Gå til innhold

Trekantete kjeler

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kjele - Norsk Folkemuseum / DigitaltMuseum

Noen som veit hvor man kan få tak  i slike? Med dagens strømpriser og det å være aleine i husstanden tenkte jeg det kan være greit å bruke bare en plate på komfyren....

Anonymkode: 9b27b...bed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lag deg grønnsaksuppe, lapskaus, omelett, gryterett, supper.. Altså bruk fantasien om du bare skal bruke en plate. 

Anonymkode: 7a2c9...58f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Lag deg grønnsaksuppe, lapskaus, omelett, gryterett, supper.. Altså bruk fantasien om du bare skal bruke en plate. 

Anonymkode: 7a2c9...58f

Nå var det ikke det som var spørsmålet - men om hvor man kan få tak i slike trekantente kjeler hvor man kan sette flere på samme plate.

Anonymkode: 9b27b...bed

• Liker 2
Skrevet

Finn, f.eks.

Anonymkode: 02b85...98b

Skrevet

Eller du kan vurdere om en slik kan dekke ditt behov.

Anonymkode: 2eb17...382

Skrevet

På hvilken måte er dette trekantet??

Anonymkode: 93165...7ac

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor tror du det er mer energieffektivt med flere kasseroller på en og samme plate, sammenlignet med å bruke flere plater? Vil tippe det tar lengre tid å få kokt opp/tilberedt dersom du skal styre med å bruke en plate. I og med at du tenker på denne løsningen, så regner jeg med at du har gamle keramiske topper som har lang ettervarme, denne varmen lærer du deg bare å bruke mens maten lages, og i verste fall så går varmen til å varme opp rommet ditt.

For induksjon så har det så og si ingenting å si om du bruker 1 eller flere plater. 

Ang kjelene så kan du kanskje finne de på hyttebutikker, da slike er kjekke på vedovner med plate. 

Anonymkode: 7e6bc...586

Skrevet

Hvis poenget er å sette gryter oppå hverandre, så kan du gjøre det med alle gryter og kjeler. Jeg har i hvert fall gjort det hele mitt liv uten problem. 

Anonymkode: 82c48...c1d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...