Gå til innhold

Mann som ikke sparer..

Fremhevede innlegg

Skrevet

For meg hadde det vært en dealbreaker, i alle fall håper jeg at jeg i 20-årene hadde tenkt slik. 

Jeg har i ettertid tenkt at jeg hadde "flaks". Og fant en mann som har likt syn på økonomi som meg. Det har gjort at økonomi aldri har ført til diskusjoner eller krangling, eller bekymring. Samt at vi etterhvert sitter i en god nedbetalt bolig og generelt har det romslig, at nedgangstider ikke fører til bekymring, og at fondsparing til pensjon også tikker og går. 

Hadde jeg klart det alene og? Ja. Men jeg tror jeg ville blitt vanvittig frustrert over mannens sløserier, jeg ville følt at jeg dro lasset alene, jeg ville følt at vi var sårbare for nedgangstider og uventede hendelser. Og hva med årene før og etter pensjon? Vi drømmer om en leilighet i varmen, om reiser, og god mat. Skulle jeg da spart dobbelt for å ta han med meg? Eller måttet jeg forsake den alderdommen jeg ønsker meg? 

Anonymkode: 74f2a...14e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 44 år, og føler at mange av mennene jeg har datet, ikke sparer eller eier bolig. Og jeg dater jo menn rundt min alder. 

Selv er jeg ufør, og med en gang det kommer fram, så får jeg gjerne høre noe negativt om økonomien min. Men jeg eier bolig til 5 mill, har lån på 1 mill på boligen, har ikke noe annen gjeld, og har penger på sparekonto. 

Så økonomisk kommer jeg bedre ut enn de. Og flertallet av de, hadde heller ikke hatt råd til å kjøpe seg inn i min bolig.

Anonymkode: 729bd...92b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...