smidja Skrevet 29. november 2005 #1 Skrevet 29. november 2005 Den siste uken har jeg våknet opp om morgenen, og hatt flere og flere myggstikk på meg etter som dagene går. Men nå synes jo at det begynner å bli litt mer enn bare merkelig. Jeg mener, et stikk kan jeg jo tro at jeg kan få, og sikkert til og med to. Men nå har jeg mange. De ser ut som myggstikk og oppfører seg sånn med kløe. Noen som har noen forslag om noe annet dette kan være? Blir jo litt bekymret...
Leo Skrevet 29. november 2005 #3 Skrevet 29. november 2005 (endret) Vi har hatt en mild høst, så det er høyst sannsynlig fugleloppebitt. Fuglelopper finnes overalt hvor det finnes fuglereir, så det er ikke så mye man kan gjøre for å unngå dem. Mer informasjon finner du her. De finnes ikke farlige, men bittene kan være svært ubehagelige. Nå ble det vel plutselig så kaldt at de har "roet seg" for vinteren, men vær klar over at de kan kose seg en god stund i sengetøyet ditt. Vasker du det på 60 grader (Det holder å vaske putevar/dynetrekk/laken) eller mer, er du kvitt dem. Endret 29. november 2005 av Leo
smidja Skrevet 30. november 2005 Forfatter #4 Skrevet 30. november 2005 Uææh.. Høres fælt ut. Da skal jeg ta av sengetøyet og vaske det varmt og bli kvitt de. Men jeg har ingen varme på på soverommet mitt, det er i andre etasje. Må jeg fyre opp der noen dager for at de skal dø derifra? Må jeg gjøre noe annet spesielt? Jeg har to hunder, de sover sammen med meg på soverommet, og tispen min ligger også i sengen, må jeg gjøre noe spesielt med de, eller har ikke det noe å si? Tusen takk for hjelp
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2005 #5 Skrevet 1. desember 2005 Uææh.. Høres fælt ut. Da skal jeg ta av sengetøyet og vaske det varmt og bli kvitt de. Men jeg har ingen varme på på soverommet mitt, det er i andre etasje. Må jeg fyre opp der noen dager for at de skal dø derifra? Må jeg gjøre noe annet spesielt? Jeg har to hunder, de sover sammen med meg på soverommet, og tispen min ligger også i sengen, må jeg gjøre noe spesielt med de, eller har ikke det noe å si? Tusen takk for hjelp ← Det er nok hundene dine som tar med seg loppene utenfra. Har samme problemet med mine pusekatter. Loppene kan ikke leve i sengetøyet eller i hunde-/kattepelsen mer enn et par dager, men det er jo plagsomt nok! Og så lenge som det klør! Klør fremdeles frenetisk på et bitt jeg fikk for over 14 dager siden! Nei, vet ikke om noe man kan gjøre for å hindre loppene i å bli frakta inn med hunde-/kattepelsene. Men som en annen sier begynner det jo nå å bli for kaldt for loppene.
smidja Skrevet 14. januar 2006 Forfatter #6 Skrevet 14. januar 2006 Jeg oppdaget at det ikke var hundene som hadde med seg loppene. Det er nok høyst sannsynlig mus som er i huset som har vært i sengen min. Kan du tenke deg noe så kvalmt? Jeg bestilte sporenstraks meg en katt, og den kommer heldigvis om noen uker (har tenkt lenge på å skaffe meg katt altså)
Cata Skrevet 14. januar 2006 #7 Skrevet 14. januar 2006 Ville plusset på med et par musefeller, jeg. Tenk om pus ikke er den fødte musejeger....
Gjest gjest1 Skrevet 14. januar 2006 #8 Skrevet 14. januar 2006 Jeg bestilte sporenstraks meg en katt, og den kommer heldigvis om noen uker (har tenkt lenge på å skaffe meg katt altså) ← Minner meg om noe jeg leste på humor911 en gang. Noen flygere rapporterte at de hadde sett mus i cockpiten. Svaret fra teknikerene: katt innstallert.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå