Gå til innhold

homofili - en kreftsvulst i samfunnet ?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg ser at det er noen av dere som nevner dette med spising av svin/gris.

Dette har ikke jeg vært inne på, men her trengs det tydeligvis en liten oppklaring.

Selv er jeg ikke flink nok til å holde meg unna denslags, selv om jeg helst unngår det. Bibelen sier klart fra at en ikke skal spise svinekjøtt, og da er det helt klart at dette er til det beste for menneskene, i likhet med alt annet Bibelen sier vi ikke skal spise eller gjøre.

I flere tiår nå har det vært skrevet om og advart mot svinekjøtt.

Det skal visstnok være usunt å spise mye mettede fettsyrer, som bla. finnes i svinefett. I svinekjøttet finnes skadelig syre pga. at grisen ikke svetter, slik som andre dyr, men dette vet legevitenskapen mer om enn jeg.

Men hvorfor henge seg opp dette med at kristne ikke spiser svinekjøtt, det finnes da sikkert mange andre og verre ting som gjør at vi forsurer deres ellers så lykkelige tilværelse?

Det er ikke snakk om at noen forsurer noens tilværelse ved å ikke spise enkelte matvarer. Hvor har du det ifra? Det jeg reagerer på er at du gjør et stort nummer ut av enkelte deler av bibelen og ikke bryr deg om andre. Er det greit å være litt homofil sånn av og til da, siden du synes det er greit å spise svinekjøtt av og til. Kansje du bør begynne med deg selv og ikke være så opptatt av hva alle andre gjør! Dersom norske lover stod i strid med bibelen, ville du fulgt norsk lov?

Videoannonse
Annonse
Gjest Devil's Spawn
Skrevet
ENIG!

Desuten om det står i bibelen, eller om noen tolker det slik hen at sæd går til spille ved at to menn knuller sammen, så gjør det også det ved at menn onanerer.

Er det også synd da i dine øyne, at onani er synd!

Når man har sex, bør man også være forsiktig og ikke bomme. Det er også synd.

Skrevet
Homofili er en legning, ingen kan klare å omvende en homofil til ikke å være det!

Fortell det til alle de som er omvendt fra det.

Skrevet
Om slike som deg skulle styre, så ble det slutt på alt som heter demokrati.

Og forurensningen ville øke kolossalt.

Det er da nok av kristne som tror de skal bli rik bare de ber nok. De som gir til de fattige for å få en plass i himmelen osv. Materialisme er nok ikke synonymt med å ikke være kristen.

Skrevet
Du forstod det vel ikke , men flere av mine gjengivelser fra Bibelen var hentet fra Det nye testamentet.

Ok da tok jeg feil og lærte noe nytt i dag også. Jeg har ikke lest bibelen fra begynnelse til slutt.

Gjest Betty Boop
Skrevet

Er du selv omvendt fra homofili? Ikke lett å vite hva som innerst inne foregår i et annet menneske. Her er utgangspunktet for mitt standpunkt når det gjelder homofili.

Dersom Per er forelsket i Pål, antar jeg at det er like enkelt for Per å falle for Kari som det ville vært for meg å falle for Kari. Noe jeg vet ikke kommer til å skje.

Gjest omvendte homofile - finnes de
Skrevet

Hvor mange homofile, virkelig homofile er blitt omvendt?

Er det mange av dem?

Tror du dem er omvendt eller vet du dette?

Homofili har funnets fra tidenes morgen, men ike alle har turt å leve dette ut pga. sånne holdninger som KR har.

Mener du at ALT som står i bibelen er slik vi mennesker skal leve?

Tror ikke det er mange som er homofile er blitt omvendt.

Har du noen statistikk over dette?

Skrevet
Jeg ser poenget ditt, og jeg er tilbøyelig til å være enig med deg, men for meg henger yttringsfriheten veldig høyt. Man er helt klart i gråsonen når man angriper mennesker/grupper på grunnlag av seksuell legning, rase eller etnisk bakgrunn dog.

Hvis de som står bak slike verbale angrep mottar statsstøtte ser jeg det som helt naturlig at denne fjernes som et minimum (Evt. ekskluderes enkeltpersonene fra kirkesamfunnet, hvis det ønsker å motta økonomisk støtte). Statlig støttet mobbing av minoritetsgrupper blir helt feil for min del. Samtidlig må nesten KR & co få lov til å leve ut sin overbevisning, på samme måte som de homofile. Spørsmålet er vel mer hvordan man skal få de til å plage hverandre minst mulig  ;)

Å sette en klar grense mellom personvern på den ene siden, opp mot yttringsfriheten på den andre, synes jeg er utrolig vanskelig. Begge prinsippene er veldig viktig.

Jeg synes også yttringsfriheten er viktig og at dette er et grensetilfelle.

De homofile plager da ikke noen. KR og co beskylder homofile for å forårsake sykdom og annet som er galt i samfunnet. Det er to forskjellige ting. Dersom noen mener at mennesker med blå øyne er roten til alt vondt skal jeg være nødt til å gå med fargede kontaktlinser for ikke å plage dem. Så lenge det man gjør ikke påvirker andres liv så synes jeg ikke noen har rett til å fortelle dem hva de skal gjøre eller ikke gjøre. Det å komme med beskyldninger ovenfor en gruppe mennesker i samfunnet kan påvirke deres liv og det er derfor ikke fritt frem å si hva som helst.

Gjest Miloine
Skrevet (endret)

Kjenner mange homofile, men ingen tidligere homofile!

Er det mange omvendte homofile?

Virkelig!

Stakkars mennesker som har latt seg lede inn i en syndens kristendom som sier at homofili ikke er tillat.

ENIG!

Desuten om det står i bibelen, eller om noen tolker det slik hen at sæd går til spille ved at to menn knuller sammen, så gjør det også det ved at menn onanerer.

Er det også synd da i dine øyne, at onani er synd!

Ja, hva mener du om dette da?

Ser spørsmålete er blitt stilt før, men du har enda ikke svart!

eller skal du igjen svare at userøse innlegg ikke blir komentert!

:roll:

Endret av Miloine
Gjest Hippopotamus
Skrevet

Er det mange av dem?

Homofili har funnets fra tidenes morgen, men ike alle har turt å leve dette ut pga. sånne holdninger som KR har.

Jeg kjenner noen av disse "omvendte" homofile.

Javisst, de er alle heterofilt forlovet/gift; en av dem har barn.

Javisst, dersom noen spør dem er de heterofile nå.

Og javisst, "selvfølgelig er homofili synd!".

MEN: De er alle psykiske vrak som bryter sammen med jevne mellomrom, og som overfor oss ikke-kristne, homofile venner innrømmer at visst foretrekker de sitt eget kjønn, men de er redde for Guds og menighetens fordømmelse. En av dem har vært gift i flere år, og har enda ikke greid å ha sex med sin kone. En annen har jevnlig sex med menn, og en tredje har hele tiden vært dypt og inderlig forelsket i den samme mannen.

Dette er noen av disse "omvendte homofile" det snakkes om her. Er de nå heterofile, eller har de bare gitt etter for gruppepresset og fordømmelsen fra miljøet de vanker i?

Gjest det å gi etter...huff
Skrevet
Jeg kjenner noen av disse "omvendte" homofile.

Javisst, de er alle heterofilt forlovet/gift; en av dem har barn.

Javisst, dersom noen spør dem er de heterofile nå.

Og javisst, "selvfølgelig er homofili synd!".

MEN: De er alle psykiske vrak som bryter sammen med jevne mellomrom, og som overfor oss ikke-kristne, homofile venner innrømmer at visst foretrekker de sitt eget kjønn, men de er redde for Guds og menighetens fordømmelse. En av dem har vært gift i flere år, og har enda ikke greid å ha sex med sin kone. En annen har jevnlig sex med menn, og en tredje har hele tiden vært dypt og inderlig forelsket i den samme mannen.

Dette er noen av disse "omvendte homofile" det snakkes om her. Er de nå heterofile, eller har de bare gitt etter for gruppepresset og fordømmelsen fra miljøet de vanker i?

Ja, de er desverre det siste!

De har kke "fått lov" til å leve ut sin legning.

Hvordan kan disse bli lykkelige?

Syntes synd på dem som har gitt etter for dette fordomsfyllte presset!

Skrevet

Det som er så rart er at de er de kristne som er verst til å fordømme de homofile. Kristendommen som er den religionen som har nestekjærlighet som en av grunnpilarene. Hva skjedde med at vi er alle Guds barn og at alle er like foran Gud?

Dere som er kristne må da klare å skjønne at det meste av det som står i bibelen er skrevet av MENNESKER. At det dreier seg om flere tusen år gamle skrifter skrevet av den tidens vismenn. Skriftene er selvsagt preget av den tiden disse profetene levde i.

Er det ikke også et bud som heter at man skal elske sin neste som seg selv? Homofile er også mennesker og de fortjener å få lov til å leve som oss andre. Hvorfor er deres kjærlighet mindre verdt en kjærligheten til en hetrofil? Jeg blir hvertfal kvalm av mange såkalte kristnes hyklerske og fordømmende holdninger.

Skrevet
Du forstod det vel ikke , men flere av mine gjengivelser fra Bibelen var hentet fra Det nye testamentet.

Igjen et eksempel på en kristen, nestekjærlig måte å henvende seg til sine medmennesker på. Eller slutter man i dine, KR, sine øyne å være et medmenneske hvis man ikke bekjenner seg til den kristne tro?

Om slike som deg skulle styre, så ble det slutt på alt som heter demokrati.

Og forurensningen ville øke kolossalt.

Kirkeklokker er lydforurensing, men kirken står da ikke for demokrati, gjør den?

Gjest Gjesten
Skrevet

Står det ikkje i Bibelen at "størst av alt er kjærleiken"? Er ein kjærleik større, rettare og sannare enn ein annan?

Gjest KR du er grusom i ditt syn på me
Skrevet

KR,KR,KR-JA, STÅR DET FOR KRisten eller?

Elsker ikke Jesus alle mennesker!?

uansett homofile eller ikke.

er homofile satans barn, og skulle de vært utryddet fra verden?

Hadde livet blitt lettere for deg da?

Mener du at alle homofile bør dø, dersom de ikke blir omvendt?

Du som er kristen mener vel at Gud er skaperen, og han skapte alt liv - også de homofile.

Skrevet
Unnskyld at jeg må ta KR sitt parti i akkurat dette, men det står faktisk i bibelen at menn som har omgang med menn på samme måte som med kvinner bedriver en avskyelig handling. Kan det tolkes til noe annet enn at boken sier at homofili er synd?

Det står mye rart i Bibelen. Og ofte fremstår bibeltekster som motstridende med hverandre. For eksempel er nestekjærligheten en veldig sentral del av det Nye Testamentet. Dermed er nestekjærligheten en vesentlig større del av den kristne religion enn de løsrevne bibelsitatene til KR.

Så hva gjør en stakkars kristen, da? På den ene siden finnes det vitterlig tekster i Bibelen som sier homofili er galt. Men på den annen side er det en mye mer sentral del av kristendommen at menneskene skal bry seg om hverandre og ikke være slemme med hverandre. Og det er jo ganske slemt å nekte homofile å leve et liv i et kjærlighetsforhold til det mennesket de elsker?

Som kristen må man da begynne å tolke. Hva er viktigst? Nestekjærligheten eller et par løsrevne bibelsitater? Og Gud er jo perfekt, er han ikke? Når så Gud er perfekt skaper han ikke homofili hvis det er feil, gjør han vel?

Derfor er ikke KRs syn på saken den samme blant alle kristne. At han selv gjør seg til talsmann for Guds ord er jo symptomatisk for de lavkirkelige, men desto mindre er KR å anse for å uttrykke et enhetlig kristent syn i homofilispørsmålet.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Enig med Bønna. Det står om homofili, ja. Men det står også om nestekjærlighet, og at kjærligheten er størst. Vi som er kristne legger vekt på forskjellige ting. Jeg for min del legger mest vekt på kjærligheten. Dessuten har jeg aldri lest at Jesus snakket om homofile, og det er Jesus som er den viktigste personen i Bibelen.

Skrevet

Er det mange av dem?

Her var det mange spørsmål, men jeg skal svare så godt jeg kan.

Hvor mange homofile som er omvendt, det vet jeg ikke, men etter antall av de som har stått fram og fortalt om det, så tror jeg at det er mange.

Noen statistikk over dette har jeg ikke sett, ei heller hørt om.

Når det gjelder troverdigheten, så må jeg selvfølgelig stole på de som selv skriver om dette.

Spørsmålet ditt om jeg mener at ALT som står i Bibelen er slik vi mennesker skal leve, så tror jeg ikke du helt vet hva du spør om.

Her står det om gudfryktige mennesker som levde tilnærmet slik Gud ønsker det, og det står om horkarer,løgnere,homofile,baktalere,mordere,bigamister,tyver,ranere,avgudsdyrkere osv. så mitt svar er selvfølgelig et absolutt nei.

Jeg har tidligere i tråden gjengitt sitater fra noen som er omvendt fra homofili, og jeg kan ta med en her også:

Ingjær Helen Kleiv (26) fra Stathelle har ikke bare hatt det lett i livet. som 13-åring opplevde hun at foreldrene skilte seg. Hun ble senere dratt ut i rus og narkomiljø. Her oppdaget hun at hun var lesbisk. Ingjær hadde prøvd å være heterofil, og til og med vært forlovet med en fyr, men det fungerte liksom ikke, skriver hun. I etterkant hadde hun hatt flere forhold med andre kvinner. Dette følte hun som riktig, men i dag vet hun bedre.

Hun skriver: Djevelen utnyttet de svake sidene i livet mitt. Han forvirret kjønnsidentiteten min, og fikk meg til å tro at rus var et gode. Djevelen forførte meg til å tro at det var riktig å elske det samme kjønn.

Ingjær er i dag gift og har et barn.(År 2000)

Hun skriver: Mitt ønske er å starte et arbeid for å hjelpe folk med sin egen identitet. Vi skal kalle den:Omvendelse for homofile (OFH)

Etter et TV-program jeg stilte opp i, fikk jeg kontakt med en gutt som ble frelst og omvendt fra sin homofile legning. Jeg har stor tro på at Gud kan hjelpe andre også.

Hun skriver til slutt at de som ønsker det kan kontakte henne på telefon.

Det er i Arild Edvardsens blad TROENS BEVIS, april 2000 hun har skrevet om sitt liv.

Hvis det er slik som flere av dere beskriver det å være homofil, at noen har tatt sitt liv, og mange går med slike tanker i hodet, fordi det er så ille, hvorfor ikke ta kontakt med OHF, i håp om at livet kan bli bedre? Mange har allerede blitt hjulpet.

Og hvorfor er denne min holdning så ille?

Gjest Hippopotamus
Skrevet
Her var det mange spørsmål, men jeg skal svare så godt jeg kan.

Hvor mange homofile som er omvendt, det vet jeg ikke, men etter antall av de som har stått fram og fortalt om det, så tror jeg at det er mange.

Noen statistikk over dette har jeg ikke sett, ei heller hørt om.

Når det gjelder troverdigheten, så må jeg selvfølgelig stole på de som selv skriver om dette.

Spørsmålet ditt om jeg mener at ALT som står i Bibelen er slik vi mennesker skal leve, så tror jeg ikke du helt vet hva du spør om.

Her står det om gudfryktige mennesker som levde tilnærmet slik Gud ønsker det, og det står om horkarer,løgnere,homofile,baktalere,mordere,bigamister,tyver,ranere,avgudsdyrkere osv. så mitt svar er selvfølgelig et absolutt nei.

Jeg har tidligere i tråden gjengitt sitater fra noen som er omvendt fra homofili, og jeg kan ta med en her også:

Ingjær Helen Kleiv (26) fra Stathelle har ikke bare hatt det lett i livet. som 13-åring opplevde hun at foreldrene skilte seg. Hun ble senere dratt ut i rus og narkomiljø. Her oppdaget hun at hun var lesbisk. Ingjær hadde prøvd å være heterofil, og til og med vært forlovet med en fyr, men det fungerte liksom ikke, skriver hun. I etterkant hadde hun hatt flere forhold med andre kvinner. Dette følte hun som riktig, men i dag vet hun bedre.

Hun skriver: Djevelen utnyttet de svake sidene i livet mitt. Han forvirret kjønnsidentiteten min, og fikk meg til å tro at rus var et gode. Djevelen forførte meg til å tro at det var riktig å elske det samme kjønn.

Ingjær er i dag gift og har et barn.(År 2000)

Hun skriver: Mitt ønske er å starte et arbeid for å hjelpe folk med sin egen identitet. Vi skal kalle den:Omvendelse for homofile (OFH)

Etter et TV-program jeg stilte opp i, fikk jeg kontakt med en gutt som ble frelst og omvendt fra sin homofile legning. Jeg har stor tro på at Gud kan hjelpe andre også.

Hun skriver til slutt at de som ønsker det kan kontakte henne på telefon.

Det er i Arild Edvardsens blad TROENS BEVIS, april 2000 hun har skrevet om sitt liv.

Hvis det er slik som flere av dere beskriver det å være homofil, at noen har tatt sitt liv, og mange går med slike tanker i hodet, fordi det er så ille, hvorfor ikke ta kontakt med OHF, i håp om at livet kan bli bedre? Mange har allerede blitt hjulpet.

Og hvorfor er denne min holdning så ille?

Dessverre så er det slett ikke alle som skriver om eller står fram som "omvendte homofile" som faktisk er blitt "omvendt". Jeg kjenner noen av dem, og vet at de ikke er mere heterofile nå enn de var før "omvendelsen".

Skrevet
Det er ikke snakk om at noen forsurer noens tilværelse ved å ikke spise enkelte matvarer. Hvor har du det ifra? Det jeg reagerer på er at du gjør et stort nummer ut av enkelte deler av bibelen og ikke bryr deg om andre. Er det greit å være litt homofil sånn av og til da, siden du synes det er greit å spise svinekjøtt av og til. Kansje du bør begynne med deg selv og ikke være så opptatt av hva alle andre gjør! Dersom norske lover stod i strid med bibelen, ville du fulgt norsk lov?

Hvor i Bibelen står det at det er synd å spise svinekjøtt?

På det siste spørsmålet er svaret et ubetinget JA.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...