 2005 #252 Skrevet 7. desember 2005 Også jeg som trodde han var en guttunge på ca nitten... så feil kan man altså ta. ← Ja, men alderen har jo litt ås i for hva han mener. Husk at han er vokst opp i en tid da homofili var ulovlig.
Gjest Miloine Skrevet 7. desember 2005 #253 Skrevet 7. desember 2005 Du er altså en mann på over 60 år!!! Da burde du vite bedre KR. Vet du har vokst opp med at homofili var ulovlig og straffbart, men har du virkelig stangnert så til de grader. Norsk homopolitikk har endret seg sterkt i løpet av de siste årene. Seksuelle handlinger mellom menn var forbudt etter norsk lov helt frem til 1972, og helt frem til 1977 definerte Norsk Psykiatrisk Forening homofili som en mental diagnose. Siden dette har de politiske forandringene vært store. Norge er nå ett av de landene i verden som er lengst fremme i forhold til å lovbeskytte homofiles rettigheter. Seksuell omgang mellom menn ble inkludert i norsk verdslig straffelovgivning i 1687. Straffen var ikke nådige men ble gradvis endret fra å bli brent på bål, til tukthus (1842) og siden fengsel. Først i 1972 ble forbudet fjernet. Basert på forskning og erfaringer endret den politiske oppfatning seg mot oppfatningen om at det ikke er tilfelle at noen i teorien kan la seg "forføre" til homofile handlinger. Dermed forsvant også behovet for å hindre dette gjennom straffelovgivning. Man gikk ut fra at homofile handlinger ikke er noe man gjør, men at homofil er noe man er, og ikke kan forføres til å bli. Med andre ord så man ikke lenger på homofile handlinger som sykt, men på homofile som en minoritet. Lær litt av historien, det hjelper ikke å bare lese bibelen. Hva om barnebarnet ditt er homofil! Hva gjør du da?
Gjest MissBruker Skrevet 7. desember 2005 #254 Skrevet 7. desember 2005 Hehe, når det kan bli 13 sider diskusjon på KG av at en hjernevaska 60 år gammel kristenfanatiker sprer det glade budskapet på forumet, tenk hvordan det kunne vært om en tidsmaskin lot oss diskutere med en prest fra 1500 tallet (en som ikke var homo eller pedo) Det hadde vært gøy det. 13 sider ganger 10.
Gjest Leya Skrevet 7. desember 2005 #255 Skrevet 7. desember 2005 Hehe, når det kan bli 13 sider diskusjon på KG av at en hjernevaska 60 år gammel kristenfanatiker sprer det glade budskapet på forumet, tenk hvordan det kunne vært om en tidsmaskin lot oss diskutere med en prest fra 1500 tallet (en som ikke var homo eller pedo) Det hadde vært gøy det. 13 sider ganger 10. ← Det hadde ikke blitt noen diskusjon, vi hadde blitt brent på bålet hele gjengen.
Gjest gjest1 Skrevet 7. desember 2005 #256 Skrevet 7. desember 2005 Nå skal det sies til hans forsvar at han forholder seg til bibelen da. Det står der at homofili er synd, og det er jo egentlig bare det han sier. Personlig mener jeg at man skal forholde seg til bibelen dersom man påberoper seg å være kristen. Jeg har ingen respekt for de som lemper på lovene som liksom skal være pålagt oss av gud, for å tilpasse den til våre dager. Enten tror man boken er fra gud, ellers så tror man ikke det. Det er vel ikke opp til menneskene og endre guds lover, eller hva? (Dermed sier jeg ikke at de kristne har lov til å dømme noen som helst)
Gjest Devil's Spawn Skrevet 7. desember 2005 #257 Skrevet 7. desember 2005 Nå skal det sies til hans forsvar at han forholder seg til bibelen da. Det står der at homofili er synd, og det er jo egentlig bare det han sier. Personlig mener jeg at man skal forholde seg til bibelen dersom man påberoper seg å være kristen. Jeg har ingen respekt for de som lemper på lovene som liksom skal være pålagt oss av gud, for å tilpasse den til våre dager. Enten tror man boken er fra gud, ellers så tror man ikke det. Det er vel ikke opp til menneskene og endre guds lover, eller hva? (Dermed sier jeg ikke at de kristne har lov til å dømme noen som helst) ← Hvis man skal ta alt i bibielen bokstavelig og legge like stor vekt på alt, blir man kverrulant.
Gjest gjest1 Skrevet 7. desember 2005 #258 Skrevet 7. desember 2005 Hvis man skal ta alt i bibielen bokstavelig og legge like stor vekt på alt, blir man kverrulant. ← Absolutt, og jeg synes det er greit at de ytrer sine meninger, men de behøver ikke å omvende alle de møter på sin vei - dermed blir ikke det et problem. Vil de leve etter bibelen, så la dem det, men de kan la oss som ikke er interessert få slippe.
Gjest KR Skrevet 7. desember 2005 #259 Skrevet 7. desember 2005 Absolutt, og jeg synes det er greit at de ytrer sine meninger, men de behøver ikke å omvende alle de møter på sin vei - dermed blir ikke det et problem. Vil de leve etter bibelen, så la dem det, men de kan la oss som ikke er interessert få slippe. ← Nå har det jo vært et alvorlig mas om hva og hvor ting står i Bibelen. Mener dere at jeg ikke skulle svart på disse spørsmålene. Det har vært frivillig å lese det. Men nå anser jeg dette temaet for utdebattert for min del. Det som har undret meg mest, er hvor aggressive og til tider vulgære noen av dere er. Jeg har ikke sporet noen stor tilfredshet med tilværelsen blant dere. Men takk for en interessant diskusjon iallefall. Vi møtes sikkert i en annen tråd.
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2005 #260 Skrevet 7. desember 2005 Er dette din måte å unngå ditt ansvar på? ← Mitt ansvar ovenfor hvem?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå