AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #21 Skrevet 27. september 2022 Blåttvann skrev (30 minutter siden): Hvis du ikke vil si det direkte så kan du jo endre deg ganske mye overfor denne kollegaen og si ting som gjør det åpenbart at du vet hva hun har sagt. La oss si at hun har sagt at du stadig overkjører henne, da kan du når dere samarbeider om et nytt prosjekt si "Ok, så da gjør vi x? Er du sikker på at vi er enige om det, helt sikker? Jeg ønsker ikke å overkjøre deg." 😈 Og hver gang du nå snakker med sjefen fra nå av så tar du opptak av samtalene på telefonen. Takk for råd, har tenkt på det samme. Men tenker også da at hun er så sladrete at hun vil gå til sjefen og bruke det mot meg. Anonymkode: 0aeb8...c54
Blåttvann Skrevet 27. september 2022 #22 Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Takk for råd, har tenkt på det samme. Men tenker også da at hun er så sladrete at hun vil gå til sjefen og bruke det mot meg. Anonymkode: 0aeb8...c54 Ja, det vil hun, men samtidig så gjør vel ikke det noe? Du har ikke sagt til henne at du vet, det var avtalen med sjefen din. Og sjefen vil/forventer vel at du skal forandre deg ettersom han sa det han sa? Så da gjør du det. Men ikke på den måten han hadde sett for seg. 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #23 Skrevet 27. september 2022 Er det noe alvorlig hun har beskyldt deg for? Er av og til så usikker på om jeg har "sladret" om noe som jeg i utgangspunktet ikke har tenkt på som et problem. Vil helst bli konfrontert om jeg har tråkka på tær. Anonymkode: 9e9c4...c96 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #24 Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Er det noe alvorlig hun har beskyldt deg for? Er av og til så usikker på om jeg har "sladret" om noe som jeg i utgangspunktet ikke har tenkt på som et problem. Vil helst bli konfrontert om jeg har tråkka på tær. Anonymkode: 9e9c4...c96 Hun har beskyldt meg for å baksnakke en kollega som hun var i konflikt med. Saken var at det var hun som kom til meg med masse negativitet om denne personen og stilte spørsmål om hvorfor denne personen var slik hun var. Dette er nå vridd til at jeg tok initativ til å baksnakke denne felles kollegaen og spredd rykter. I tillegg har hun kritisert meg for at jeg er nedlatende og kontrollerende mot henne, hun kom med et eksempel der jeg hadde bedt henne om å ikke gå inn i bygningen der vi hadde et møte, men stå utenfor. Heldigvis har jeg denne dialogen på sms som jeg sendte sjefen. Ikke mye nedlatende tone der vil jeg si. Jeg: Er der om ti minutter, møtes utenfor? Hun: Yes! Skal ha et eksternt møte med henne på fredag, så er fristet til mellom linjene avsløre at jeg vet hva hun har sagt om meg med noe sånt som "det er vel kanskje ikke noen god idé å møtes utenfor" Anonymkode: 0aeb8...c54
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #25 Skrevet 27. september 2022 Velkommen til arbeidslivet. Ja, det er som regel slik det er, den første som sier noe som kan virke troverdig er den som eier "sannheten" - selv om det ikke finnes snev av bevis. Bytt jobb, for det blir ikke bedre. Anonymkode: eb127...499
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #26 Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Min kollega har gått til sjefen og påstått at jeg har sagt og gjort ting som enten ikke stemmer eller har vridd på sannheten. Resultatet er at sjefen er sint på meg for noe jeg ikke kjenner meg igjen i og han tror ikke på min versjon av det som har skjedd. Samtidig har sjefen gitt meg munnkurv og truet meg med at jeg ikke skal ta dette opp med min kollega da han er livredd for at hun skal si opp. Hun vet derfor ikke at jeg vet at hun har gått bak ryggen min og at jeg er rimelig forbannet på henne. Skulle så gjerne ha konfrontert henne med det som har skjedd men redd for konsekvensene sjefen truer meg med. Heller ikke lett å møtes på jobb og snakke sammen uten at det skinner gjennom. Hva gjør jeg? Anonymkode: 0aeb8...c54 Du tar til orientering at denne personen enten er mer verdifull for firmaet enn deg, eller har noe på en eller flere i ledelsen. Og så søker du deg bort til en ny arbeidsplass. Livet er for kort til å jobbe slike steder. Anonymkode: 15b3a...383 3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #28 Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Velkommen til arbeidslivet. Ja, det er som regel slik det er, den første som sier noe som kan virke troverdig er den som eier "sannheten" det er overhode ikke "slik det er" Anonymkode: 12bc5...5d8 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #29 Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hun har beskyldt meg for å baksnakke en kollega som hun var i konflikt med. Saken var at det var hun som kom til meg med masse negativitet om denne personen og stilte spørsmål om hvorfor denne personen var slik hun var. Dette er nå vridd til at jeg tok initativ til å baksnakke denne felles kollegaen og spredd rykter. I tillegg har hun kritisert meg for at jeg er nedlatende og kontrollerende mot henne, hun kom med et eksempel der jeg hadde bedt henne om å ikke gå inn i bygningen der vi hadde et møte, men stå utenfor. Heldigvis har jeg denne dialogen på sms som jeg sendte sjefen. Ikke mye nedlatende tone der vil jeg si. Jeg: Er der om ti minutter, møtes utenfor? Hun: Yes! Skal ha et eksternt møte med henne på fredag, så er fristet til mellom linjene avsløre at jeg vet hva hun har sagt om meg med noe sånt som "det er vel kanskje ikke noen god idé å møtes utenfor" Anonymkode: 0aeb8...c54 Selvsagt kan du det. Du kan til og med si «sjefen sa du hadde baksnakket meg til han. Men han ville ikke at jeg skulle ta det opp med deg. Fikk inntrykk av at det gjaldt noen personlige problemer. Står alt ok til med deg? Du sliter ikke psykisk? For det er ikke tabu å si, altså!» Hva kan de gjøre? Gi deg sparken? I så fall pusser du bare fagforeningen på dem. Anonymkode: 15b3a...383 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #30 Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sjefen sa det ikke direkte men sa at om jeg tok det videre med henne så ville det bli konsekvenser. Så helt sant ja. Anonymkode: 0aeb8...c54 Jeg ville gått tilbake til sjefen. Vært ydmyk og forklart at jeg ikke kan la dette gå og at jeg ønsker at han som leder i samarbeid med hr, verneombud eller bedrifthelsetjenesten må løse konflikten eller forsøke hvertfall. spurt hva han mente med konsekvenser og selvfølgelig tatt opp hele samtalen så du har bevis. Ikke si opp, du har ikke gjort noe galt. Dette er nok veldig ubehagelig for deg men du kan stå i det, ikke la andre tråkke på deg!!!! Anonymkode: 530a0...783
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #31 Skrevet 27. september 2022 Jeg ville nok sendt en mail til sjefen og bedt om at møtet dere hadde "dato" ang klagen fra "navn" ble protokolført, både din side og munnkurven du ble ilagt for senere dersom det skulle vise seg at dette ikke var en sak som ble lagt i ro... På den måten har du både fått frem at møtet ikke tok hensyn til din side, og at sjefen gav deg munnkurv noe som er urimelig også.. Anonymkode: 0b64b...580 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #32 Skrevet 27. september 2022 Det er så vondt med dårlige sjefer og dårlige kolleger. Har vært borti begge deler. Kolleger som rotter seg sammen og lyver til sjefen og en sjef som tror på alt. Spesielt innleide ansatte som ønsker seg fast jobb smisker med sjefen og fremhever seg selv mot en fast ansatt. Det går på runde, alltid en som blir uglesett og løyet i senk. Gjelder spesielt der sjefen ikke har hatt personalansvar før, ikke har gått på kurs og er selv en sladrekjerring. Helt noe annet å ha en proff leder som vet hvordan de skal oppføre seg i forhold til ALLE ansatte .. Anonymkode: 64387...6f5 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #33 Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Det er så vondt med dårlige sjefer og dårlige kolleger. Har vært borti begge deler. Kolleger som rotter seg sammen og lyver til sjefen og en sjef som tror på alt. Spesielt innleide ansatte som ønsker seg fast jobb smisker med sjefen og fremhever seg selv mot en fast ansatt. Det går på runde, alltid en som blir uglesett og løyet i senk. Gjelder spesielt der sjefen ikke har hatt personalansvar før, ikke har gått på kurs og er selv en sladrekjerring. Helt noe annet å ha en proff leder som vet hvordan de skal oppføre seg i forhold til ALLE ansatte .. Anonymkode: 64387...6f5 Helt spot on! Dette er en ny ansatt, vært der i 6 måneder. Anonymkode: 0aeb8...c54
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #34 Skrevet 28. september 2022 Jeg sa opp jobben pga en lignende situasjon Anonymkode: 03517...1a9
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #35 Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): det er overhode ikke "slik det er" Anonymkode: 12bc5...5d8 Jo, det er ofte sånn det er. Arbeidslivet i dag er knalltøft. Anonymkode: eb127...499
Gjest Blomsterbie Skrevet 28. september 2022 #36 Skrevet 28. september 2022 (endret) Gi meg adressen hennes så skal jeg legge en korsfestet rotte i postkassa hennes. Eller en voodo-dukke men navnet hennes på. Eller helle rådyrblod på trappa hennes. Jeg kan ikke fordra sånne mennesker, har opplevd dem selv, og de er så sadistiske at du må bare ta de hardt for ellers kommer de bare til å fortsette å mobbe andre. Kan skremme livet av de til Finnmark hvis jeg vil, så bare si ifra hvis du vil ha hjelp. Endret 28. september 2022 av Blomsterbie
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #37 Skrevet 28. september 2022 Blomsterbie skrev (1 minutt siden): Gi meg adressen hennes så skal jeg legge en korsfestet rotte i postkassa hennes. Eller en voodo-dukke men navnet hennes på. Eller helle rådyrblod på trappa hennes. Jeg kan ikke fordra sånne mennesker, har opplevd dem selv, og de er så sadistiske at du må bare ta de hardt for ellers kommer de bare til å fortsette å mobbe andre. Kan skremme de til Finnmark hvis jeg vil så bare si ifra hvis du vil ha hjelp. Nei vi vil ikke ha sånne folk til Finnmark! Så det kan du drite i 🤣😄😄 Anonymkode: 530a0...783
Gjest Blomsterbie Skrevet 28. september 2022 #38 Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei vi vil ikke ha sånne folk til Finnmark! Så det kan du drite i 🤣😄😄 Anonymkode: 530a0...783 Ok ja skjønner, tvinge de over til et minefelt på russergrensa eller noe da så kan de sprenges der i stedet, da har de i hverfall nytte for seg som testobjekt for sprengstoff.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #39 Skrevet 28. september 2022 19 hours ago, AnonymBruker said: Min kollega har gått til sjefen og påstått at jeg har sagt og gjort ting som enten ikke stemmer eller har vridd på sannheten. Resultatet er at sjefen er sint på meg for noe jeg ikke kjenner meg igjen i og han tror ikke på min versjon av det som har skjedd. Samtidig har sjefen gitt meg munnkurv og truet meg med at jeg ikke skal ta dette opp med min kollega da han er livredd for at hun skal si opp. Hun vet derfor ikke at jeg vet at hun har gått bak ryggen min og at jeg er rimelig forbannet på henne. Skulle så gjerne ha konfrontert henne med det som har skjedd men redd for konsekvensene sjefen truer meg med. Heller ikke lett å møtes på jobb og snakke sammen uten at det skinner gjennom. Hva gjør jeg? Anonymkode: 0aeb8...c54 Men har kollegaen din forrådt deg og dolket kniven i ryggen din for noe galt dere har vært sammen om? Jeg skjønner ikke helt hva dette har med at hun kasta deg under bussen å gjøre. Både hun og sjefen din handler galt her hvis du er urettferdig behandlet. Jeg ville sagt opp hvis ikke verneombudet gjør en god jobb for deg. Ingen konsekvenser kan være verdt denne skjeve maktbalansen. Anonymkode: bbfa6...352
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå