Gå til innhold

Hvor mye lån har dere?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Bolig- og billån på ca 2.3m

Jeg er alenemamma 100%, årsinntekt på ca 700k. Ønsker ikke mer lån. Skal forsøke å komme meg gjennom de neste årene uten å be om avdragsfrihet.

Anonymkode: 994b0...e8a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bikker under 800.000 til nyttår. Har 300.000 i årsinntekt

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi vurderer å øke lånet for nødvendig oppussing. Har sammenlagt 800000 i årsinntekt 

Hvor mye ville dere vært komfortabel med å ha i lån på denne inntekten? 

Anonymkode: 897a3...862

Det handler mer om hvilke utgifter man har enn hva man tjener. 

Jeg tjener ca det samme som dere (er alene med to barn, ingen partner) og har totalt lån på 2.4 (hus, bil, studier). Hadde ikke vært bekvem med mer med dagens strømpriser og usikre økonomiske framtid. 

Anonymkode: a1e86...efe

Skrevet

800 på to stykker er ikke mye så spørs ju hva dere har i lån nå. Er vel slettes ikke sikkert at banken vil gi dere mer i lån.

Anonymkode: d8e23...40f

Skrevet

Har ca 3,2 mill i lån

Tjener rundt 450.000-500.000 i året

Skrevet

Det kommer jo også mye an på hvor man er i livet. Og hvordan generelt ser ut. 

Yngre, lengre til pensjon, i en verden der alt peker oppover. Da kan man ha høy gjeldsgrad.

Nå når vi har bikket 40, og det økonomiske bildet er usikkert, er det viktig for oss å ha lav gjeldsgrad. Det er ikke akkurat lyse utsikter når det gjelder pensjon, så det er uaktuelt å gå inn i pensjonsalderen med gjeld. 

Det sagt. akkurat nå har vi ca 3,5m i lån. Og tjener ca 2,8 i året. Og er på jakt etter en fritidsbolig til ca 4 (finansiert av lån) tross utsiktene i markedet. Og selv det føler jeg er litt ubehagelig. 

Anonymkode: d5052...e4a

Skrevet

Har 2,6 i lån og 600.000 i inntekt. Det er maks for meg. 

Anonymkode: b9e23...e74

Skrevet

Vi har rundt 900 000 sammenlagt, og boliglån på 1,75(opprinnelig 2 mill i januar i fjor). Det er veldig komfortabelt, og vi har råd til å spare rundt 10-15 k hver måned. Selv med to små. :) Men vi har ingen dyre vaner som snus, røyk, vin eller pepsi max da 😝

har også studielån, men betaler bare renter på en 700 kr hver mnd.

Anonymkode: 91e04...456

Skrevet

Samlet inntekt ca 850.000. Tot lån, biler og hus er 1,5 mill. Synes det er nok. 

Anonymkode: f3d53...237

Skrevet

1.1 mill samlet i inntekt, lån på 2.1 mill (helt nytt lån). Merker prisøkningene godt. Vi har fellesutgifter på 5300 per mnd (borettslag), men dersom vi ikke hadde det hadde vi kunne fint tålt et høyere lån. Vi er også usikre på om vi skal øke lånet for å renovere et bad eller prøve å spare opp. Usikker på hva jeg ville gjort i din situasjon TS.

Anonymkode: bf9f1...f83

Skrevet

Vi har huslån på ca 950k og jeg har igjen ca 80k på studielånet. Rundt 2 millioner i samlet inntekt.

Anonymkode: 06ff0...6dc

Skrevet

670 000 inntekt. Alene med to barn. Huslån på nå 1.5 mill, må øke noe pga vedlikehold/oppussing, så antar ca 1.8 mill i boliglån etterhvert. Har ingen andre lån, har bil uten lån (men med driftsutgifter) 

Anonymkode: 9f807...15c

Skrevet

Samlet inntekt på 2.2 mill og lån på 3,7 mill. Huset er verd rundt 6 mill. Lever helt komfortabelt.

Anonymkode: 2f8c1...b48

Skrevet

Har lån på 4,4 mill. Samlet inntekt på 1 300 000. Litt bekymret. Eier hus til 15 mill. 

Anonymkode: 0cc45...5bb

Skrevet

Har inntekt på 650-700 og lån på 2,4. Er alene og har et barn. 

Anonymkode: 33391...8d2

Skrevet

Vi har samlet inntekt på ca 1.8 mill. Har tilsagnene ca 2 mill i lån. Jeg tjener 750.000 og har ca 1.2 mill i lån. Ville ikke-vestlige mer i lån. Vi har to barn med SFO, fritidsaktiviteter o.l, så er i en periode av livet hvor utgiftene er nokså høye.

Anonymkode: 054de...9b2

Skrevet

2 voksne. Har samlet inntekt på 1,4-1,5 og lån på 7,5. Det går fint, men vi sparer ikke like mye som før...

Anonymkode: 2e576...7db

Skrevet

Kommer jo helt an på utgiftene dere har utenom.

4,9 mill i lån. Rett i underkant av 2 mill i inntekt. Har ikke barn på sfo eller barnehage. Merker godt økte utgifter men vil lever jo bra likevel.

Anonymkode: 27c45...77f

Skrevet

Alene og har litt over 800, tjener litt over 600

Anonymkode: 1b238...a85

Skrevet

Inntekt 1.3m.

Huslån 1.2m

Ingen andre lån/gjeld.

Går ok.

Anonymkode: 3898a...2ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...