AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #1 Skrevet 29. september 2022 Det er etter det jeg kan se to grunner. 1. mulig kø for innsjekk 2. mulig kø i sikkerhetskontrollen. Den første er stort sett ute av bildet med online innsjekk og automater. Så gjenstår det siste, som stort sett ble innført etter terroraksjonen 11 september. Hadde det ikke vært for disse terroristene for over 20 år siden, kunne vi altså alle spart minst 2 timer hver gang vi skulle ut å fly. 2 timer per passasjer i hele verden. I over 22 år. Det blir ekstremt mange tapte produktivitetstimer. Disse 19 terroristene fikk sette større fottrykk på verden enn de noen gang hadde drømt om. Jeg skulle ønske man møtte terroristene med mer åpenhet. I stedet for mer sikkerhetsteater. Anonymkode: 8a7d9...58f 1
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 29. september 2022 #2 Skrevet 29. september 2022 2 timer? Flybussen her er på flyplassen 50 minutter før flyet går.
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #3 Skrevet 29. september 2022 eh, møte terrorister med større åpenhet? "ah, dere er en gjeng som har planlagt i lang tid hvordan dere skal kapre ett fly og kræsje i en bygning, neh, skal vi ikke sette oss ned å ta en kaffe å snakke om det?" Og to timer pr flytur? Hvor ofte må man møte opp to timer før flyavgang? Jeg flyr mye innenlands, og er da stort sett der 35-50 minutter før flyavgang, varierende etter hvilken flyplass og tidspunkt. Utenlands er jeg der 1,5-2 timer før. Det er altså kun 2-3 ganger pr år jeg ville kunne spart to timer, av 30-40 flyvninger. Anonymkode: 4c0d8...369 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #4 Skrevet 29. september 2022 Dette må være noe av det dummeste jeg har lest: Sitat Jeg skulle ønske man møtte terroristene med mer åpenhet. I stedet for mer sikkerhetsteater Du skulle bare visst hva som avdekkes i sikkerhetskontrollen, noe teater er det absolutt ikke. Anonymkode: 81796...510 15
Hoppetaujenta Skrevet 29. september 2022 #5 Skrevet 29. september 2022 Det kan skje noe uforutsett og da vil du heller vite det to timer før, enn ikke i det hele tatt fordi du hadde for dårlig tid til å finne det ut. Jeg er alltid ute i kjempegod tid. 3 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #6 Skrevet 29. september 2022 Jeg synes det er koselig med god tid på flyplassen 🙈😂 Jeg flyr ikke noe særlig i jobben og er personlig litt opptatt av å redusere antall flyreiser så når jeg først skal i luften er det litt stas over det. Og en slags oppvarming til ferien/reisen. Er koselig å gå i sikkerhetskontrollen, koselig å kunne sette seg på cafe og kunne titte i tax free om man skal utenlands. Anonymkode: f85d0...296 8
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #7 Skrevet 29. september 2022 Jeg opplevde i begynnelse av juli at 2 timer var for lite. Reiste tidlig en lørdag. I begynnelsen av september var det mer enn nok tid. Reiste tidlig en tirsdag. Anonymkode: 79a99...973 1
Cuntzilla Skrevet 29. september 2022 #8 Skrevet 29. september 2022 Sikkerhetskontroller er mye eldre enn 9/11. Og hvor tar den 2 timer? Jeg er gjerne på Gardermoen 40 min før flyet går, og det er mest fordi jeg må sjekke inn bagasje og det stenger 30 min før avgang. Terroristene tas ikke i den kontrollen da, de stoppes på andre måter. Det er nok litt sikkerhetsteater også, som du sier. Få folk til å føle seg trygge. Men det finnes jo nok av enslige psychos her i verden, nå har det jo vært noen saker i Norge med folk det har klikket for som har løpt rundt med pil og bue, kniver eller skytevåpen og angrepet tilfeldige. Sånne typer gjør at jeg er glad vi går gjennom en metalldetektor før vi går ombord. 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #9 Skrevet 29. september 2022 Jeg har aldri forholdt meg til slike anbefalinger. Eneste unntaket er hvis jeg vet billettene er svindyre å kjøpe nye, og jeg har et stykke å reise til flyplass i utlandet. Pleier å sjekke hvordan ventetiden er på flyplassene. Reiser jeg med handbagasje på Gardermoen kommer jeg inn på terminalen når det er ca 20-30 minutter til flyet går, og det allerede er go-to-gate, eller boarding. Bommet på det en gang nå under Korona da alle begynte å reise igjen, men da tok jeg bare familieluka. Anonymkode: c71d0...7f5 1
-jk- Skrevet 29. september 2022 #10 Skrevet 29. september 2022 Reiser bare 1-2 turer pr. år, aldri innenlands. Blir stressa av å ha dårlig tid/margin, så vi kjører normalt slik at vi er på parkeringen 3 timer før avgang. Som regel har vi da veldig god tid, men det er bare deilig å ha god tid i taxfree, kunne sette seg ned og spise godt (spiser aldri på flyet) og ta en øl eller to. 1
anon01 Skrevet 29. september 2022 #11 Skrevet 29. september 2022 Så må man huske at ting ofte tar tid på flyplasser da. For en familie med bagasje og barn, er det greit å ha GOD TID, derav 2 timer før avgang. Er du enslig, med bare håndbagasje, trenger du ikke å være der mer enn max 40 min før avgangstid. Alt avhenger av størrelsen på flyplassen, hvor mange som reiser, bagasje etc.
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #12 Skrevet 29. september 2022 anon01 skrev (17 minutter siden): Så må man huske at ting ofte tar tid på flyplasser da. For en familie med bagasje og barn, er det greit å ha GOD TID, derav 2 timer før avgang. Er du enslig, med bare håndbagasje, trenger du ikke å være der mer enn max 40 min før avgangstid. Alt avhenger av størrelsen på flyplassen, hvor mange som reiser, bagasje etc. Familier har jo en kjempefordel med familieluka, eller bli vinket inn på fast track om de gir et signal. Eller at den ene tar bagasjen, mens den andre får gjengen gjennom sikkerhetskontrollen. Anonymkode: c71d0...7f5
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #13 Skrevet 29. september 2022 «Flybussen her er der 50 minfør flyet går» Hvilket fly?? 😂 Det er forskjell på flyplasser!! På Gardermoen er anbefalingen 2 timer før om du skal fly utenlands. Jeg prøver å være der 1,5 timer før senest. Da rekker jeg å hente ut boardingkort og adresselapper, merke og sende koffert, gå gjennom sikkerhetskontrollen, svippe innom taxfree for solkrem f eks, kjøpe en vannflaske å ha med på flyet, gå på do, og kanskje hvis det ikke var kø rekker jeg å ta en kjapp kaffe før jeg går ombord. Det er noe helt annet å fly innenlands uten bagasje, eller fra små flyplasser. En annen grunn til å beregne at man skal være på flyplass 2 t før, er selvsagt å ta høyde for forsinkelser på reisen dit. Anonymkode: 738d6...c4b 3 1
Embla Othea Skrevet 29. september 2022 #14 Skrevet 29. september 2022 Fordi uforutsette ting kan skje. 2 1
anon01 Skrevet 29. september 2022 #15 Skrevet 29. september 2022 59 minutter siden, AnonymBruker said: Familier har jo en kjempefordel med familieluka, eller bli vinket inn på fast track om de gir et signal. Eller at den ene tar bagasjen, mens den andre får gjengen gjennom sikkerhetskontrollen. Anonymkode: c71d0...7f5 Aldri sett noe "familieluke" og aldri opplevd 🤷♀️ 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #16 Skrevet 29. september 2022 Min familie var da fire timer tidlig ute på flyreiser lenge før 9/11 😅 Som voksen tar jeg egne valg og risikoen det medfølger, og er på flyplassen max en time før flyavgang. Man må sjekke inn bagasje senest femti minutter før avgang og være ved gaten tyve minutter før avgang, så jeg rekker akuratt å marsjere fra A til B. Er det kø i sikkerhetskontrollen blir det hektisk og jeg har måttet løpe til flyet noen ganger men tenker aldri at flyplassen er som den er pga terror. Anonymkode: 181f1...37c
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 29. september 2022 #17 Skrevet 29. september 2022 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): «Flybussen her er der 50 minfør flyet går» Hvilket fly?? 😂 Det er forskjell på flyplasser!! På Gardermoen er anbefalingen 2 timer før om du skal fly utenlands. Jeg prøver å være der 1,5 timer før senest. Da rekker jeg å hente ut boardingkort og adresselapper, merke og sende koffert, gå gjennom sikkerhetskontrollen, svippe innom taxfree for solkrem f eks, kjøpe en vannflaske å ha med på flyet, gå på do, og kanskje hvis det ikke var kø rekker jeg å ta en kjapp kaffe før jeg går ombord. Det er noe helt annet å fly innenlands uten bagasje, eller fra små flyplasser. En annen grunn til å beregne at man skal være på flyplass 2 t før, er selvsagt å ta høyde for forsinkelser på reisen dit. Anonymkode: 738d6...c4b Ja, det var derfor jeg skrev flybussen HER. Gud bedre, var det virkelig så vanskelig å forstå? Jeg svarte på HI at ikke alle steder må man møte opp to timer i forveien. Endret 29. september 2022 av Anonym Brukar0
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #18 Skrevet 29. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Familier har jo en kjempefordel med familieluka, eller bli vinket inn på fast track om de gir et signal. Eller at den ene tar bagasjen, mens den andre får gjengen gjennom sikkerhetskontrollen. Anonymkode: c71d0...7f5 Familier har en stor fordel på Gardermoen mente du? Det er den eneste flyplassen jeg har sett innlands som har familieluke. Fasttrack finnes en del andre steder også, men har tilogmed vært på gardermoen mange ganger hvor verken fasttrack eller familieluke er åpent. Anonymkode: 4c0d8...369
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #19 Skrevet 29. september 2022 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Familier har en stor fordel på Gardermoen mente du? Det er den eneste flyplassen jeg har sett innlands som har familieluke. Fasttrack finnes en del andre steder også, men har tilogmed vært på gardermoen mange ganger hvor verken fasttrack eller familieluke er åpent. Anonymkode: 4c0d8...369 Både Bergen, Stavanger og Trondheim slipper deg rett inn på fast-tracken. De stenger kun fasttrack og familieluke når køen i vanlig kontroll er null På mindre flyplasser kan man nesten alltid gå rett gjennom sikkerhetskontrollen uten kø. Anonymkode: c71d0...7f5
AnonymBruker Skrevet 29. september 2022 #20 Skrevet 29. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): «Flybussen her er der 50 minfør flyet går» Hvilket fly?? 😂 Det er forskjell på flyplasser!! På Gardermoen er anbefalingen 2 timer før om du skal fly utenlands. Jeg prøver å være der 1,5 timer før senest. Da rekker jeg å hente ut boardingkort og adresselapper, merke og sende koffert, gå gjennom sikkerhetskontrollen, svippe innom taxfree for solkrem f eks, kjøpe en vannflaske å ha med på flyet, gå på do, og kanskje hvis det ikke var kø rekker jeg å ta en kjapp kaffe før jeg går ombord. Det er noe helt annet å fly innenlands uten bagasje, eller fra små flyplasser. En annen grunn til å beregne at man skal være på flyplass 2 t før, er selvsagt å ta høyde for forsinkelser på reisen dit. Anonymkode: 738d6...c4b Og Widerøe venter hvis flybussen som frakter mesteparten av de som skal på det flyet er forsinket 😅 Anonymkode: c71d0...7f5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå