Gå til innhold

Tibber-kunder får sjokkregning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bytt leverandør, du skal slippe å være bank som låner et slikt selskap penger. Når de så gjør dette her så viser de at de har store problemer. Altså når man betaler på forskudd og de går konkurs ? Du taper alle pengene dine. Så skift selskap! Bytt til en av de større seriøse leverandørene som ikke driver å endrer vilkår med 24 timers varsel. Grunnen til at de gjør dette tror jeg er at de da skal sende faktura til deg og hente inn 1000 lapper, uten at du skal rekke å bytte leverandør. Det stinker svindel av dette her.

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet

Har Tibber , kommer ikke til å bytte, men synes dette var litt klønete. Men som de sier i Mail så finnes det grep å gjøre:

Synes du at dette var det siste du trengte midt i strømkrisa? Vi kunne ikke vært mer enig. Og vi skal være ærlige - det vil gjøre litt vondt den første måneden. For å hjelpe på situasjonen får vi på plass noen nye betalingsløsninger du kan benytte deg av dersom du trenger det: 

• Du kan endre forfallsdato i appen inntil den 25. i måneden. Da endrer du også forfallsdato for fremtidige fakturaer. Gå til Min Konto > Betalingsmetode > trykk på betalingsmetoden > Forfallsdato i appen.
  • Du får mulighet til å utsette betaling i 30 dager kostnadsfritt eller dele opp faktura via en ekstern betalingspartner. Denne løsningen utvikler vi sammen med en partner, og den blir tilgjengelig i appen før forfallsdato på fakturaen.

Anonymkode: 1577d...c83

Skrevet

Skal du bytte leverandør, eller beholder du Tibber? 

Anonymkode: 17345...9b7

Skrevet

Tibber er ikke et dårlig selskap, men utførelsen av det hele her er jo helt forferdelig dårlig.

Dette vil skape mange misfornøyde kunder. De burde ikke ha gjort det på denne måten. 

Skrevet

Vi bytta tvert. Uaktuelt med forskuddsbetaling. 

Anonymkode: 193c7...dbd

• Liker 4
Skrevet

Det er en veldig klønete måte å operere på nå, mtp prisene. Det er store summer folk mister dersom randen av konkurs skulle være grunnen. Jeg hadde selv Tibber, men byttet raskt etter den mailen kom. Nekter å støtte oppom slik handling. De sa det skulle gå tilbake til etterskuddsbetaling fra november, men mye kan skje på en mnd. 

Anonymkode: 6625e...5e3

• Liker 1
Skrevet

jeg har ikke fått noen mail fra de enda? Har dere andre fått den for lenge siden?

Skrevet

jeg har lite lyst til å betale på forskudd. For jeg antar at jeg ikke får strømstøtte for det jeg betaler i forskudd, siden det bare er antatt forbruk, så da legger jeg ut lenger før jeg får tilbake på strømstøtene. Liker også ikke tanken på å betale for antatt forbruk fordi jeg syns jeg da mister oversikten, og det må avregnes igjen opp mot hva jeg faktisk har brukt. 

MEN jeg vet ikke hvilket strømselskap jeg skal bytte til, og har vært fornøyd med Tibber, så det her syns jeg var skikkelig dumt. 

• Liker 4
Skrevet
Morten1 skrev (Akkurat nå):

jeg har ikke fått noen mail fra de enda? Har dere andre fått den for lenge siden?

Jeg fikk det for 10 timer siden ser jeg. Kanskje det har kommet i søppelpost eller reklame-posten? Jeg fikk ikke noe varsel da jeg gikk inn på appen tidligere i dag, og fikk kjennskap til saken gjennom media i kveld. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, pop up bruker said:

Jeg fikk det for 10 timer siden ser jeg. Kanskje det har kommet i søppelpost eller reklame-posten? Jeg fikk ikke noe varsel da jeg gikk inn på appen tidligere i dag, og fikk kjennskap til saken gjennom media i kveld. 

Takk, leste nå at de skal fakturere etter estimert forbruk, hvis de estimerer meg etter de siste månedene så får jeg knapt noe regning da jeg har vært mye borte :) Men forkastelig måte å gjøre det på for alle kunder

• Liker 1
Skrevet

At Tibber har pengemangel internt er rimelig sykt. Klarte ikke planlegge og har ikke råd til banklån 😬

• Liker 2
Skrevet

Takk, leste nå at de skal fakturere etter estimert forbruk, hvis de estimerer meg etter de siste månedene så får jeg knapt noe regning da jeg har vært mye borte :) Men forkastelig måte å gjøre det på for alle kunder

Ja, og de skal bare gjøre det en gang. Så selv om jeg virkelig ikke er noe fan av denne løsning så syns jeg det blir enda mer stress å skulle måtte skifte strømselskap faktisk. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, pop up bruker said:

Ja, og de skal bare gjøre det en gang. Så selv om jeg virkelig ikke er noe fan av denne løsning så syns jeg det blir enda mer stress å skulle måtte skifte strømselskap faktisk. 

Enig, jeg blir nok værende ettersom meg bekjent dette blir engangstilfelle. Bytte strøm og forsikring er ork, men av og til nødvendig 

• Liker 2
Skrevet

Jeg låner ikke ut penger til bedrifter og har gått over til LOS nå. Med Coop blir det faktisk også billigere de aller fleste månedene i huset. Må bruke mer enn 1600 kwt på en måned før Tibber blir billigere. 

Anonymkode: a9d95...9b0

• Liker 1
Annonse
Skrevet

Enig, jeg blir nok værende ettersom meg bekjent dette blir engangstilfelle. Bytte strøm og forsikring er ork, men av og til nødvendig 

Er det ikke bare engangstilfelle at det blir halvannen måneds faktura?

Forskuddsfaktureringen av den halve måneden skulle fortsette videre, så vidt jeg leste i stad. Leste ikke så nøye for jeg har Kraftriket uten månedsgebyr og minuspåslag, så jeg er fornøyd.

Anonymkode: 37fe3...554

• Nyttig 1
Skrevet

Syns det var en helt grei løsning😅 15 dager med forhåndsbetalt strøm, så unngår de å måtte øke påslaget.

Anonymkode: b1ee8...0d5

• Liker 1
Skrevet
22 minutter siden, pop up bruker said:

Det er da ikke stress i det hele tatt?

Anonymkode: 5ccd0...4f9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er da ikke stress i det hele tatt?

Anonymkode: 5ccd0...4f9

Jeg syns det er veldig stress å bytte selskap. Finne ut hvilket jeg skal få for, bytte over alt, finne ut hvordan det nye funker osv. osv. 

• Liker 3
Skrevet

Heldigvis ikke kunde hos Tibber, men jeg hadde byttet asap hvis jeg hadde vært det. De er sannsynligvis på randen av konkurs, og hvis de gjør det, er forskuddet ditt tapt.

Anonymkode: 7406d...e5a

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...