Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Utdannelse: byggingeniør - Jobb: Trafikk/Vegplanlegging i kommunen - Lønn: 545 000 - Erfaring: litt over 1 år.

Elsker jobben, faget, variert og spennende. 

Anonymkode: 5be47...b67

Skrevet

Adjunkt med tilleggsutdanning, jobber som kontaktlærer på en barneskole. Har til sammen 7 års utdanning nå; allmennlærerutdanning pluss videreutdanning innenfor norsk og engelsk. 13 års ansiennitet. Tjener 590K i året inkl kontaktlærertillegg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Har du hatt LIS1? Virker litt lite, skulle tro de fleste kommuner lønnet litt bedre enn dette om dagen, selv for stilling uten vakt.

Er LIS på sykehus, tjener det dobbelte, men jobber i ca 60 timer/uke (mye UTA og overtid).

Anonymkode: ce9fe...44c

Lis1-venter, helt nyutdannet. Men vet de som jobber etter lis1 (feks som del av Alis) tjener rundt 750 så generelt dårlig betalt i kommunen her.

Anonymkode: 340cb...aec

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er jo din egen skyld at du ikke byttet jobb for lenge siden da eller ber om lønnsøkning. Gjør du ikke noe av det, så får du heller ikke høyere lønn.

Anonymkode: a5f7e...a87

Er ikke alle sektorer det er mulig å forhandle til seg bedre lønn. Barnehage, skole, offentlige sykehjem, legekontor er eksempler på dette. Her ofrer de heller en som er dyr for arbeidsplassen og får inn nye. De har gjerne offentlige midler evt. Budsjetter å forholde seg til. 

Anonymkode: 37a58...8fc

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ansiennitet?

Anonymkode: f2a25...e85

6 år

Anonymkode: c0a59...e38

Skrevet
Peterpan91 skrev (1 time siden):

Det er tragisk at det er på den måten. Dere gjør en så utrolig viktig jobb. Dere fortjener å bli verdsatt for den jobben dere gjør! 

Samme her. Jeg er miljøterapeut i bolig (utdannet barnehagelærer), og jobber kun der for lønn.

Havnet i helt feil bransje. Var på vei til å bli utbrent i bhg, og ville ha en jobb jeg kunne bruke erfaringen og kompetansen min, samt lønn. Men, mistrives sterkt. 
Jeg interesserer meg null for fagfeltet, og det er mange kjedelige oppgaver. Er også teamleder, noe som gjør det ekstra kjipt. 

Jobber med å finne ut veien videre, og har fått en åpenbaring med å følge Anette Idsø (anette idsoe på insta), som er coach. Hun sier at alle er en gullgruve, og jobber med å finne etter dine naturlige styrker🌟🙌 Har også en podcast som heter «Føkk it!», som er utrolig inspirerende! 👏Anbefaler den til alle! 

Anonymkode: 144a9...b8a

Skrevet

Sykepleier, 30 års ansiennitet, jobber som helsefaglig rådgiver, kun dagtid, fleksitid, mulighet for hjemmekontor. Tjener 685 000 i året, har det som plommen i egget.

Anonymkode: 0394a...b65

Skrevet

Jobber som miljøterapeut og tjener ca 610 000,- inkl tillegg.

Anonymkode: f33f2...641

Skrevet
Lykkelinn skrev (39 minutter siden):

Adjunkt med tilleggsutdanning, jobber som kontaktlærer på en barneskole. Har til sammen 7 års utdanning nå; allmennlærerutdanning pluss videreutdanning innenfor norsk og engelsk. 13 års ansiennitet. Tjener 590K i året inkl kontaktlærertillegg. 

Hvordan er det på barneskolen?

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Sykepleier, 30 års ansiennitet, jobber som helsefaglig rådgiver, kun dagtid, fleksitid, mulighet for hjemmekontor. Tjener 685 000 i året, har det som plommen i egget.

Anonymkode: 0394a...b65

Hvor mye skal det til å bli helse rådgiver med sykepleie utdanning?

Skrevet

Vernepleier, 8 års ansiennitet. 550 000 i kommunen. Har også fagbrev før det. Jobber turnus med hver 4 helg, 10 timer. 

Anonymkode: 1a935...95f

Skrevet

Økonomiutdannet, jobber innen finans , fond og forvaltning , tjener 1,2millioner

Anonymkode: b9a92...65f

Skrevet

Jobber i fiskeoppdrett. Har 515 000 i grunnlønn, men overtid og bonusavtaler gjør at jeg kommer opp i  ca 700 000 i året. Har fagbrev. 

Anonymkode: 52bde...858

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Økonomiutdannet, jobber innen finans , fond og forvaltning , tjener 1,2millioner

Anonymkode: b9a92...65f

Av ren nysgjerrighet, innebærer denne lønnen arbeidstid > 38 timer pr uke og/eller arbeid på ukurant tidspunkt (kveld, helg)?

Hva slags ansiennitet har du?

Synes det er interessant å sammenligne med min egen bransje. Stort sett innebærer en slik lønn enten stort ansvar, ettertraktet kompetanse og/eller arbeidsmengde utover det vanlige. I mitt tilfelle alle tre, og jeg tjener marginalt bedre enn deg. 

Anonymkode: ce9fe...44c

Skrevet
Pippi Lotta skrev (2 timer siden):

Bra du fant noe du trives med 🙂 Hva er en applikasjonsanalytiker? 

Stortrives:)

En applikasjons analytiker jobber med å (videre)utvikle og/eller vedlikeholde og optimalisere en eller flere applikasjoner for en kunde. Mobilbanken din er et godt eksempel; banken er kunden som ønsker en konkurransedyktig løsning til sine egne kunder. Den må utvikles, bygges, testes, kanskje ønsker banken å kunne kjøre diverse rapporter på statistikk, sikkerhet osv. De applikasjonene jeg jobber med er relatert til helse da.

Anonymkode: 5f382...f64

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan er det på barneskolen?

Jeg har prøvd både ungdomsskole og barneskole, da skolen jeg jobber på er en kombinert barne-og ungdomsskole. Og som ungdomsskolelærer så er kanskje ikke skoletimene så krevende, du får stort sett gjennomført det du har planlagt, men det er mer retting og tilbakemelding/vurdering. På barneskolen er timene mer krevende, du må være «på» hele tiden og hvert minutt må være planlagt. 

Barn har ikke like stor respekt for voksne lenger, så man må lære seg å stå i en del kjipe situasjoner. 

Men i de aller fleste tilfeller er man som barneskolelærer den store helten i barnas liv, man får mulighet til å være kreativ, kan bestemme mye over hvordan dagen skal være(så lenge det kan forankres i læreplanen) og du får hele tiden bekreftelser på jobben du gjør, på godt og vondt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jobber som miljøterapeut og tjener ca 610 000,- inkl tillegg.

Oi er det mye kveldsvakter da? Hvor lang anseelse og hvilken utdannelse har du? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Siv-øk, daglig leder i en mellomstor bedrift, tjener en drøy million. Mye jobb og ansvar.

Anonymkode: 7efc7...698

At du gidder..! Jeg er programmerer/systemutvikler, tjener 1,4 mill helt uten personalansvar e.l. 3 års utdanning og 8 års ansiennitet, null kvelds- eller helgejobbing. Skjønner ikke de som gidder å påta seg masse ekstra jobb med lederoppgaver - man jobber vel for å leve, og ikke motsatt??

Anonymkode: a9c9e...76d

Skrevet
Pippi Lotta skrev (2 minutter siden):

Oi er det mye kveldsvakter da? Hvor lang anseelse og hvilken utdannelse har du? 

Tja, ca halvparten av turnusen er kveldsvakter. Har en grunnlønn på 533 000. Er utdannet barnevernspedagog, og har 4 års ansiennitet fra annet arbeid.

• Hjerte 1
Skrevet

Utdannet sivilingeniør, har jobbet som feltingeniør innen olje og gass i 10 år. Har hatt en årslønn på rundt en million de siste tre-fire årene. Vært en del offshore, men nå er det kun jobb 8-16. Liker jobben min godt. 

Anonymkode: 8ce04...9fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...