Gå til innhold

collagen - hva tenker du om det?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

CollagenPluss /Collaxan fra VitaminExpress er bare gelatin kapsler uten innhold, iallefall inneholder de ikke D vitamin som angitt på pakningen. 4 stk skal inneholde 32mikrogram D-vitamin. Jeg har tatt det over flere måneder og likevel har jeg fått påvist D-vitamin mangel hos legen. 10 mikrogram pr.dag skal være nok iflg FHI. Så Collaxan inneholder ikke det som er angitt, sannsynligvis kun «tomme» gelatin kapsler…

Bortkastede penger  

Endret av Lynving1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg hadde styrt unna pulver, men beinkraft og spise skinn, bindevev (seige kjøttstykker og kjøttdeig) og svor er veldig bra. Baconsvor (ekte svor, ikke "snacks med baconsmak") har masse kollagen. Europris har faktisk en variant som er stekt i svinefett i stedet for frøoljer, for de som har fått med seg at frøoljer er veldig usunt.

Denne typen:

Fleskesvor ekte

Som en AB sier så blir det brutt ned til aminosyrer før det brukes, men så spørs det jo på sammensetningen av disse aminosyrene. Kollagen inneholder aminosyrer som nordmenn ofte får i seg for lite av, altså en slags proteinmangel. Det er ikke ett fett hvor proteinet kommer fra. Aminosyresammensetningen er viktig. Det er derfor animalsk er så mye bedre enn protein fra planter.

Anonymkode: d51cd...423

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...