AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #1 Del Skrevet 1. oktober 2022 Hei. Kan man bli straffet (bot eller førerkortbeslag?) for vikepliktsbrudd? Jeg brøt med et uhell vikeplikten for en bil slil at den måtte bremse hardt, prøvde å kjøre ut senere for å prate med med sjåføren men den kjørte bare videre. Er redd politiet ble ringt. Kan jeg bli straffet? Anonymkode: 11e25...667 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #2 Del Skrevet 1. oktober 2022 Så lenge det ikke ble ulykke eller skade så går det nok bra ❤️. Nå har du fått en påminnelse så det blir nok en stund til neste gang du bryter vikeplikten. Anonymkode: d02b5...4e8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #3 Del Skrevet 1. oktober 2022 Siden bilen bare kjørte videre blir det mest sannsynlig ingen sak. Anonymkode: 148cf...3fb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Endorfin Skrevet 1. oktober 2022 #4 Del Skrevet 1. oktober 2022 Vikeplikts-brudd er ikke uvanlig og politiet ble ikke ringt om det ikke skjedde en ulykke. Kan få bot om du er max uheldig og politiet tar deg på fersk gjerning 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 1. oktober 2022 #5 Del Skrevet 1. oktober 2022 Hvis politiet skulle ta alle saker med vikepliktsbrudd hadde de ikke fått tid til å gjøre noe annet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #6 Del Skrevet 1. oktober 2022 7 hours ago, AnonymBruker said: Hei. Kan man bli straffet (bot eller førerkortbeslag?) for vikepliktsbrudd? Jeg brøt med et uhell vikeplikten for en bil slil at den måtte bremse hardt, prøvde å kjøre ut senere for å prate med med sjåføren men den kjørte bare videre. Er redd politiet ble ringt. Kan jeg bli straffet? Anonymkode: 11e25...667 Nei Anonymkode: a351d...fa4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #7 Del Skrevet 2. oktober 2022 Hadde det ført til ulykke kunne det ha endt med bot og førerkortbeslag, ja. I og med at bilen bare kjørte videre og ingenting mer hendte, tror jeg du kan ta det med ro Anonymkode: 013fe...9d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #8 Del Skrevet 4. oktober 2022 Slapp av. Vikepliktsbrudd er vanlig. Typ kjøre i trange bygater og det plutselig dukker opp en bil fra en gate på din høyre side. Anonymkode: 6612e...698 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2022 #9 Del Skrevet 4. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 1.10.2022 den 18.04): Hei. Kan man bli straffet (bot eller førerkortbeslag?) for vikepliktsbrudd? Jeg brøt med et uhell vikeplikten for en bil slil at den måtte bremse hardt, prøvde å kjøre ut senere for å prate med med sjåføren men den kjørte bare videre. Er redd politiet ble ringt. Kan jeg bli straffet? Anonymkode: 11e25...667 Nei.slikt skjer. Anonymkode: 808ca...799 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 4. oktober 2022 #10 Del Skrevet 4. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 1.10.2022 den 18.04): Hei. Kan man bli straffet (bot eller førerkortbeslag?) for vikepliktsbrudd? Jeg brøt med et uhell vikeplikten for en bil slil at den måtte bremse hardt, prøvde å kjøre ut senere for å prate med med sjåføren men den kjørte bare videre. Er redd politiet ble ringt. Kan jeg bli straffet? Anonymkode: 11e25...667 Hvorfor skulle politiet bli ringt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 4. oktober 2022 #11 Del Skrevet 4. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 2.10.2022 den 21.44): Hadde det ført til ulykke kunne det ha endt med bot og førerkortbeslag, ja. I og med at bilen bare kjørte videre og ingenting mer hendte, tror jeg du kan ta det med ro Anonymkode: 013fe...9d5 Trenger ikke å bli ulykke for at du skal få bot. Om politiet hadde sett det, så kan de ilegge deg 7250 kr i forenklet forelegg samt 3 prikker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #12 Del Skrevet 5. oktober 2022 Du er veldig samvittighetsfull, TS. Jeg opplever relativt ofte (ukentlig, minst) at folk bryter i vikeplikt ved f.eks å feilvurdere hvor fort bilen deres kan akselerere opp i fart, så jeg må stå på bremsa på forkjørsvei. Man feilvurderer, det er slikt som skjer. Den som måtte bremse for deg har nok glemt hele greia. Lær av det og bruk opplevelsen til å bli en bedre sjåfør. 😊 Anonymkode: 22047...573 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå