AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #1 Del Skrevet 27. september 2022 Hvor ofte bruker du håndbrekket på bila? Var innom verksted nå pga bremsene og fikk beskjed om å bruke håndbrekket mer. Lurt å bruke det selv om man parkere flatt? Også på vinteren? Anonymkode: 54630...862 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 27. september 2022 #2 Del Skrevet 27. september 2022 Bruk det alltid! Slik spør man ikke om, men bare gjør som verkstedet har foreslått. Det er nettop derfor mange får problemer med parkbrems som henger seg opp, når det skal sjekkes om det fungere på servicer og PKK. Har alltid brukt det, aldri noe problem med at det ikke fungere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #3 Del Skrevet 27. september 2022 tdm900 skrev (4 timer siden): Bruk det alltid! Slik spør man ikke om, men bare gjør som verkstedet har foreslått. Det er nettop derfor mange får problemer med parkbrems som henger seg opp, når det skal sjekkes om det fungere på servicer og PKK. Har alltid brukt det, aldri noe problem med at det ikke fungere. Takk. Da har jeg misforstått hele tiden Anonymkode: 54630...862 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
.Fjellmannen Skrevet 27. september 2022 #4 Del Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Takk. Da har jeg misforstått hele tiden Anonymkode: 54630...862 Håndbrekk skal ikke brukes når det er kaldt med mindre fu må pga bakke. Ellers når det er varmt kan det brukes hele tiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 27. september 2022 #5 Del Skrevet 27. september 2022 .Fjellmannen skrev (18 minutter siden): Håndbrekk skal ikke brukes når det er kaldt med mindre fu må pga bakke. Ellers når det er varmt kan det brukes hele tiden Parkeringsbrems skal brukes uansett temperatur. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jordeboer Skrevet 27. september 2022 #6 Del Skrevet 27. september 2022 Bruk brekket hele året, da får du bevegelse i delene. Hvis brekket kun brukes når bilen står i bakke, risikerer du at det setter seg pga drit og rust. Hvis bilen skal stå parkert i lange perioder uten at den brukes, er det en annen sak. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
.Fjellmannen Skrevet 27. september 2022 #7 Del Skrevet 27. september 2022 PetterKanin skrev (10 minutter siden): Parkeringsbrems skal brukes uansett temperatur. Hvis bilen står i en bakke ja, ellers ikke når det er frost. Når det er pluss er det bra å alltid bruke brekket Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 28. september 2022 #8 Del Skrevet 28. september 2022 .Fjellmannen skrev (5 timer siden): Hvis bilen står i en bakke ja, ellers ikke når det er frost. Når det er pluss er det bra å alltid bruke brekket Det er smartest å bruke i alle temperaturer! Slike myter er bare tull. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 28. september 2022 #9 Del Skrevet 28. september 2022 Bruker alltid håndbrekk tromler bak L200 2009 Mod 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 28. september 2022 #10 Del Skrevet 28. september 2022 .Fjellmannen skrev (6 timer siden): Hvis bilen står i en bakke ja, ellers ikke når det er frost. Når det er pluss er det bra å alltid bruke brekket Uansett om den står i bakkke eller ikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #11 Del Skrevet 28. september 2022 Brekket bør brukes regelmessig for å holde i gang bevegelsen så mekanismen ikke ruster fast. Jeg fikk en lei lærdom under covid da jeg parkerte bilen med brekket på etter en kjøretur i regnet og bremsene var bløte. Siden det var covid ble bilen stående mye lenger enn vanlig og i løpet av noen uker rustet bremseklossene fast i skivene og jeg fikk noen skikkelig fine avtrykk av bremseklossene i gravrust på skivene. Klok av skade er jeg litt ekstra forsiktig med å sette på brekket dersom det er bløtt og bilen skal stå mer enn en dag. Anonymkode: db85e...d35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #12 Del Skrevet 28. september 2022 PetterKanin skrev (14 timer siden): Parkeringsbrems skal brukes uansett temperatur. Har du elektrisk håndbrekk og volkswagen s skal jeg love deg at du ikke bruker håndbrekket når det er 15 minus ute,de fryser nemlig. Anonymkode: 684a9...974 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #13 Del Skrevet 28. september 2022 Greit å skille på automat og manuell kasse.....om du har manuell kasse og parkerer på flatmark og det er minusgrader bør ikke parkeringsbrems benyttes. Med automatkasse bør park brems stort sett benyttes for å spare gearkassen. Problemet er når det er elektrisk håndbrekk,de har en tendens til å fryse på vinter,da må du ha viking for å hente bilen og tine det opp. Anonymkode: 684a9...974 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 28. september 2022 #14 Del Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har du elektrisk håndbrekk og volkswagen s skal jeg love deg at du ikke bruker håndbrekket når det er 15 minus ute,de fryser nemlig. Anonymkode: 684a9...974 Ikke så rart når det ikke blir brukt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #15 Del Skrevet 28. september 2022 Hver dag. Har du en Leaf eller annen bil med totrinns elektronisk håndbrekk, bruk den sterkeste settingen. Anonymkode: ba407...532 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 28. september 2022 #16 Del Skrevet 28. september 2022 Bruker det kun når jeg står i en bakke opp eller nedover. På flatmark er det ikke nødvendig 😊 Er skivebremser foran og bak på bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Agent smith Skrevet 3. oktober 2022 #17 Del Skrevet 3. oktober 2022 Ikke alltid lurt å bruke brekket, hvis det foreksempel har regnet en del og det fryser på kan bremsene begynne å henge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Try2 Skrevet 3. oktober 2022 #18 Del Skrevet 3. oktober 2022 Ikke når du har vasket eller kjørt i regn! Mitt låste seg og da sa mannen fra Viking at det pleier å låse seg ved mye fuktighet. Og man bør av og til dra i håndbrekket i litt fart for å kvitte seg med rust etc. Jeg hadde satt på brekket i garasjen, og det har jeg helt slutta med. Sett den i 1.gir. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå