Gå til innhold

Menn som mister sexlyst..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en kvinne i starten av trettiårene som har vært i 3 langvarige forhold. Vil si jeg har litt stor sexlyst, vil gjerne ha sex daglig. Problemet er at etterhvert i alle de tre forholdene så får de så liten sexlyst? Snakk om en gang eller to i mnd.. Jeg er med på det meste seksuelt, jeg tar initiativ.. Men likevel dabber det av. Jeg innser jo at jeg er fellesnevneren her, så hvordan kan jeg forhindre at dette skjer igjen? Når jeg spør så sier de bare at jeg overdriver, at jeg ikke gjør noe galt. At det er normalt å ha sex mindre etterhvert..

Anonymkode: 26813...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Også må jeg si at forholdene har vært helt fine ellers. Jeg trener og sminker meg.. ordner håret. Lite krangling..

Anonymkode: 26813...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du har opplevd det tre ganger så lurer jeg på om folk generelt mister lysten hvis partneren er litt for pågående.

Jeg tror at en ulikhet i sexlyst som er liten i utgangspunktet kan forsterkes hvis den ene hele tiden får litt mer sex enn han har lyst på. Man må rekke å bli litt sulten.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er en kvinne i starten av trettiårene som har vært i 3 langvarige forhold. Vil si jeg har litt stor sexlyst, vil gjerne ha sex daglig. Problemet er at etterhvert i alle de tre forholdene så får de så liten sexlyst? Snakk om en gang eller to i mnd.. Jeg er med på det meste seksuelt, jeg tar initiativ.. Men likevel dabber det av. Jeg innser jo at jeg er fellesnevneren her, så hvordan kan jeg forhindre at dette skjer igjen? Når jeg spør så sier de bare at jeg overdriver, at jeg ikke gjør noe galt. At det er normalt å ha sex mindre etterhvert..

Anonymkode: 26813...148

Jeg tror vi hadde vi kunne hat det fint. Jeg liker at jenter også er lit på og vil ha kos og jeg vil gjerne ha kos hver dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd det samme i alle mine forhold. Menn snakker gjerne høylydt om at de ønsker en kvinne med høy sexlyst, men når de får en, er det visst ikke så gøy. Etter litt graving og snakking har fellesnevneren her vært at de føler seg mindre maskuline når jeg tar initiativ, fordi de har en oppfatning av at mannen skal være den pågående part. Mulig jeg har vært uheldig og plukket mine menn fra et uheldig machomiljø, men det har blitt sånn gang på gang.

Anonymkode: 195d0...70e

  • Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi menn er programmert til å spre genene våre, føre arten videre.  En fast partner blir for kjedelig, og lysten dabber av. Ei ny ei derimot .....     

Noen menn har dette i seg sterkere enn andre, høyere testo-nivå kanskje ?

Nå kommer jeg til å bli bombadert av feminist-mafiaen, men dette er faktisk sannheten.

Anonymkode: b8b7e...132

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Noen menn har dette i seg sterkere enn andre, høyere testo-nivå kanskje ?

At lysten dabber av for samme partner, er jo langt mer vanlig hos kvinner enn hos menn. Høres derfor mer ut som det skyldes lavt testosteron enn høyt testosteron.

https://forskning.no/sex/kvinner-mister-sexlysten-i-lange-parforhold/362993

Anonymkode: dedf8...552

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 53 år. Har hatt sex med samme mann i 18 år. De siste 4 årene, har hatt sex 4 ganger pr år. Han har vært flink med nærhet. Tatt rundt meg, klemt, daglig nærhet. Når det gjelder sex, han har ofte gitt inntrykk av at han vil, men når kvelden kommer har han vært for trøtt. Jeg har prøvd å forføre på dagtid, og får da beskjed, vente til kvelden…. som han da er for trøtt til å gjennomføre, jeg og. Nå har denne mannen gitt meg fantastisk god sex gjennom årene. Jeg savner det skikkelig. Jeg kunne hatt sex flere ganger i uken med han fortsatt. Selv om jeg er oppi årene, elsker sex, men bare om jeg er trygg med personen. Savner nærheten og sexen vi hadde. 

