Gå til innhold

Hvor mye har dere i lån?


anonymouuus

Anbefalte innlegg

47 år, 1.2mill i lån, verdi på leiligheten min er ca 2.5mill. Har ingen planer om å bli gjeldsfri, tenker jeg refinansierer når jeg nærmer meg pensjonisttid, og skal også be om avdragsfrihet når jeg er pensjonist, dersom det fortsatt er mulig. Kjenner flere pensjonister som lever godt på den måten idag. Jeg har ingen barn da, og dermed ingen jeg føler jeg må «spare opp» arv til.

Anonymkode: a0098...d05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

41, gift. Vi har ca en og en halv mill i lån. Hus til verdi av ca 6 mill, to biler uten lån på, den ene bilen er 5 år gammel mens den andre er ca 10.

Anonymkode: 42ee4...d8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ca 300.000 på et lån jeg har alene og ca. 2.8 mill på huslånet jeg deler med min mann. Vi er begge 35. Kjøpte hus i fjor, så huslånet er ganske nytt.

Anonymkode: e83db...bb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde egen leilighet og var akkurat gjeldsfri da jeg traff mannen min. Vi kjøpte sammen hus til 5 mill. Salget av leiligheten min dekket min halvdel av boligen. Dermed er jeg fortsatt gjeldsfri. Samboer har 2 mill i gjeld. Vi har to gjeldsfrie biler. Vi tjener ca 500 tusen i året hver, men klarer oss svært fint siden jeg er gjeldsfri.

Anonymkode: 90cde...e0e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er 35 og 36 år. Har lån på 3,8 tilsammen. Tror vi har 22 år igjen sånn vi betaler nå. Det kommer sannsynligvis arv etterhvert også, men det er heldigvis en stund til.

Anonymkode: e1598...25a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og samboer er 33 år og vi har 5,5 i lån fra banken og 1,6 i privat lån. Vi ligger an til å få 15-25 mill i verdier i arv, samt muligheten til utleievirksomhet i Norge og utland, så på et eller annet tidspunkt blir vi gjeldsfri. Vi har gamle foreldre på 70+, men håper selvsagt at de lever lengst mulig. Ingen hast med å bli gjeldsfri.

Vi har samlet lønn på 1,4 og tjener ca. det samme. Har i tillegg leieinntekter på 180.000 årlig. 

Anonymkode: 6ed2e...0f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 år og inntekt på 600 000. Har i underkant av 1,7 delt med samboer, så rundt 850 000. Dette er huslån som skal være betalt ned om 16 år. Føler meg ganske trygg mtp at vi ikke planlegger ta mer i lån, sannsynligvis kan vi tjene på å selge og bo billigere.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eier bolig som er taksert til 4 mill. Har 1 mill i lån. Nedbetalt om 7 år. 
2 nye biler som er nedbetalt. 
Føler oss trygge økonomisk. 
Inntekt er ca 1,2 mill før skatt. 
 

Det aller viktigste er at vi har god helse og friske barn 

Anonymkode: 955a6...c1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonymouuus skrev (På 30.9.2022 den 23.23):

Har samboer og vi har kjøpt hus, har inntekt på rundt 600 000 og han har inntekt på 800 000.

Men har DU 4,5 mill i lån da, eller DERE? Veldig stor forskjell...

Jeg er 53 og min andel av boliglånet er litt over 2,7 mill. Jeg har ikke andre lån.

Anonymkode: f70c5...4e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 år og 2.8mill i gjeld. Ferdig nedbetalt om 30 år.

Anonymkode: 806fb...aed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 år. Akkurat blitt alene. Boliglån på 2,3, boligen er verdt 3,2. Har bil uten lån og vel 200K i studielån. 

Jeg er litt nervøs nå, var ikke helt etter planen og måtte ut på boligmarkedet igjen rett før renteøkning og alt det der. 

Anonymkode: f75a9...829

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 år og har 1.2 mill i lån. Stresser ikke med å bli gjeldsfri. 

Anonymkode: 64b4f...dfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 og 39. 1,1 mill hver, enebolig vi skal bli gamle i. 

Anonymkode: 0d788...044

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Midten av 30årene. Har 6,3 mill i boliglån sammen med mannen. Blir vel rundt 6,9mill når vi er ferdige med oppussing i vinter. I tillegg har jeg 180 000 i studielån. 

Anonymkode: 092ce...7a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lån er bra om man har lang tid igjen i yrkeslivet! Inflasjon spiser opp lånet og eiendom øker i verdi! 
 

har 7.5mill i lån, og 18,5mil i eiendom. 
ca 1.9mill i inntekt i familien vår. 

Anonymkode: 75249...3fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har til sammen 10,5 mill i lån. Har eiendommer på ca 34 mill. Jeg har 1,73 mill pr år inkl utleie og ektefelle har 820000 i årsinntekt inkl utleie.

Anonymkode: 938f9...38d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...