Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har studert for andre gangen når man har etablert seg? Helst nylig eller nå.

vurderer å begynne neste pr, og jobbe ved siden av. Men da får man jo mer lån, om man er over inntektsgrensen. Men men..

Anyway, hvor mye fikk du fra lånekassen? Hvor mye jobbet du?

Erfaringer?

Anonymkode: 29363...602

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er voksen student. Får ca 12000 i mnd lånekassen i mnd (33000 i august og januar tror jeg) 

Jobber litt vedsiden av men veldig lite. Var 28 når jeg begynte å studere og før dette var jeg uansett bare vant til å ha 18000 utbetalt i mnd så det er ikke så storforskjell forhold til hvor mye frihet og fleksibilitet jeg nå har med barn og eventuelt sykdom eller ting som er med små barn.

Elsker å være småbarns mor og student.

Anonymkode: 86e3b...2a7

Skrevet

Meg over... (mannen tjener ca 1 mill) hvis det er interessant så vi greier oss ok disse årene jeg studerer 

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hvor mye du kan få står virkelig på nettsiden til lånekassen 

https://lanekassen.no/nb-NO/stipend-og-lan/barn-og-fodsel/student-med-barn/

Anonymkode: 559ee...712

Står også at det blir avkortet ved arbeid, så takk for ingenting. /s

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg er voksen student. Får ca 12000 i mnd lånekassen i mnd (33000 i august og januar tror jeg) 

Jobber litt vedsiden av men veldig lite. Var 28 når jeg begynte å studere og før dette var jeg uansett bare vant til å ha 18000 utbetalt i mnd så det er ikke så storforskjell forhold til hvor mye frihet og fleksibilitet jeg nå har med barn og eventuelt sykdom eller ting som er med små barn.

Har fulltidsjobb nå, og veldig romslig økonomi. Så er litt vanskelig å si opp, men mistrives så mye at det finnes ikke ord.

Men ja, hadde vært så digg med mer frihet og fleksibilitet! Og vi hadde spart på SFO uansett.   

takk for svar :) fint med påminnelse om at man får mer tid med barna.

Skrevet

Jeg studerer nå og er 38 år. Jobber innen helsevesen så har kunnet jobbe over grensen de siste årene pga pandemien. Tjente 250000kr ifjor. Hadde i snitt 12000kr fra lånekassa ( tok opp det ekstra lånet for de over 30). Jeg har 3 barn og en mann og det har gått veldig fint. Tøft til tider når jeg må prioritere studier og har jobbet mye i ferier, men likevel veldig fint. 

Tar master nå og har fått meg en fleksibel jobb som betaler resten av mine studier. Så nå kommer jeg til å jobbe når jeg kan og får full lønn og slipper mere støtte fra Lånekassen. 

Anonymkode: fddc6...dd3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Står også at det blir avkortet ved arbeid, så takk for ingenting. /s

Har fulltidsjobb nå, og veldig romslig økonomi. Så er litt vanskelig å si opp, men mistrives så mye at det finnes ikke ord.

Men ja, hadde vært så digg med mer frihet og fleksibilitet! Og vi hadde spart på SFO uansett.   

takk for svar :) fint med påminnelse om at man får mer tid med barna.

Å hva er det du ikke forsto med det? 

Anonymkode: 559ee...712

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg studerer nå og er 38 år. Jobber innen helsevesen så har kunnet jobbe over grensen de siste årene pga pandemien. Tjente 250000kr ifjor. Hadde i snitt 12000kr fra lånekassa ( tok opp det ekstra lånet for de over 30). Jeg har 3 barn og en mann og det har gått veldig fint. Tøft til tider når jeg må prioritere studier og har jobbet mye i ferier, men likevel veldig fint. 

Tar master nå og har fått meg en fleksibel jobb som betaler resten av mine studier. Så nå kommer jeg til å jobbe når jeg kan og får full lønn og slipper mere støtte fra Lånekassen. 

Hva tar du master i? 
Deilig å slippe lån da :) vurderer også å vare jobbe. For man får vel ikke bare stipend.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hva tar du master i? 
Deilig å slippe lån da :) vurderer også å vare jobbe. For man får vel ikke bare stipend.

Tar siviløkonom. Jeg klarer å jobbe litt mer nå fordi forelesninger er kun 2 dager i uken. På Bachleor var det 4. Men en må være veldig strukturert for å klare å jobbe såpass mye ved siden av da studier krever mange timers innsats i uken. Men for meg fungerer det, men jeg er vant med høyt tempo.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hva tar du master i? 

Godt å slippe mere lån ja. Har veldig mye da jeg har studert tidligere også. Men takknemlig for Lånekassen da den har gjort at vi som familie har hatt det bra gjennom mine studier.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.9.2022 den 19.18):

Samme her. Voksen student, får 12000 i måneden (vanlig studielån og stipend for nedsatt funksjonsevne). Mannen jobber fulltid, så vi klarer oss greit. Før dette hadde jeg minstesats aap som uansett ikke er noe høyere utbetalt enn det jeg har nå. Hadde jobb før dette, men det ble umulig med helsa å fortsette i den, så de fleste justeringer jeg måtte ta ift økonomi ble gjort mens jeg gikk sykemeldt. 

Anonymkode: a8787...42e

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.9.2022 den 22.39):

Tar siviløkonom. Jeg klarer å jobbe litt mer nå fordi forelesninger er kun 2 dager i uken. På Bachleor var det 4. Men en må være veldig strukturert for å klare å jobbe såpass mye ved siden av da studier krever mange timers innsats i uken. Men for meg fungerer det, men jeg er vant med høyt tempo.

Åh, det er et av mine alternativer! Må først ta bachelor også.

Hvordan er studiet i seg selv?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...