Gå til innhold

tykk

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er bare så sint inne i meg. Fryktelig sinna. Terapauten som jeg går til sa jeg hadde alvorlig depresjon, og Skulle begynne på en ny pille, zoloft. Da jeg begynte på disse antidepressivaene så hadde jeg ett lite håp om å kanskje bli litt bedre. Men nei da, Istedenfor å bli noe bedre så gikk jeg opp 10 kilo i løpet av tre måneder. Og jeg er ganske sikker på at det var pga. dem. Og jeg som er så overvektig fra før, og er veldig missfornøyd med kroppen min. Gikk på zoloft i tre måneder, og slutta på de fordi jeg ville ikke gå på de tykkepillene som jeg kaller de. Gikk fri fra medisiner to måneder. Og da prøvde jeg å gå ned de ti kiloene, men neida jeg gikk ikke ned jeg. Så at vekta var gått ned to kilo, og jeg var så glad, men tre dager etterpå så var det gått opp igjen. Dritt. Også sa hun at jeg skulle begynne på noen nye, remeronn. Og gjett hva som skjedde? Jo, jeg gikk opp ytterlige ti kilo. Og så nå istad at det har kommet enda noen nye kiloer på meg. Gått opp tolv kilo. Og dette er på seks uker. Siden jeg begynte på de. Og nå er jeg bare enda mere depremert. Og er man ikke alvorlig depremert før man tar tykkepiller, så blir man det ivertfall av å ta tykkepiller. Vil man bli tykk og deppa? Så ta tykkepiller? Vil man ha dårlig selvtillitt? ja, så ta de.

Hvorfor er det slik? Hvorfor legger jeg på meg av alt? Så på bivirkninger og det er bare over en av hundre som får vektøkning. Og jeg fikk vektøkning selv om det er liten sjanse. Og på den andre tykkepillen så var det også bare 1 % sjanse. Og jeg er en av de på begge to? Og de er to forskjellige typer tykkepiller? Så hvorfor er jeg så uheldig å legge på meg totalt 22 kilo på et halvt år av noe som er så lite sannsynlighet av å legge seg på av? Og er jeg ekstra disponert av å legge på meg av disse tykke pillene..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du bør spørre fastlegen din om hjelp. Enkelte medisiner gjør det gjerne lettere å legge på seg, og jeg tror nok legen har hjelp å tilby, for det er mange som tar de medisinene, så det er et vanlig problem.

Skrevet

Det må da være bedre å være tykk men fri for depresjon, enn å være tynn og deppa.

Jeg prøver ikke å være stygg.Men om jeg var deg, så ville jeg hardtrent i tillegg, og startet med en diett.

Lykke til

Skrevet

Det er er jo individuelt. Selv gikk jeg hverken opp eller ned på Zoloft, og nektet å prøve å Remeron da vektøkning sto som bivirkning.

Slike ting kan man ikke styre dessverre. Det er synd det skjedde med deg, og at du føler det er verre nå.

Det finnes antidepressiva som er mer vektstabile. Fontex f.eks.

Alle kropper er forskjellige. Noen legger på seg, andre ikke. Noen går ned, andre går opp. Og de aller fleste opplever at humøret endrer seg i positiv forstand.

Du får prøve å komme deg ut og gå deg en tur av og til. Det hjelper i hvert fall på humøret - og helt sikkert på vekta også.

Veldig synd det du opplevde, men det er liksom ingen man kan skylde på heller. Det er slikt som skjer.

Ønsker deg lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...