Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Pippi Lotta skrev (1 time siden):

Oi er det mye kveldsvakter da? Hvor lang anseelse og hvilken utdannelse har du? 

Ikke meg du spør, men jeg jobber også som miljøterapeut (vernepleier). Har 615 000.- i grunnlønn, altså før evt tillegg for kveld/helg.

Anonymkode: ecb8a...24c

• Hjerte 1
Skrevet

Master i fysikk. Seniorrådgiver i staten med 5 år ansiennitet. Tjener 730.000 i året. Naturligvis ingen bonusordning (staten). Trives godt. Men man må jo være glad i realfag for å velge å ta master innen fysikk. 

Anonymkode: de1d6...ec9

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ikke meg du spør, men jeg jobber også som miljøterapeut (vernepleier). Har 615 000.- i grunnlønn, altså før evt tillegg for kveld/helg.

Anonymkode: ecb8a...24c

Hvor lang ansiennitet har du? Det høres jo ut som en bra lønn 🙂 er det en stressende jobb?

Skrevet (endret)

Psykiatrisk sykepleier i kommunen. Full ansinitet. Dagjobb med fleksitid. Tjener 575 i året. Trives, men lønnen står ikke til ansvaret. I tillegg er det mye organisatorisk rot. 

Endret av neon_sun
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

At du gidder..! Jeg er programmerer/systemutvikler, tjener 1,4 mill helt uten personalansvar e.l. 3 års utdanning og 8 års ansiennitet, null kvelds- eller helgejobbing. Skjønner ikke de som gidder å påta seg masse ekstra jobb med lederoppgaver - man jobber vel for å leve, og ikke motsatt??

Anonymkode: a9c9e...76d

Hva slags lønn startet du med? Og hvordan klarte du å øke såpass?

Anonymkode: 1dcaa...60b

Skrevet

Sivilingeniør (5-årig master), 4 års ansiennitet, lønn 1.05 mill og div. frynsegoder. Jobber 8-16.

Anonymkode: 38c4a...f16

Skrevet

Lege i spesialisering, kompetansetrinnet før ferdig spesialist/overlege. Det "tilsvarer" 4 års "ansiennitet". 

Grunnlønn på ca 750', men det er med pliktig utvidet arbeidstid til 40 timer ved dagvaktsarbeid. 38 timer hvis man går vakt.

Med planlagt/avtalt overtid slik at jeg har 41 timers uker, vakttillegg, ekstravakter og annen overtid kom jeg på omtrent 900' i fjor.

Anonymkode: 4d08d...b07

Skrevet

Fagbrev som salgskonsulent, jobbet i butikk og senere noen andre salgs stillinger med mye høyere lønn. Trivdes ikke og sluttet. Fordel på den utdanning er at du kanskje jobbe i nesten hvilken som heslt bransje har mye frihet med salg og kundehandling. Negativt det er ofte dårlig betalt og mye teite tider.

Jeg søkte meg jobb for å ha noe å gjøre på avfallsbedriftenvar aldri plannen at jeg skulle bli lenge, bare finne ut av ting. Men trivdes så godt at jeg har jobbet der i 12,5år og har en årslønn på 460 000 pluss overtid har betalt lunsj som da gjør at jeg får 2,5 uke ekstra betalt fri i året. Jobber med å veie inn og ut lastebiler og mottakskontroll, men bortsett fra at jeg må snakke med kunder da de dukker opp så kan jeg styre hverdagen min selv. Mye overtid kan jeg gjøre på laptopen hjemme siden det er utenfor åpningstiden vår. I tillegg sponset de truckførerbevis på meg og er ute og laster en bil av og til. Ganske deilig og ikke måtte sitte på kontoret 100% at det er muligheter og ha litt frisk luft av og til. Jobber kun ukedager aldri helger og alltid fri både jul og nyttår siden da er motaket stengt. Det er et spennede yrke med at bransjen alltid er i utvikling nye lover dukker ofte opp og nye typer avfall blir funnet opp og nye løsninger blir introdusert.

• Liker 1
Gjest Maatte_ha_konto
Skrevet

473000,- IT-"konsulent".

Har fagbrev og fagskole-underbetales. Vet ikke helt hvordan jeg skal lykkes..

Skrevet
Maatte_ha_konto skrev (Akkurat nå):

473000,- IT-"konsulent".

Har fagbrev og fagskole-underbetales. Vet ikke helt hvordan jeg skal lykkes..

Det lønner seg ofte å bytte jobb, så med mindre du trives kjempegodt så vil jeg anbefale deg å gjøre det. Eventuelt forhandle deg opp.

Anonymkode: f33f2...641

Skrevet

Sivilingeniør, privat sektor. 900k i grunnlønn etter 20 års ansiennitet. I tillegg kommer bonus og evt. aksjeutbytte på aksjer man har i firmaet. Er ganske jevnt med overtid i løpet av et år. I fjor tjente jeg 1,1 mill inkl. dette.

Føler meg sinnsykt heldig, og har ikke noe å klage på. Kona er sykepleier og tjener ca. 600k med tillegg, så vi lever godt.

Anonymkode: 54f5e...80c

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.10.2022 den 19.20):

Jeg er jurist og jobber med personvern. Har jobbet både i stat og kommune og tjener 900 000 i året. Digger jobben min!

Anonymkode: d4d95...0df

Hei! Usikker på om du ser dette, da du er logget inn som anonym. Jeg er jurist jeg og, og har kompetanse innen GDPR. Kan jeg spørre hvor du jobber, eller hva slags stilling du har? Personvernombud?

Anonymkode: 3bdc3...ea9

Skrevet
Lolly.h skrev (På 27.9.2022 den 15.40):

Hei alle sammen!!

Hvilken utdannelse har du, hvilken jobb har du nå og hva tjener du? Trenger å høre litt hvordan de forskjellige yrkene er, gjerne fortell hva som gjør at du enda jobber i feltet eller hvorfor du hater det.🥴🤣

Har du noen venner som tjener overraskende godt i en jobb de liker? Fortell meg gjerne om det!

Jeg kjenner en kamerat som tjener 393kr på lager uten fagbrev eller utdanning, helt sykt er jo dobbel så godt betalt som de fleste sykepleiere…

Det er i så fall kjempebra. Ville heller jobbet på lager enn som sykepleier jeg i hvert fall. Gjerne helt alene også. Det er enda bedre.

Anonymkode: a7cb0...f1d

Skrevet

Arealplanlegger i kommune med to års erfaring tjener 560k. Har master.

Anonymkode: 3c978...14a

Skrevet
Lolly.h skrev (På 27.9.2022 den 15.40):

Hei alle sammen!!

Hvilken utdannelse har du, hvilken jobb har du nå og hva tjener du? Trenger å høre litt hvordan de forskjellige yrkene er, gjerne fortell hva som gjør at du enda jobber i feltet eller hvorfor du hater det.🥴🤣

Har du noen venner som tjener overraskende godt i en jobb de liker? Fortell meg gjerne om det!

Jeg kjenner en kamerat som tjener 393kr på lager uten fagbrev eller utdanning, helt sykt er jo dobbel så godt betalt som de fleste sykepleiere…

Utdannet sykepleier. Grunnlønn på 543000 i 100% stilling. Vært sykepleier i 15 år. Har tillegg på natt og kveld. Jobber 75 % natt. Har en del fri så jobber en del ekstra. Tjent opptil 980 000 et år jeg jobbet på, men ligger rundt 6-700000 k for normal innsats. Trives godt, digg at det er mange muligheter med hvor og hvordan man vil jobbe. Skulle jeg bare jobbet dag så ville jeg gått ned MYE i lønn. 

Ulemper er jelt klart at det ikke er selvfølge å ha fri julaften, nyttårsaften, 1 mai, 17 mai, påske, pinse osv. 

Anonymkode: 7c215...cbf

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.10.2022 den 22.00):

At du gidder..! Jeg er programmerer/systemutvikler, tjener 1,4 mill helt uten personalansvar e.l. 3 års utdanning og 8 års ansiennitet, null kvelds- eller helgejobbing. Skjønner ikke de som gidder å påta seg masse ekstra jobb med lederoppgaver - man jobber vel for å leve, og ikke motsatt??

Anonymkode: a9c9e...76d

Du skjønner vel kanskje også at de færreste har mulighet til å tjene en million pluss uten at det følger med mye arbeid og ansvar? Det er vanvittig etterspørsel etter din yrkesgruppe akkurat nå, så dere er unntaket, ikke regelen. 

Anonymkode: a70f6...b32

• Liker 1
Skrevet

Hovedfag for 20 år siden, jobbet med oppover i statlig virksomhet, fra førstekonsulent til seniorrådgiver. Årslønn 702000. Trives godt. 

Anonymkode: 8958d...28e

Skrevet

Har fagbrev om elektriker, teknisk fagskole og jobber som senioringeniør innen elkraft. Tjener ca 700 pluss reisetillegg osv

Anonymkode: 10e96...54e

Skrevet

Utdannet innen prosesskjemi og automasjon. Jobbet skift i industrien i 10 år, og har tjent mellom 8-900 000. Har jobbet mye og hatt mye overtid. Har nå fått meg HMS jobb i annet firma som er mye nærmere der jeg bor. 750 K i grunnlønn + bonusordninger. Individuell lønn. Synes det er en god lønn for 8-4 jobb. Går ned fra 10 timer pendling per uke til 2 timer per uke.

Anonymkode: 983bb...201

Skrevet

Jeg har bachelorgrad i ledelses økonomi og master i politikk. 

Jobber idag som anskaffelsesleder i kommune og tjener 820.000. 

det finnes ikke mange som har utdannelse innen offentlige anskaffelser. Det er et halvt års valgfag på jusstudie. Nå har de fått bachelor i strategisk innkjøpsledelse. Er det noe man trenger av flere i hele Norge så er det gode innkjøpere. Hvertfall for offentlige anskaffelser. 

Anonymkode: 0a249...7bc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...