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Når jeg spør så sier de bare at jeg overdriver, at jeg ikke gjør noe galt. At det er normalt å ha sex mindre etterhvert..

Anonymkode: 26813...148

Vel, du har jo svaret ditt der.

Er ikke deg det er noe gærnt med. Er ikke alle som er så opptatt av sex at dem vil ha det hele jævla tiden.

Anonymkode: 08752...dd1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg trener og sminker meg.. ordner håret...

Anonymkode: 26813...148

Har ingen betydning for ofte/sjeldent man vil ha sex i et forhold.

Anonymkode: 08752...dd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Vi menn er programmert til å spre genene våre, føre arten videre.  En fast partner blir for kjedelig, og lysten dabber av. Ei ny ei derimot .....     

Noen menn har dette i seg sterkere enn andre, høyere testo-nivå kanskje ?

Nå kommer jeg til å bli bombadert av feminist-mafiaen, men dette er faktisk sannheten.

Anonymkode: b8b7e...132

Man kan ikke skylde på dette, for isåfall må man også ta innover seg at vi kvinner ikke er skapt for monogamitet heller, eller for å over år ha sex med en partner som neppe gir oss det sterkeste avkommet vi kan få. Kvinner har dessuten også mer lyst når det er ny partner. Så det du nevner gjelder begge kjønn, og er derfor ikke forklaring på hvorfor noen klarer å opprettholde lyst på sex i et forhold, og noen ikke gjør det. 

Personlig mener jeg at mennesker (av begge kjønn) som har en sterk og selvopptettholdende sexlyst har en stor fordel her i forhold til dem som har en såpass veik seksualitet at den er avhengig av "nytt dop", bli trigget av noe, for å fungere skikkelig. Å måtte ha ny partner for å tenne tilsier egentlig at man har en ganske veik seksualitet, som ikke er selvgående og sterk. Folk som har sterk seksualitet blir kåte med jevne mellomrom, uansett om de befinner seg på et øde fjell.

Anonymkode: 48ce9...5ba

  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Folk som har sterk seksualitet blir kåte med jevne mellomrom, uansett om de befinner seg på et øde fjell.

Anonymkode: 48ce9...5ba

Høres slitsomt ut. Glad jeg har et pragmatisk, ukomplisert forhold til sex. Spiller ingen rolle for meg om jeg har sex 4 ganger i uka eller 4 ganger i året.

Anonymkode: 08752...dd1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har opplevd det samme i alle mine forhold. Menn snakker gjerne høylydt om at de ønsker en kvinne med høy sexlyst, men når de får en, er det visst ikke så gøy. Etter litt graving og snakking har fellesnevneren her vært at de føler seg mindre maskuline når jeg tar initiativ, fordi de har en oppfatning av at mannen skal være den pågående part. Mulig jeg har vært uheldig og plukket mine menn fra et uheldig machomiljø, men det har blitt sånn gang på gang.

Anonymkode: 195d0...70e

Forstår meg ikke på andre menn som tenker sånn. At det er dama som tar initiativ, synes jeg er bare positivt. Det viser vel at hun tenner på meg og at hun sannsynligvis har det bra med seg selv og i forholdet? 

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det må være noe med dine valg av menn. Du skal være veldig uheldig om du har truffet tre menn som litt inn i forholdet har blitt impotent.

Min teori er at du har valgt menn som har vært sulteforet en stund og når de er gode og mette på sex med deg så er du rett og slett ikke interessant nok.
 

Kan være du har siktet litt høyt og kapret menn som har tenkt på feil hodet.

Anonymkode: fa2e3...288

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er en kvinne i starten av trettiårene som har vært i 3 langvarige forhold. Vil si jeg har litt stor sexlyst, vil gjerne ha sex daglig. Problemet er at etterhvert i alle de tre forholdene så får de så liten sexlyst? Snakk om en gang eller to i mnd.. Jeg er med på det meste seksuelt, jeg tar initiativ.. Men likevel dabber det av. Jeg innser jo at jeg er fellesnevneren her, så hvordan kan jeg forhindre at dette skjer igjen? Når jeg spør så sier de bare at jeg overdriver, at jeg ikke gjør noe galt. At det er normalt å ha sex mindre etterhvert..

Anonymkode: 26813...148

Det er jo helt ålreit å ha ulik sexlyst. Synes en personlig det er viktig å ha noenlunde lik lyst å er dette noe man lufter tidlig i forholdet, sammen med andre ting man synes er viktig. Og da får man et svar.
 

Får man ikke et svar? Da må man ta en runde med seg selv. For hvorfor har man egentlig valgt å være i et forhold der partneren ikke engang gidder svare på helt normale spørsmål? Da ligger trolig lista for lavt, og må heves før man inngår neste forhold.

Og det er jo problemet ditt. Gitt at du lufter temaet sex på en normalt høflig måte (og ikke er helt crazy-psyko type «du gidder aldri ha sex!» eller «du finner meg ikke sexy!» eller annen galskap) så krever ethvert normalt høflig spørsmål et normalt høflig svar. 

Dette med at de forsikrer deg at du «ikke gjør noe galt» forteller meg at det KAN være at du ikke spør på normalt høflig vis. Så den bør du nok se på. Det er ikke din partner sitt ansvar å forsikre deg om at du gjør noe verken riktig eller galt i sengen. Det er ditt ansvar at du får dine behov dekket. Gjennom handling og kommunikasjon om nevnte behov. Og deres ansvar at de får sine behov dekket. Gjennom handling og kommunikasjon. Om du skulle ha gjort noe «galt» er altså kun opp til deg. Fikk du dekket dine behov? Alt bra. Fikk du ikke dekket behov? Da gjorde du nok noe galt. Men partneren din kan ikke svare på hva. Det kan kun du.

Uansett - gi verbalt uttrykk for egne ønsker og behov tidlig. Vær åpen for at de setter ord på sone ønsker og behov. Avslutt forholdet om de to ikke er forenelige.

Anonymkode: 45bf2...deb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Har ingen betydning for ofte/sjeldent man vil ha sex i et forhold.

Anonymkode: 08752...dd1

Jo, det har det. Jeg kan bare snakke for meg som mann, men sminke og klær (over og under) spesielt. Kvinnen blir "litt ny", og det trigger og tenner meg.

Anonymkode: b8b7e...132

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 hours ago, AnonymBruker said:

Vi menn er programmert til å spre genene våre, føre arten videre.  En fast partner blir for kjedelig, og lysten dabber av. Ei ny ei derimot .....     

Noen menn har dette i seg sterkere enn andre, høyere testo-nivå kanskje ?

Nå kommer jeg til å bli bombadert av feminist-mafiaen, men dette er faktisk sannheten.

Anonymkode: b8b7e...132

Kilde?

Anonymkode: c31a6...b60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mobbing, bare min teori. Men å finne livslysten er litt av greia. Mindre fortvilelse. Eller å skille mellom det og håp. Å ha drivkraft for å si det slikt

Anonymkode: d175c...45e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Vi menn er programmert til å spre genene våre, føre arten videre.  En fast partner blir for kjedelig, og lysten dabber av. Ei ny ei derimot .....     

Noen menn har dette i seg sterkere enn andre, høyere testo-nivå kanskje ?

Nå kommer jeg til å bli bombadert av feminist-mafiaen, men dette er faktisk sannheten.

Anonymkode: b8b7e...132

Jeg, mann, er programmert til å ville ha sex med min kjære kone i monogamt forhold, så ofte som mulig, selv på det andre tiåret.

 Alle menn er ikke likt "programmert", og ikke alle kvinner heller. 

 DETTE er faktisk sannheten.

Anonymkode: aeb89...6c6

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper du bare har hatt uflaks. Hadde jeg møtt ei som tar initiativ og ønsker sex stort sett hver dag hadde jeg selvsagt fulgt opp selv. Har aldri opplevd at sexlysten daler nevneverdig for min del. Selv som småbarnsforelder er lysten min like høy som før, det eneste problemet akkurat nå er at jeg er singel.

Anonymkode: 077aa...9cb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...