Gjest KR Skrevet 1. desember 2005 #41 Skrevet 1. desember 2005 Vet du, de få spesielle eksemplene sekteriske kristne miljøer kan vise til, mener jeg mer er et uttrykk for hvor villig de religiøse er til å plage folk for å opprettholde sin egen teologi. Ikke helt ulikt liberalistene. ← Er det ikke bedre at du setter deg inn i tingenes tilstand før du kommer med motargumenter og kritikk av det jeg forteller? Her er det snakk om mange mennesker som frivillig oppsøker de kristne for å få hjelp, kristne som vil hjelpe dem. Har aldri hørt om et eneste tilfelle hvor noen er blitt tvunget til noe som helst av disse, så hvor har du det fra?
Lestat Skrevet 1. desember 2005 #42 Skrevet 1. desember 2005 (endret) Nå oppfatter jeg meg selv som utagerende hetrofil, og skulle noen som helst homofile kulturer ha blitt skadelidende av dette ber jeg ydmykt om unnskyldning. Når det gjelder selvsentrerte prester som bygger sin oppfattning av verden på 2000 år gamele eventyrskikkelser er det desverre ikke så mye å gjøre. Nyere forskning viser at det rent fysisk faktisk ikke feiler de noe, så det må være mentalt. Jeg har forøvrig hørt om flere eksempler der de har blitt reddet ut av sin forkastelig livsstil, og lever lykkelig liv i dag. Kanskje dette kunne være noe for svensken ? Endret 1. desember 2005 av Lestat
Gjest gjest1 Skrevet 1. desember 2005 #43 Skrevet 1. desember 2005 Men dette går det tydeligvis an å endre på, for de som vil. Og det burde jo være noe for de som sier de har det ille. Mange tidligere homofile, og lesbiske, har giftet seg med det andre kjønn, og er lykkelige over forandringen. ← Er du sikker på at de er reellt lykkelige, og at det ikke er noe de liker å få seg selv til å tro fordi de føler at nå er de godtatt av samfunnet og gud?
Gjest KR Skrevet 1. desember 2005 #44 Skrevet 1. desember 2005 Er du sikker på at de er reellt lykkelige, og at det ikke er noe de liker å få seg selv til å tro fordi de føler at nå er de godtatt av samfunnet og gud? ← Hverken du eller jeg kan noensinne være 100% sikker på noe som andre enn oss selv sier eller skriver. Hvis vi måtte være det for å gjengi noe, så kunne KG legges ned. Da ble det ikke mye å diskutere her. Jeg skal gjengi noe av det jeg fant i farten: Mandagens utgave av lokalavisen Varden, brakte et stort oppslag fra møtet i Tabernaklet (Skien) søndag, som samlet fullt hus. Talere i møtet var ekteparet Tove og Bjørn Refstad, begge tidligere homofile. Da de møtte Jesus ble de fri fra homofilien og i dag er de gift med hverandre. Tove og Bjørn vitnet om det de har opplevd i sine liv, og om Bibelens syn på homofili. I møtet satt bl.a. en 18 år gml. gutt som aldri hadde satt sine ben i et kristent møtelokale før. Siden han stred med tanker om homofili, fattet han interesse for tittelen i møteannonsen, og kom til Tabernaklet. Det endte med at gutten tok mot frelse i dette møtet. Dette viser at unge mennesker strir med dette pga all propaganda for at dette er normalt. Ei kvinne på 24 år, skriver at hun endelig kan leve et normalt liv igjen, etter å ha endret sin lesbiske legning. Hun ble i ung alder påvirket av idoler, og var Madonna-frelst, som hun kaller det. Hun tror ikke at noen er født som homofil eller lesbisk.
Gjest lurven Skrevet 1. desember 2005 #45 Skrevet 1. desember 2005 Hverken du eller jeg kan noensinne være 100% sikker på noe som andre enn oss selv sier eller skriver. Hvis vi måtte være det for å gjengi noe, så kunne KG legges ned. Da ble det ikke mye å diskutere her. Jeg skal gjengi noe av det jeg fant i farten: Mandagens utgave av lokalavisen Varden, brakte et stort oppslag fra møtet i Tabernaklet (Skien) søndag, som samlet fullt hus. Talere i møtet var ekteparet Tove og Bjørn Refstad, begge tidligere homofile. Da de møtte Jesus ble de fri fra homofilien og i dag er de gift med hverandre. Tove og Bjørn vitnet om det de har opplevd i sine liv, og om Bibelens syn på homofili. I møtet satt bl.a. en 18 år gml. gutt som aldri hadde satt sine ben i et kristent møtelokale før. Siden han stred med tanker om homofili, fattet han interesse for tittelen i møteannonsen, og kom til Tabernaklet. Det endte med at gutten tok mot frelse i dette møtet. Dette viser at unge mennesker strir med dette pga all propaganda for at dette er normalt. Ei kvinne på 24 år, skriver at hun endelig kan leve et normalt liv igjen, etter å ha endret sin lesbiske legning. Hun ble i ung alder påvirket av idoler, og var Madonna-frelst, som hun kaller det. Hun tror ikke at noen er født som homofil eller lesbisk. ← kan det tenkes at tove og bjørn lever ut sin homoseksuelle legning i all hemmelighet, og at ekteskapet bare er et skalkeskjul for å bli godtatt i samfunnet og i menigheten?
Gjest KR Skrevet 1. desember 2005 #46 Skrevet 1. desember 2005 kan det tenkes at tove og bjørn lever ut sin homoseksuelle legning i all hemmelighet, og at ekteskapet bare er et skalkeskjul for å bli godtatt i samfunnet og i menigheten? ← Kan det tenkes at du ikke vil ha noen annen sannhet?
Gjest komsomolets Skrevet 1. desember 2005 #47 Skrevet 1. desember 2005 Hverken du eller jeg kan noensinne være 100% sikker på noe som andre enn oss selv sier eller skriver. Hvis vi måtte være det for å gjengi noe, så kunne KG legges ned. Da ble det ikke mye å diskutere her. Jeg skal gjengi noe av det jeg fant i farten: Mandagens utgave av lokalavisen Varden, brakte et stort oppslag fra møtet i Tabernaklet (Skien) søndag, som samlet fullt hus. Talere i møtet var ekteparet Tove og Bjørn Refstad, begge tidligere homofile. Da de møtte Jesus ble de fri fra homofilien og i dag er de gift med hverandre. Tove og Bjørn vitnet om det de har opplevd i sine liv, og om Bibelens syn på homofili. I møtet satt bl.a. en 18 år gml. gutt som aldri hadde satt sine ben i et kristent møtelokale før. Siden han stred med tanker om homofili, fattet han interesse for tittelen i møteannonsen, og kom til Tabernaklet. Det endte med at gutten tok mot frelse i dette møtet. Dette viser at unge mennesker strir med dette pga all propaganda for at dette er normalt. Ei kvinne på 24 år, skriver at hun endelig kan leve et normalt liv igjen, etter å ha endret sin lesbiske legning. Hun ble i ung alder påvirket av idoler, og var Madonna-frelst, som hun kaller det. Hun tror ikke at noen er født som homofil eller lesbisk. ← Du høres ut som en motstander av darwinismen. Hvor står du på det området?
Gjest TomKrus Skrevet 1. desember 2005 #48 Skrevet 1. desember 2005 Dette må du forklare nærmere. På hvilken måte kan du øyne noe naturlig i homofili? Hvis alle ble homofile, så ville menneskerasen dø ut. Hva er naturlig med det? ← Hvis alle var kvinner ville menneskerasen dø ut. Ergo, kvinner er unaturlige. Du er flink med logikk, du.
Gjest KR Skrevet 1. desember 2005 #49 Skrevet 1. desember 2005 Du høres ut som en motstander av darwinismen. Hvor står du på det området? ← Dette er neppe den rette tråden for den diskusjonen, men jeg tar den gjerne. Jeg står nok ikke så langt fra der Darwin selv stod før han døde. Han gikk vekk fra sine villfarne tanker, og engasjerte folk til å bekjentgjøre dette, og bad verda om tilgivelse. Før han døde ble han kristen. 150 av verdens vitenskapsmenn var engang samlet for å prøve å komme forbi skaperverket. Konklusjonen deres var at det ikke kan komme liv av dødt materiale. Det var ikke spor av utvikling, så det måtte ha vært en intelligens bak. Min konklusjon er at det fortsatt finnes intelligente mennesker som kan tenke selv.
Gjest KR Skrevet 1. desember 2005 #50 Skrevet 1. desember 2005 Hvis alle var kvinner ville menneskerasen dø ut. Ergo, kvinner er unaturlige. Du er flink med logikk, du. ← Og du er like tørr som vanlig. Hvis din logikk var riktig, ville det naturligvis fødes bare kvinner.
Gjest TomKrus Skrevet 1. desember 2005 #51 Skrevet 1. desember 2005 (endret) Og du er like tørr som vanlig. Hvis din logikk var riktig, ville det naturligvis fødes bare kvinner. ← Og du fortsetter å avsløre din superbe retoriske forståelse og logiske evner. Stå på! Men vi kan fortsette med din logiske rekke. Din påstand vil da mene at alle barn som fødes blir homofile. Jeg vil anbefale deg å ikke ta for mange "dyp"dykk i logikken. Hold deg til bibelsitat, du. Endret 1. desember 2005 av TomKrus
Gjest TomKrus Skrevet 1. desember 2005 #52 Skrevet 1. desember 2005 (endret) Dette er neppe den rette tråden for den diskusjonen, men jeg tar den gjerne. Jeg står nok ikke så langt fra der Darwin selv stod før han døde. Han gikk vekk fra sine villfarne tanker, og engasjerte folk til å bekjentgjøre dette, og bad verda om tilgivelse. Før han døde ble han kristen. ← Dette er en dårlig konspirasjonsteori som selv kristne* tar avstand fra. Fint å se at du er så oppdatert på hva som skjer i verden. Skulle gjerne gitt deg linkene, men så vidt jeg husker så var du ikke så bevandret i det engelske språk. Kristne tenkere og intellektuelle, mente jeg. Og gir deg en link likevel: http://www.talkorigins.org/faqs/hope.html With Moody's encouragement, Lady Hope's story was printed in the Boston Watchman Examiner. The story spread, and the claims were republished as late as October 1955 in the Reformation Review and in the Monthly Record of the Free Church of Scotland in February 1957. These attempts to fudge Darwin's story had already been exposed for what they were, first by his daughter Henrietta after they had been revived in 1922. "I was present at his deathbed," she wrote in the Christian for February 23, 1922. "Lady Hope was not present during his last illness, or any illness. I believe he never even saw her, but in any case she had no influence over him in any department of thought or belief. He never recanted any of his scientific views, either then or earlier. We think the story of his conversion was fabricated in the U.S.A. . . . The whole story has no foundation whatever." (Ellipsis is in the book) Og her er en link fra dine egne: http://www.christiananswers.net/q-aig/darwin.html It therefore appears that Darwin did not recant, and it is a pity that to this day the Lady Hope story occasionally appears in tracts published and given out by well-meaning people. Oversatt: Det tyder derfor på at Darwin ikke avsverget (sin agnostiske tro), og det er beklagelig at "The Lady Hope"-historien fortsatt brukes i dag av velmenende mennesker. Endret 1. desember 2005 av TomKrus
Gjest Bellatrix Skrevet 1. desember 2005 #53 Skrevet 1. desember 2005 KR; hva er din definisjon av hva som er naturlig?
Gjest KR Skrevet 1. desember 2005 #54 Skrevet 1. desember 2005 Og du fortsetter å avsløre din superbe retoriske forståelse og logiske evner. Stå på! Men vi kan fortsette med din logiske rekke. Din påstand vil da mene at alle barn som fødes blir homofile. Jeg vil anbefale deg å ikke ta for mange "dyp"dykk i logikken. Hold deg til bibelsitat, du. ← Jeg forstår at du lever i en fantasiens verden, så det er lite interessant å diskutere med deg. Det er sjelden å se at du kan diskutere et tema seriøst. Det blir for det meste tørre kyniske kommentarer. Det er lite interessant.
Koalan Skrevet 1. desember 2005 #55 Skrevet 1. desember 2005 I flere tusen år nå har en mye større andel av de katolske prester vært homofile enn for befolkningen ellers, og likevel har denne religionen gått rundt. ← Helt riktig!! Mange av de katolske prestene har sikkert også vært pyromane, pedofile, sado-folk og andre syke ting. Men det er ikke det det dreier seg om. Er du pedofil skal du underkue dine lyster, på samme måte som om du er homofil. Det gagner hverken samfunnet, enkeltindivider eller menneskeheten som helhet på sikt, dersom folk praktiserer sine perverse lyster, pedofil eller homofil.
Gjest TomKrus Skrevet 1. desember 2005 #56 Skrevet 1. desember 2005 (endret) Jeg forstår at du lever i en fantasiens verden, så det er lite interessant å diskutere med deg. Det er sjelden å se at du kan diskutere et tema seriøst. Det blir for det meste tørre kyniske kommentarer. Det er lite interessant. ← Jeg vil faktisk anta at det er flere her inne som finner meg mer seriøs enn deg. Du trekker jo deg unna så fort du møter litt motstand. Har du forresten sjekket ut linken fra christiananswers? Vil du nå slutte å fare med den gamle løgnen om Darwin, eller vil du fortsette å slenge blår i øynene på folk. Og grunnen til at du kan finne meg mindre seriøst er fordi jeg gjerne senker meg ned på det nivået jeg føler mine meddebatanter er. Blir du mer seriøs så vil du se at jeg også vil bli det. Endret 1. desember 2005 av TomKrus
Gjest Bellatrix Skrevet 1. desember 2005 #57 Skrevet 1. desember 2005 På hvilken måte han du si at homofili ikke gangner samfunnet eller enkelt individer? Hvis folk har det bra sammen med en partner så er vel det bra både for enkeltindivet og for samfunnet?
Gjest Bellatrix Skrevet 1. desember 2005 #58 Skrevet 1. desember 2005 Jeg har venner som jeg har kjent siden før de kom ut av skapet og jeg har sett at de har det mye bedre når de får være seg selv enn når de må late som om de er noe annet enn det de er.
Gjest TomKrus Skrevet 1. desember 2005 #59 Skrevet 1. desember 2005 Helt riktig!! Mange av de katolske prestene har sikkert også vært pyromane, pedofile, sado-folk og andre syke ting. Men det er ikke det det dreier seg om. Er du pedofil skal du underkue dine lyster, på samme måte som om du er homofil. Det gagner hverken samfunnet, enkeltindivider eller menneskeheten som helhet på sikt, dersom folk praktiserer sine perverse lyster, pedofil eller homofil. ← De katolske prestene har ikke problemer med å leve ut sine lyster, og likevel kan de forkynne gudens tro.
Gjest Bellatrix Skrevet 1. desember 2005 #60 Skrevet 1. desember 2005 Koalan; er det negativt at folk har det bra?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå