Hu i Svingen Skrevet 7. desember 2005 #221 Skrevet 7. desember 2005 Det er faktisk jeg som blir mobbet, og noen ganger har jeg svart med samme mynt.← Hvorfor ikke vende det andre kinnet til?
Brunhilde Skrevet 7. desember 2005 #222 Skrevet 7. desember 2005 Jeg ser at du vet hvordan kristne skal oppføre seg, men er det ikke på tide at du lærer deg litt oppdragelse selv? Den er absolutt ikke av de beste her inne . ← Det andre kinnet, lille venn, det andre kinnet!
Gjest Hippopotamus Skrevet 7. desember 2005 #223 Skrevet 7. desember 2005 Det vi ikke skal/bør gjøre fordi det ikke er til gagn for oss, er ikke det samme som at det er synd. Jeg ser at nesten alle har bibelske kommentarer, men ofte er det vel noe dere har hørt av andre, eller dere har lest et lite utdrag. Hvorfor ikke lese Bibelen selv, og prøve å forstå det som står der. Det er nemlig ikke alt som kan eller bør tolkes. Begynn med Nytestamentet. ← Noen av oss har faktisk lest hele Bibelen
Gjest Gjest_forvirret_* Skrevet 7. desember 2005 #224 Skrevet 7. desember 2005 FØRST SIER DU DETTE: Bibelen sier klart fra at en ikke skal spise svinekjøtt, og da er det helt klart at dette er til det beste for menneskene, i likhet med alt annet Bibelen sier vi ikke skal spise eller gjøre. ← SÅ SIER DU DETTE: Hvor i Bibelen står det at det er synd å spise svinekjøtt? ← Kan du svare på det? blir jo litt forvirret da, når du motsier deg selv på denne måten.
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2005 #225 Skrevet 7. desember 2005 Det er riktig at det står at kjærligheten er størst, men her er ikke kjærligheten til det Jesus sier er synd, medreknet. ← trodde Jesus var en real kar jeg, som tilga alle mennesker uansett om de begår synd eller ikke.
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2005 #226 Skrevet 7. desember 2005 Gud er jo skaperen til alt liv. Hvem tror du KR, at skapte de homofile? Satan, djevelen eller Gud!
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2005 #227 Skrevet 7. desember 2005 Men her er redningen: Kor.1 6,11-12: Slik var det engang med noen av dere. Men dere har latt dere vaske rene. Dere er blitt helliget. Dere er blitt rettferdiggjort i den Herre Jesu navn og i vår Guds Ånd. Jeg har lov til alt - men ikke alt gagner! Jeg har lov til alt - men jeg skal ikke la noe få makt over meg! ← La meg høre om jeg har forstått dette riktig. Ovennevnte gjelder for spising av svinekjøtt, men homofili er untatt fra regelen. For dem er det ikke bare om det gagner, men for dem er det synd? Hvor står det at ovennevnte ikke gjelder homofile? Er det opp til deg å bestemme hva som gagner for andre mennesker?
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2005 #228 Skrevet 7. desember 2005 Det vi ikke skal/bør gjøre fordi det ikke er til gagn for oss, er ikke det samme som at det er synd. Jeg ser at nesten alle har bibelske kommentarer, men ofte er det vel noe dere har hørt av andre, eller dere har lest et lite utdrag. Hvorfor ikke lese Bibelen selv, og prøve å forstå det som står der. Det er nemlig ikke alt som kan eller bør tolkes. Begynn med Nytestamentet. ← Kommentaren over var rettet mot dette.
Gjest gjest1 Skrevet 7. desember 2005 #229 Skrevet 7. desember 2005 (endret) Hvor i Bibelen står det at det er synd å spise svinekjøtt? På det siste spørsmålet er svaret et ubetinget JA. ← Det står faktisk ett eller annet sted at svinekjøtt er urent. Nå har jeg ingen bibel lenger jeg (litt lei meg for det egentlig) så jeg kan ikke lete det opp heller, men antakelig står det i GT, der hvor man også finner at det er en vederstyggelighet og spise kreps og sånt også... Man sier jo stadig at det er NT man skal leve etter, fordi Jesus har sonet våre synder, men jeg tror allikevel at man drar inn gamle regler og påbud fra GT når man synes det passer sånn, mens man glatt overser det som ikke passer, som foreksempel å drepe naboen hvis han dyrker bomull og lin på samme jorde, eller hva det nå var.... Dette skrev jeg før jeg så at KR faktisk har motsagt seg selv med hensyn til svinekjøttet.... Jaja, KR, nå må du stokke fingra dine godt, for her har du litt å svare for. Jeg henviser til innlegget litt lenger oppe her hvor du er sitert først med at det står tydelig skrevet at vi ikke skal spise svinekjøtt, for så i neste åndedrag og spørre hvor det står skrevet at vi ikke skal spise svinekjøtt.... Endret 7. desember 2005 av mysan
Gjest KR Skrevet 7. desember 2005 #230 Skrevet 7. desember 2005 Er du mann eller kvinne KR? ← Den som vil vite litt om andre, bør først presentere seg selv. Det er så alt for mange som bare blir titulert som gjest, og da vet vi aldri om det er den samme vi diskuterer med, eller om det er andre gjester som blander seg inn uten at vi kan vite dette. En fast signatur må kunne presenteres.
Gjest Bellatrix Skrevet 7. desember 2005 #231 Skrevet 7. desember 2005 Ok, da spør jeg; er du mann eller kvinne? Har du noengang vært forelsket?
Gjest Leya Skrevet 7. desember 2005 #232 Skrevet 7. desember 2005 Jeg synes det er trist jeg, at enkelte er så oppptatt med å fordømme andre mennesker at de mister gangsynet litt. Det er da vitterlig Gud som skal dømme meg den dagen jeg møter han. Bibelen er en bok, skrevet av og for mennesker.
Gjest KR Skrevet 7. desember 2005 #233 Skrevet 7. desember 2005 FØRST SIER DU DETTE: SÅ SIER DU DETTE: Kan du svare på det? blir jo litt forvirret da, når du motsier deg selv på denne måten. ← Dette har jeg allerede svart på. Hvorfor ikke lese det jeg skriver. Det står ingen steder i Bibelen at det å ete svinekjøtt er synd, men det står at vi ikke skal spise det, for det er ikke til gagn for oss. (Det er ikke bra for oss) Det står også at vi kan spise alt vi blir servert, for ikke å støte noen som har andre skikker enn oss. Ser du forskjellen nå?
Gjest Devil's Spawn Skrevet 7. desember 2005 #234 Skrevet 7. desember 2005 Det står også at vi kan spise alt vi blir servert, for ikke å støte noen som har andre skikker enn oss. Ser du forskjellen nå? ← Synd ikke tankegangen er den samme mot homofile. Mener ikke at du skal praktisere det, men...
Gjest Bellatrix Skrevet 7. desember 2005 #235 Skrevet 7. desember 2005 Synd ikke tankegangen er den samme mot homofile. Mener ikke at du skal praktisere det, men... ← KR; du må kline med en mann for å vise respekt for de homofile!
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2005 #236 Skrevet 7. desember 2005 Dette har jeg allerede svart på. Hvorfor ikke lese det jeg skriver. Det står ingen steder i Bibelen at det å ete svinekjøtt er synd, men det står at vi ikke skal spise det, for det er ikke til gagn for oss. (Det er ikke bra for oss) Det står også at vi kan spise alt vi blir servert, for ikke å støte noen som har andre skikker enn oss. Ser du forskjellen nå? ← Nei jeg ser ikke forskjellen ettersom du siterer dette fra bibelen: Kor.1 6,11-12: Slik var det engang med noen av dere. Men dere har latt dere vaske rene. Dere er blitt helliget. Dere er blitt rettferdiggjort i den Herre Jesu navn og i vår Guds Ånd. Jeg har lov til alt - men ikke alt gagner! Jeg har lov til alt - men jeg skal ikke la noe få makt over meg! Da er vel også homofili et spørsmål om det gagner ikke om det er synd og da er det jo likestilt med spising av svinekjøtt.
Caramba Skrevet 7. desember 2005 #237 Skrevet 7. desember 2005 KR, kanskje du skal bli kjent med noen homofile? De er vanlige mennesker som meg og deg.... Hvis du er kristen så er det vel ganske så klart å tydelig at Gud også har skapt de homofile i sitt bilde, som alle andre mennesker? Ellers sa Jesus noe fint engang (fritt sitert fra konfirmasjonsundervisninga): La den som er uten synd kaste den første sten
Gjest Gjesten Skrevet 7. desember 2005 #238 Skrevet 7. desember 2005 Men sant, dei fleste kristne organisasjonar fordømmer ikkje homofile, dei fordømmer homofile gjerningar. Så homofile skal berre ikkje elske nokon, det er vel det det kokar ned til. Og her er blonde på innsida meg som trudde at kjærleiken var det største...
Caramba Skrevet 7. desember 2005 #239 Skrevet 7. desember 2005 Men sant, dei fleste kristne organisasjonar fordømmer ikkje homofile, dei fordømmer homofile gjerningar. Så homofile skal berre ikkje elske nokon, det er vel det det kokar ned til. Og her er blonde på innsida meg som trudde at kjærleiken var det største... ← Ja , ikke sant? Det er det som er så kiiipt. Det koker ned til at følelsene til den homofile er skitne, og det er det som er så feil. Man kan godta dem så lenge de lever i sølibat, men hvor naturlig er det for et menneske? Kjærlighet er kjærlighet, selv om man elsker en av samme kjønn.
Gjest KR Skrevet 7. desember 2005 #240 Skrevet 7. desember 2005 trodde Jesus var en real kar jeg, som tilga alle mennesker uansett om de begår synd eller ikke. ← Det er helt korrekt. Men Jesus setter noen betingelser for dette. Du må ta i mot Jesus som din Herre og frelser, og bekjenne din tro. Det er ikke vanskeligere enn det, Men Jesus setter også en annen betingelse: Hebreerne 10,26: Synder vi med vitende og vilje etter at vi har lært sannheten å kjenne, da finnes det ikke lenger noe offer for synder. (Som de fleste vet, så ofret Jesus seg for våre synder) 1 Peter 1,14:Som lydige barn skal dere ikke lenger la dere lede av de lyster dere fulgte den gang dere levde i uvitenhet. Joh.5,14:Senere traff Jesus mannen på tempelplassen og sa til ham: Nå er du blitt frisk. Synd ikke mer, for at ikke noe verre skal hende deg. Joh.8,11. Jesus sier til kvinnen som ble tatt i hor: Heller ikke jeg fordømmer deg. Gå bort, og synd ikke mer fra nå av! Matt.12,31: Derfor sier jeg (Jesus) dere: All synd og spott skal menneskene få tilgivelse for, men spott mot Ånden skal ikke bli tilgitt! Matt.12,32: Den som taler et ord mot menneskesønnen, skal få tilgivelse. Men den som taler mot Den Hellige Ånd, skal ikke få tilgivelse, verken i denne verden eller i den kommende. Virker ikke dette realt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå