Gå til innhold

homofili - en kreftsvulst i samfunnet ?

Anbefalte innlegg

Gjest TomKrus
Skrevet
Det var vel klart allerede etter de første 3 sidene at dette ikke er en diskusjon hvor dere kommer til å få Angus og KR til å forandre sitt verdensbilde v.hj.a logisk argumentasjon. Språkbruken hinter jo om at KR har en ganske så velutviklet hjerne, så når tankemønsteret er inkonsekvent, tenker jeg at dette krever annen framgangsmåte enn logisk argumentasjon. Kvinneguiden er hverken et episenter for epidemiologisk homseforskning eller enn psykiatrisk anstalt for intellektuelle, schizofrene kristenfanatikere (selv om det kan virke sånn) Vi kan kanskje diskutere på et generelt grunnlag hva det er som for folk som KR til å se på sine dogmatiske fantasier som beviste sannheter, men tror det kanskje behøves en annen tråd for dette.

Usikker på om alle fikk med seg denne, så her er den igjen.

Og: don't feed the trolls.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg synes også yttringsfriheten er viktig og at dette er et grensetilfelle.

Det å komme med beskyldninger ovenfor en gruppe mennesker i samfunnet kan påvirke deres liv og det er derfor ikke fritt frem å si hva som helst.

Så da er du selvfølgelig ikke enig med disse som beskylder kristne for å være skyld i homofiles selvmord og selvmordstanker.

Skrevet

Hvis det er slik som flere av dere beskriver det å være homofil, at noen har tatt sitt liv, og mange går med slike tanker i hodet, fordi det er så ille, hvorfor ikke ta kontakt med OHF, i håp om at livet kan bli bedre? Mange har allerede blitt hjulpet.

Og hvorfor er denne min holdning så ille?

Det er ikke homofilien i seg selv som gjør at homofile begår selvmord, men holdningene de blir møtt med. Å føle kjærlighet for og forelskelse i et annet menneske er ikke ille. Når noen snakker nedsettende om homofile så sårer de et medmenneske. Det er det som er ille med holdningen din. Det er holdningene dine som gjør det ille å være homofil. Det er rett og slett mobbing.

Skrevet
Så da er du selvfølgelig ikke enig med disse som beskylder kristne for å være skyld i homofiles selvmord og selvmordstanker.

Jeg er enig med dem. Det er ikke bare kristne som står for de holdningene, men de kristne som gjør det må ta på seg sin del av ansvaret. Å forholde seg til virkeligheten og å komme med krenkende uttalelser som ikke har rot i virkeligheten er to forskjellige ting.

Skrevet
Igjen et eksempel på en kristen, nestekjærlig måte å henvende seg til sine medmennesker på. Eller slutter man i dine, KR, sine øyne å være et medmenneske hvis man ikke bekjenner seg til den kristne tro?

Kirkeklokker er lydforurensing, men kirken står da ikke for demokrati, gjør den?

Jeg ser at du vet hvordan kristne skal oppføre seg, men er det ikke på tide at du lærer deg litt oppdragelse selv? Den er absolutt ikke av de beste her inne .

Gjest Hippopotamus
Skrevet
Hvor i Bibelen står det at det er synd å spise svinekjøtt?

Tja, si det? Det er vel ingen andre enn du selv som har påstått at det spesifikt står om dette i Bibelen, er det?

Bibelen sier klart fra at en ikke skal spise svinekjøtt, og da er det helt klart at dette er til det beste for menneskene, i likhet med alt annet Bibelen sier vi ikke skal spise eller gjøre.

Gjest Devil's Spawn
Skrevet (endret)
Tja, si det? Det er vel ingen andre enn du selv som har påstått at det spesifikt står om dette i Bibelen, er det?

Eller kanskje man ser en fordel av å registrere seg? :)

Endret av Rattleshake
Skrevet
Usikker på om alle fikk med seg denne, så her er den igjen.

Og: don't feed the trolls.

Du har helt rett! :klem:

Gjest Bellatrix
Skrevet

Men det er litt morsomt med troll som biter seg selv i halen. ;)

Gjest Devil's Spawn
Skrevet (endret)

...........

Endret av Rattleshake
Skrevet
Står det ikkje i Bibelen at "størst av alt er kjærleiken"? Er ein kjærleik større, rettare og sannare enn ein annan?

Vel, du kan bedømme selv:

5 Mos. 6,5: Du skal elske Herren din Gud av hele ditt hjerte og av hele din sjel og av all makt.

Matt.22 36-40: Mester, hvilket bud er det største i loven?

Han (Jesus) svarte:Du skal elske Herren din Gud av hele ditt hjerte og av hele din sjel og av all din forstand. Dette er det største og første bud.

Men et annet er like stort: Du skal elske din neste som deg selv.

På disse to bud hviler hele loven og profetene.

Det er riktig at det står at kjærligheten er størst, men her er ikke kjærligheten til det Jesus sier er synd, medreknet.

Når det gjelder å elske sin neste som seg selv, så tror jeg neppe at det er kjærligheten i et parforhold som ligger i dette.

Ellers ser vi her at både loven og budene er nedlagt i disse to budene.

Gjest Hippopotamus
Skrevet

Litt morsomt hvordan enkelte bruker skylappene effektivt når de velger hvilke spørsmål de skal svare på :ler:

Gjest Bellatrix
Skrevet (endret)

Når det gjelder å elske sin neste som seg selv, så tror jeg neppe at det er kjærligheten i et parforhold som ligger i dette.

Jeg trodde dette gjaldt all kjærlighet mellom mennesker, jeg. Så feil kan man ta.

Endret av Smurf
Skrevet
KR,KR,KR-JA, STÅR DET FOR KRisten eller?

Elsker ikke Jesus alle mennesker!?

uansett homofile eller ikke.

er homofile satans barn, og skulle de vært utryddet fra verden?

Hadde livet blitt lettere for deg da?

Mener du at alle homofile bør dø, dersom de ikke blir omvendt?

Du som er kristen mener vel at Gud er skaperen, og han skapte alt liv - også de homofile.

Du tar så skammelig feil som det går an.

Uansett hvem du er, mann, kvinne, jente eller gutt, så skulle jeg ikke ha noe problemer med å omfavne deg. Det er ikke det det går ut på.

Jeg har ingen problemer med hverken homofile eller lesbiske. Dette har jeg også tidligere gitt uttrykk for. Nei, det er hva Bibelen sier om homofili jeg har fortalt.

Ellers har jeg vel stort sett svart på angrep fra dere andre her inne.

Mange prøver å latterliggjøre meg, men det viser bare hvem de selv er, og at de har et dårlig ståsted.

Dette har ingen invirkning på meg.

Skrevet
Det er ikke homofilien i seg selv som gjør at homofile begår selvmord, men holdningene de blir møtt med. Å føle kjærlighet for og forelskelse i et annet menneske er ikke ille. Når noen snakker nedsettende om homofile så sårer de et medmenneske. Det er det som er ille med holdningen din. Det er holdningene dine som gjør det ille å være homofil. Det er rett og slett mobbing.

Jeg har da ikke mobbet noen her inne. Jeg har bare redegjort for hva Bibelen sier.

Det er faktisk jeg som blir mobbet, og noen ganger har jeg svart med samme mynt.

Men hvis dere ikke tror noe på det Bibelen sier, hvorfor er dere så veldig opptatt av min mening da?

Skrevet

Det vi ikke skal/bør gjøre fordi det ikke er til gagn for oss, er ikke det samme som at det er synd.

Jeg ser at nesten alle har bibelske kommentarer, men ofte er det vel noe dere har hørt av andre, eller dere har lest et lite utdrag.

Hvorfor ikke lese Bibelen selv, og prøve å forstå det som står der.

Det er nemlig ikke alt som kan eller bør tolkes.

Begynn med Nytestamentet.

Skrevet
Men det er litt morsomt med troll som biter seg selv i halen. ;)

:ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...