AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #1 Skrevet 29. september 2022 Det er en mannlig kollega på jobb (12 år eldre enn meg) som nok går litt «over streken» innimellom hva gjelder flørting (gråsone, som kunne blitt tatt for meetoo dersom man virkelig gikk det i sømmene). Saken er at han er kjekk, muskuløs og attraktiv. Må innrømme at jeg liker denne oppmerksomheten… jeg må samtidig innrømme at dersom han var «stygg», tjukk og uattraktiv, så ville dette gjort meg veldig utilpass… Flere med lignende erfaringer??? Anonymkode: 12562...7ca 4 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #2 Skrevet 29. september 2022 Absolutt! Anonymkode: d49d8...af3 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #3 Skrevet 29. september 2022 Er menn noe annerledes? forskjellen er jo bare at damer flest ligger bakpå iht sjekking å derfor slipper å forholde seg til problemstillingen under en paraply av ansvarsfraskrivelse. Men jeg som mann har helt klart fått uønsket oppmerksomhet fra damer som er langt over metoo grensen. Inkl sovevoldtekt forsøk Anonymkode: 3b58b...0b3 3
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #4 Skrevet 29. september 2022 Først og fremst. Ja. Det er sånn det er. Strikken er tøylig eller fraværende så lenge det er hyggelig. Second. Tror ikke et øyeblikk på at du er kvinne. Anonymkode: f65c4...12e 8 3
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #5 Skrevet 29. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Først og fremst. Ja. Det er sånn det er. Strikken er tøylig eller fraværende så lenge det er hyggelig. Second. Tror ikke et øyeblikk på at du er kvinne. Anonymkode: f65c4...12e Hvorfor skulle jeg ikke være kvinne? Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg var det sist jeg sjekket 😅 TS Anonymkode: 12562...7ca 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #6 Skrevet 29. september 2022 Uønsket seksuell oppmerksomhet er uønsket. Anonymkode: ffcd2...8b9 1 12
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #7 Skrevet 29. september 2022 Absolutt ikke. Jeg kan ikke engang se at en mann er attraktiv på noen måte dersom han gir påtrengende og uønsket seksuell oppmerksomhet. Da er han jo ekkelt i oppførsel, og det påvirker hvordan jeg ser på ham totalt sett. Du forteller om ønsket seksuell oppmerksomhet fra en mann du finner attraktiv. Slik oppmerksomhet er da aldri ekkel. At du finner ham attraktiv påvirker nok din respons på alle måter også, og er ikke at noen er påtrengende og fortsetter selv om responsen er iskald. Anonymkode: f5af6...cc6 2 6
Yoshi Skrevet 29. september 2022 #8 Skrevet 29. september 2022 Nei. Det handler vel mest om kjemi. En normal mann småflørter litt og «tester» vannet med å se på responsen. Du reagerer annerledes om du synes han er attraktiv eller ikke. Om du er avvisende og han fortsetter med flørt og til og med går opp i styrke da blir det uønsket oppmerksomhet. Da bryr han seg ikke om dine følelser, bare om sine egne. Og når sjefen din gir deg inntrykk av at du får sparken hvis du ikke blir med på leken, da snakker vi #metoo. 7 3
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #9 Skrevet 30. september 2022 Tror du har misforstått hva metoo innebærer. Hvis en mann flørter med deg og du synes det er greit, så er det ikke trakassering. Tar han deg på puppen ved kopimaskinen eller lover deg ekstra lønn om du suger han, da er vi der. Metoo handler om upassende og trakasserende seksuell oppmerksomhet fra menn, gjerne i overordnede roller/autoritetsforhold. Det er ganske logisk at man ønsker en annen oppmerksomhet fra en man er tiltrukket av enn en man ikke er det av, er det virkelig noe å lure på? Samtidig er uønsket seksuell oppmerksomhet uønsket uansett hvordan mannen ser ut. Jeg ønsker faktisk ikke at NOEN skal komme «tilfeldig» borti meg, kreve klemmer eller stryke meg over håret, uansett hvem de er eller hvordan de ser ut. Anonymkode: d49cb...247 10 5
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #10 Skrevet 30. september 2022 Nei. Alle som har tatt meg på ræva eller klådd på meg på lignende måter eller kommer med upassende kommentarer som åpenbart er seksuelle får de glatte lag av meg. Det vitner om dårlig sosiale antenner, emosjonell umodenhet, mangel på empati etc., og det finner jeg usexy og ekkelt uansett hvordan mannen ser ut. Anonymkode: acd10...20a 5 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #11 Skrevet 30. september 2022 Kollegaen er «over meg» i hierarki. Hadde jeg ikke syntes han var attraktiv, kunne jeg varslet… det er det som gjør en forskjell… jeg liker oppmerksomheten, men han burde ikke drive på slik… TS Anonymkode: 12562...7ca
Grüner Skrevet 30. september 2022 #12 Skrevet 30. september 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Uønsket seksuell oppmerksomhet er uønsket. Anonymkode: ffcd2...8b9 Eh, ja!?
Endorfin Skrevet 30. september 2022 #13 Skrevet 30. september 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Kollegaen er «over meg» i hierarki. Hadde jeg ikke syntes han var attraktiv, kunne jeg varslet… det er det som gjør en forskjell… jeg liker oppmerksomheten, men han burde ikke drive på slik… TS Anonymkode: 12562...7ca Hæ ? Må slutte og trolle.. du liker det men han burde ikke gjøre det lol 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #14 Skrevet 1. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 29.9.2022 den 22.14): Hvorfor skulle jeg ikke være kvinne? Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg var det sist jeg sjekket 😅 TS Anonymkode: 12562...7ca Har lagt merke til at den emojien du bruker der 😅brukes mye i innlegg av menn som later som de er kvinner. Anonymkode: 7ebd0...f3c 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #15 Skrevet 1. oktober 2022 Ja, det stemmer bra. Anonymkode: 45676...029 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #16 Skrevet 1. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, det stemmer bra. Anonymkode: 45676...029 Kvinner og menn er helt like på den måten. Menn ønsker heller ikke oppmerksomhet fra feite dundrer. Så hvorfor skal kvinner ønske det? Anonymkode: 7ebd0...f3c 2 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #17 Skrevet 1. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, det stemmer bra. Anonymkode: 45676...029 Dette er jo bare tull. Begge disse mennenes oppførsel er ekkel. Den stakkars kvinnen som bare vil gjøre jobben sin i fred må nå i tillegg til enhver tid forsøke å unngå disse creepsene på sin egen arbeidsplass. Anonymkode: a09a1...d34 3 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #18 Skrevet 1. oktober 2022 13 minutter siden, AnonymBruker said: Kvinner og menn er helt like på den måten. Menn ønsker heller ikke oppmerksomhet fra feite dundrer. Så hvorfor skal kvinner ønske det? Anonymkode: 7ebd0...f3c Forskjellen er at menn bare sier nei takk. De blir ikke sinte og klager om overgrep Anonymkode: 9c271...f69 3
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #19 Skrevet 1. oktober 2022 Endorfin skrev (13 timer siden): Hæ ? Må slutte og trolle.. du liker det men han burde ikke gjøre det lol Trolle? Det jeg mener er at han oppfører seg litt i gråsone, og han er jo egentlig litt «dum» som holder på sånn. Han kan jo risikere at noen reagerer på det. Jeg vet ikke om han flørter sånn med andre på jobb. Jeg burde jo sette ned foten av prinsipielle grunner! TS Anonymkode: 12562...7ca
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #20 Skrevet 1. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Forskjellen er at menn bare sier nei takk. De blir ikke sinte og klager om overgrep Anonymkode: 9c271...f69 Grunnen til at menn kan avvise så enkelt er fordi de ikke trenger å frykte at kvinnen skal bli aggressiv, hevngjerrig, truende eller voldelig, samtidig som hun er fysisk større og sterkere enn ham. Det samme kan dessverre ikke sies om kvinner som avviser menn. Mange menn forstår dessverre ikke dette. Anonymkode: a09a1...d34 2 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå