Gjest Gjest Skrevet 29. november 2005 #1 Skrevet 29. november 2005 Jeg har planer om å utvide RAM kapasiteten på maskina mi, men det er jo en svartens jungel der ute. Etter det jeg har funnet ut er det SDRAM brikker jeg må ha, så den er grei, men på prisguidene kan man jo angi ønsket effekt og ønskede funksjoner som bl.a. ECC, Registrert, lavprofil(som trafikklærer forbinder jeg det med biler!) osv osv. Hva søren skal jeg se etter? For ordens skyld så har jeg en Fujitsu Siemens Xpert 1ghz athlon pc.
liv Skrevet 29. november 2005 #2 Skrevet 29. november 2005 Det skal godt gjøres å få tak i SDRAM, for de TROR jeg har gått ut av produksjon. Kanskje du finner noen på bruktmakedet til www.hardware.no
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2005 #3 Skrevet 29. november 2005 Du skal ha en "vanlig" PC133 SDRAM-brikke. ECC/Registered er noe man typisk finner på servermaskiner, og en "registered"-brikke vil ikke virke i din maskin. SDRAM har ikke gått ut av produksjon ennå. Denne eller denne burde virke.
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2005 #4 Skrevet 30. november 2005 Dersom du går på komplett.no kan du taste inn litt opplysninger for å få hjelp til å finne riktig brikke. Ellers er de også veldig hjelpsomme dersom du skulle bestille feil brikke også. Det beste er å skru opp pcen din for å se om det står noe på brikken. (Jeg klarte selv å bestille cl2 istedenfor cl3. Tenk at et tall skal ha så mye å si)
Gjest Lea Skrevet 3. desember 2005 #5 Skrevet 3. desember 2005 Er du veldig usikker, så ta ut brikken(e) som sitter i. (Ikke ta direkte på kortet, fett fra huden er fy-fy.) Legg kortet i en konvolutt og ta det med deg i en butikk som selger PC-deler. Da vil du nok få hjelp til å finne den riktige brikken
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå