AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #21 Skrevet 30. september 2022 mo1234 skrev (24 minutter siden): Bare nysgjerrig. Er det slik at barn med Asperger eller Autisme har nokså lav vekt? Jeg har jobbet med autister, alle var tynne. Hva kan være årsaken tro. Mine to var veldig slanke, men har blitt mere normalvektige utover ungdomsårene. Begge to hadde en slags spiseforstyrrelse som en del av diagnosen, veldig kresne på mat og kun utvalgte matretter ble godtatt. Den ene hadde oppfølging hos ernæringsfysiolog i en periode. Anonymkode: 6032a...03f 3
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #22 Skrevet 30. september 2022 mo1234 skrev (57 minutter siden): Bare nysgjerrig. Er det slik at barn med Asperger eller Autisme har nokså lav vekt? Jeg har jobbet med autister, alle var tynne. Hva kan være årsaken tro. Stemmer ikke hos oss, barnet med autisme er ikke akkurat tykk, men definitivt "godt i hold". Men om du har jobbet med autister vet du sikkert at det er vanlig med svært begrenset kosthold hos mange, som AB...03f beskriver, så det er jo ikke rart om de ofte er tynne. Så vårt barn er nok litt atypisk der, for han er tvert i mot veldig glad i mat, og elsker å smake nye ting (i motsetning til sin nevrotypiske bror, som både er særspist og svært tynn - forstå det den som kan 😅). Anonymkode: e9064...e50 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2022 #23 Skrevet 30. september 2022 mo1234 skrev (1 time siden): Bare nysgjerrig. Er det slik at barn med Asperger eller Autisme har nokså lav vekt? Jeg har jobbet med autister, alle var tynne. Hva kan være årsaken tro. Veldig vanlig med spiseforstyrrelser. Enten i form av OCD som kan forveksles med typisk anoreksi eller at de er vare for smaker og konsistens. Anonymkode: 96d9e...2c3 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #24 Skrevet 1. oktober 2022 1 av 2 (tvillinger). Anonymkode: 2b1ff...517
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå