harSpørsmål35 Skrevet 27. september 2022 #1 Skrevet 27. september 2022 Hei allesammen. Først tenkte jeg å legge ut en post på Reddit eller noe men så kom jeg til å tenke på kvinneguiden.no. Jeg har jo et ekspert panel i bakgården som jeg kan spørre. Det er sikkert lik histore som mange andre forhold. Det kan gå mange måneder uten at vi har sex. Det er vel ikke et betent tema, men antagelig en medium stor rosa elefant. Vi har veldig bra sex når det engang skjer. Hun kan være et dyr i senga. Javlig fin er hun også. Men det skal skje så må det ganske omstendig planlegging til, og jeg har barn så jeg har ikke overskudd til å holde på sånn for at det skal være en sjans til kvelden. Dessuten føles det feil at det utelukkende er jeg som tar initiativ. Og for at det ikke skal bli masete så må jeg passe meg vel for hvor ofte jeg tar det opp. Helst aldri hvis jeg leser henne rett, Det har ikke vært sånn før. En gang i tiden har hun vært hoved initiativtaker til sex. Det har gått litt frem og tilbake i bølger og vært ok balansert. Hun er i det hele tatt en veldig pen jente. Jeg går også for å være en pen mann, men hun er nok hakket penere enn meg, men jeg tror ikke forskjellen er stor nok til at det er det alene, ihvertfall. Jeg vet hun tenker og bekymrer seg endel og mistenker at det kan være noe av kilden til dette. Som sagt så har vi snakket om det. Men har ikke kommet frem til noen åpenbar løsning. Hvis jeg kan lirke lysten ut av henne så er det etter en hel del strategiske berøringer på morgenen og ettermiddagen samt til kveldstid. Det er jo viktigst av alt at det egentlig virker som jeg vil ha sex. For da blir hun jo bare bekymret igjen, da for hvordan hun kan si nei takk på en hyggelig måte. Hun liker jo, og oppfordrer å bli tatt på av meg, har sagt at hun er reservert med å ta på meg for hun er bekymret for at jeg skal ta det som en inngang til sex. Hun er jo veldig klar på at hun setter pris på meg, og er nok flinkere enn meg til å gi komplimenter. Jeg på min side lurer på om hun passer på at jeg vet det sånn at jeg ikke tolker mangelen på sex feil. Hun vet jo at jeg av og til er litt frustrert, selv om jeg prøver å skjule det så godt jeg kan. Så hun vet at jeg synest det er for lite sex. Det er ikke et problem idag, men et problem om det fortsetter. Vi har en dialog på det, men det fører ikke frem. Jeg tviler særdeles sterkt om jeg får med meg hun til en parterapaut om dette, så enn så lenge er situasjonen litt låst... Forstå meg rett, jeg har ikke et voldsomt sex behov 1-2 ganger i uken er topp. Men når behovet oppstår så vet jeg jo med sikkerhet at jeg er den eneste med det behovet. Så da er spørsmålet til dere kjære kvinneguiden; Hva gjør jeg. Skal jeg bare infinne meg med dette, og prøve å finne noe annet å legge energien i? Er det bare sånn det kan gå med noen forhold? Sex er jo strengt talt ikke alt. Men av å til så begynner jeg å lure på VictoraMilan.no og sånne ting fordi behovet rett og slett er ganske sterkt av og til. 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #2 Skrevet 27. september 2022 Spør om det er greit at du har ei på si, at dere har et åpent forhold. Anonymkode: 77519...0bb 6
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #3 Skrevet 27. september 2022 Dere må kommunisere. Og finne ut hvorfor hun ikke har lyst. Er det hormonprevensjon, har hun dårlig kosthold, trener hun, deler dere husarbeidet rettferdig, har du endret deg veldig utseendemessig eller oppførselsmessig siden dere ble sammen? Har dere små barn? Har du gått fra å gi henne roser til å drite med døra åpen og prompe høylytt mens dere ser på film? Finn årsaken og jobb med det sammen. Hilsen kvinne 38, som har sex 1-2 ganger i uka med min mann gjennom 16 år. Anonymkode: ae69f...8c6 7 4
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #4 Skrevet 27. september 2022 harSpørsmål35 skrev (43 minutter siden): Hei allesammen. Først tenkte jeg å legge ut en post på Reddit eller noe men så kom jeg til å tenke på kvinneguiden.no. Jeg har jo et ekspert panel i bakgården som jeg kan spørre. Det er sikkert lik histore som mange andre forhold. Det kan gå mange måneder uten at vi har sex. Det er vel ikke et betent tema, men antagelig en medium stor rosa elefant. Vi har veldig bra sex når det engang skjer. Hun kan være et dyr i senga. Javlig fin er hun også. Men det skal skje så må det ganske omstendig planlegging til, og jeg har barn så jeg har ikke overskudd til å holde på sånn for at det skal være en sjans til kvelden. Dessuten føles det feil at det utelukkende er jeg som tar initiativ. Og for at det ikke skal bli masete så må jeg passe meg vel for hvor ofte jeg tar det opp. Helst aldri hvis jeg leser henne rett, Det har ikke vært sånn før. En gang i tiden har hun vært hoved initiativtaker til sex. Det har gått litt frem og tilbake i bølger og vært ok balansert. Hun er i det hele tatt en veldig pen jente. Jeg går også for å være en pen mann, men hun er nok hakket penere enn meg, men jeg tror ikke forskjellen er stor nok til at det er det alene, ihvertfall. Jeg vet hun tenker og bekymrer seg endel og mistenker at det kan være noe av kilden til dette. Som sagt så har vi snakket om det. Men har ikke kommet frem til noen åpenbar løsning. Hvis jeg kan lirke lysten ut av henne så er det etter en hel del strategiske berøringer på morgenen og ettermiddagen samt til kveldstid. Det er jo viktigst av alt at det egentlig virker som jeg vil ha sex. For da blir hun jo bare bekymret igjen, da for hvordan hun kan si nei takk på en hyggelig måte. Hun liker jo, og oppfordrer å bli tatt på av meg, har sagt at hun er reservert med å ta på meg for hun er bekymret for at jeg skal ta det som en inngang til sex. Hun er jo veldig klar på at hun setter pris på meg, og er nok flinkere enn meg til å gi komplimenter. Jeg på min side lurer på om hun passer på at jeg vet det sånn at jeg ikke tolker mangelen på sex feil. Hun vet jo at jeg av og til er litt frustrert, selv om jeg prøver å skjule det så godt jeg kan. Så hun vet at jeg synest det er for lite sex. Det er ikke et problem idag, men et problem om det fortsetter. Vi har en dialog på det, men det fører ikke frem. Jeg tviler særdeles sterkt om jeg får med meg hun til en parterapaut om dette, så enn så lenge er situasjonen litt låst... Forstå meg rett, jeg har ikke et voldsomt sex behov 1-2 ganger i uken er topp. Men når behovet oppstår så vet jeg jo med sikkerhet at jeg er den eneste med det behovet. Så da er spørsmålet til dere kjære kvinneguiden; Hva gjør jeg. Skal jeg bare infinne meg med dette, og prøve å finne noe annet å legge energien i? Er det bare sånn det kan gå med noen forhold? Sex er jo strengt talt ikke alt. Men av å til så begynner jeg å lure på VictoraMilan.no og sånne ting fordi behovet rett og slett er ganske sterkt av og til. Det er helt normalt at sexlysten avtar for kvinner. At behovet bare ikke er tilstede lenger. Likevel gjør hun det iblant for din skyld så jeg vil jo si hun er imøtekommende selv om hun ikke har et eget behov. Om hun hadde sex selv uten å ha et behov 2 ganger i uken som passer deg da ville hun ofret seg 100% og du ingenting. Er det greit da? Anonymkode: b2e7c...d78 5
AprilLudgate Skrevet 27. september 2022 #5 Skrevet 27. september 2022 Dette høres ut som en klassisk problemstilling ja, såvidt jeg forstår har dere ikke felles barn? Jeg hadde tatt turen til sexolog. Investert penger i det. Det kan være enden på visa er at hun forklarer en årsak som ikke lar seg gjøre noe med, og da ville jeg nok vurdert brudd. Eller elskerinne, men det er jo ikke det du ønsker - og gjerne begynnelsen på slutten uansett. Sexkjøp trenger du da virkelig ikke nedlate deg til - det holder å finne en annen person i samme situasjon som deg. Mange kvinner som lever i like forhold de av ulike grunner ikke ønsker seg ut av 🤷♀️ Men igjen så finnes det jo også mange single kvinner med normal sexlyst. 1 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #6 Skrevet 27. september 2022 harSpørsmål35 skrev (2 timer siden): jeg har barn så jeg har ikke overskudd til å holde på sånn for at det skal være en sjans til kvelden. Da kan du takke deg selv. Hun har sagt hva hun trenger men du har barn så du har ikke overskudd til å gi hun den kjærligheten hun trenger på dagen for at hun skal ville gå til sengs med deg om kvelden. Utrolig at du greier å fremstille det som at det er hun som er problemet og tror at å ha sex bare handler om å trykke på en knapp til og med etter hun har forklart at hun trenger de useksuelle berøringene av deg også og ikke bare når du prøver på sex Anonymkode: b5f6d...995 8 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #7 Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da kan du takke deg selv. Hun har sagt hva hun trenger men du har barn så du har ikke overskudd til å gi hun den kjærligheten hun trenger på dagen for at hun skal ville gå til sengs med deg om kvelden. Utrolig at du greier å fremstille det som at det er hun som er problemet og tror at å ha sex bare handler om å trykke på en knapp til og med etter hun har forklart at hun trenger de useksuelle berøringene av deg også og ikke bare når du prøver på sex Anonymkode: b5f6d...995 Tror ikke engang det er barna som står i veien for deg men egoisme og liten vilje i å legge en innsats i forholdet Anonymkode: b5f6d...995 4
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #8 Skrevet 27. september 2022 Jeg var i et forhold der sexlivet dabbet v kjapt, da mannen gamet/så TV store deler av dagen etter jobb, han bidro lite med hjemmet og barnet, og trente ikke. Nå er jeg sammen med en skikkelig mann på tredje året, som hogger ved, er mye i skogen, har litt muskler, og tar godt vare på meg og barna. Vi har et fint sexliv på 7. året sammen, og tenker at det kan ha en sammenheng at han er en mannemann. Anonymkode: 29f6d...00b 3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #9 Skrevet 27. september 2022 *sjuende året, samboere i 3 år. Anonymkode: 29f6d...00b
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #10 Skrevet 27. september 2022 harSpørsmål35 skrev (4 timer siden): Hei allesammen. Først tenkte jeg å legge ut en post på Reddit eller noe men så kom jeg til å tenke på kvinneguiden.no. Jeg har jo et ekspert panel i bakgården som jeg kan spørre. Det er sikkert lik histore som mange andre forhold. Det kan gå mange måneder uten at vi har sex. Det er vel ikke et betent tema, men antagelig en medium stor rosa elefant. Vi har veldig bra sex når det engang skjer. Hun kan være et dyr i senga. Javlig fin er hun også. Men det skal skje så må det ganske omstendig planlegging til, og jeg har barn så jeg har ikke overskudd til å holde på sånn for at det skal være en sjans til kvelden. Dessuten føles det feil at det utelukkende er jeg som tar initiativ. Og for at det ikke skal bli masete så må jeg passe meg vel for hvor ofte jeg tar det opp. Helst aldri hvis jeg leser henne rett, Det har ikke vært sånn før. En gang i tiden har hun vært hoved initiativtaker til sex. Det har gått litt frem og tilbake i bølger og vært ok balansert. Hun er i det hele tatt en veldig pen jente. Jeg går også for å være en pen mann, men hun er nok hakket penere enn meg, men jeg tror ikke forskjellen er stor nok til at det er det alene, ihvertfall. Jeg vet hun tenker og bekymrer seg endel og mistenker at det kan være noe av kilden til dette. Som sagt så har vi snakket om det. Men har ikke kommet frem til noen åpenbar løsning. Hvis jeg kan lirke lysten ut av henne så er det etter en hel del strategiske berøringer på morgenen og ettermiddagen samt til kveldstid. Det er jo viktigst av alt at det egentlig virker som jeg vil ha sex. For da blir hun jo bare bekymret igjen, da for hvordan hun kan si nei takk på en hyggelig måte. Hun liker jo, og oppfordrer å bli tatt på av meg, har sagt at hun er reservert med å ta på meg for hun er bekymret for at jeg skal ta det som en inngang til sex. Hun er jo veldig klar på at hun setter pris på meg, og er nok flinkere enn meg til å gi komplimenter. Jeg på min side lurer på om hun passer på at jeg vet det sånn at jeg ikke tolker mangelen på sex feil. Hun vet jo at jeg av og til er litt frustrert, selv om jeg prøver å skjule det så godt jeg kan. Så hun vet at jeg synest det er for lite sex. Det er ikke et problem idag, men et problem om det fortsetter. Vi har en dialog på det, men det fører ikke frem. Jeg tviler særdeles sterkt om jeg får med meg hun til en parterapaut om dette, så enn så lenge er situasjonen litt låst... Forstå meg rett, jeg har ikke et voldsomt sex behov 1-2 ganger i uken er topp. Men når behovet oppstår så vet jeg jo med sikkerhet at jeg er den eneste med det behovet. Så da er spørsmålet til dere kjære kvinneguiden; Hva gjør jeg. Skal jeg bare infinne meg med dette, og prøve å finne noe annet å legge energien i? Er det bare sånn det kan gå med noen forhold? Sex er jo strengt talt ikke alt. Men av å til så begynner jeg å lure på VictoraMilan.no og sånne ting fordi behovet rett og slett er ganske sterkt av og til. Når sexlivet dør ut og det ikke skyldes sykdom hos den ene eller begge for den del, så er det noe annet galt i forholdet! Noe er galt! De bedrer seg aldri om man ikke tar tak i det, og det kan fort føre til utroskap er min påstand. Selv om hun ikke har dette sexbehovet med deg? Hun kan fort få det med andre menn. Har selv opplevd dette, og hva som var galt i forholdet fikk jeg aldri ut av henne. Bare at jeg oppfattet at hun slet med et eller annet, men hun ville aldri ta det opp. Det gikk som det måtte gjøre, hun av alle som ikke ville ha sex var utro ! Så den manglende "sexlysten" var bare med meg tydeligvis. Og det er et av tegnene ved utroskap, manglende lyst på sex med partner. Men det trenger ikke bety at hun er utro. I mitt tilfelle var det slik, det var også andre tegn. Da jeg oppdaget det var det over, og jeg hadde kjempet lenge for å bevare forholdet, til ingen nytte og da var det definitivt over. Hun ville da forsøke å bedre forholdet etter avsløringen min, men det var aldri aktuelt. Anonymkode: 7918c...347 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #11 Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dere må kommunisere. Og finne ut hvorfor hun ikke har lyst. Er det hormonprevensjon, har hun dårlig kosthold, trener hun, deler dere husarbeidet rettferdig, har du endret deg veldig utseendemessig eller oppførselsmessig siden dere ble sammen? Har dere små barn? Har du gått fra å gi henne roser til å drite med døra åpen og prompe høylytt mens dere ser på film? Finn årsaken og jobb med det sammen. Hilsen kvinne 38, som har sex 1-2 ganger i uka med min mann gjennom 16 år. Anonymkode: ae69f...8c6 Her høres det ut som du legger opp til at alt er mannen sin skyld. Deltar hun i forefallende arbeid i hjemmet, jobber hun like mye som han, deltar hun like mye i oppussingsprosjekter, følger hun opp barna på trening, måker hun snø hver morgen om vinteren, skifter hun dekk på bilen, vasker hun bilene innvendig og utvendig for å nevne noe og for å snu litt på det.. Anonymkode: a71fa...494 3 1
harSpørsmål35 Skrevet 27. september 2022 Forfatter #12 Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er helt normalt at sexlysten avtar for kvinner. At behovet bare ikke er tilstede lenger. Likevel gjør hun det iblant for din skyld så jeg vil jo si hun er imøtekommende selv om hun ikke har et eget behov. Om hun hadde sex selv uten å ha et behov 2 ganger i uken som passer deg da ville hun ofret seg 100% og du ingenting. Er det greit da? Anonymkode: b2e7c...d78 Beklager, jeg har sikkert formulert meg dårlig. Men jeg har i for seg gitt henne beskjed om å si nei heller enn å ha sex uten lyst. Det er ganske kjipt og har gjort det noen ganger selv. Vi har kanskje sex 1 gang hver 3. måned? Jeg mente å si at min egen sex lyst kanskje tilsvarer 1-2 ganger om dagen 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #13 Skrevet 27. september 2022 Har du spurt hva som er galt? Anonymkode: 949ef...53b 1
harSpørsmål35 Skrevet 27. september 2022 Forfatter #14 Skrevet 27. september 2022 DundreMilfin skrev (4 timer siden): Dette høres ut som en klassisk problemstilling ja, såvidt jeg forstår har dere ikke felles barn? Jeg hadde tatt turen til sexolog. Investert penger i det. Det kan være enden på visa er at hun forklarer en årsak som ikke lar seg gjøre noe med, og da ville jeg nok vurdert brudd. Eller elskerinne, men det er jo ikke det du ønsker - og gjerne begynnelsen på slutten uansett. Sexkjøp trenger du da virkelig ikke nedlate deg til - det holder å finne en annen person i samme situasjon som deg. Mange kvinner som lever i like forhold de av ulike grunner ikke ønsker seg ut av 🤷♀️ Men igjen så finnes det jo også mange single kvinner med normal sexlyst. Joda, vi har to barn i tidlig skolealder. Brudd pga manglende sexlyst er liksom ikke helt innafor pga det. Da går jeg heller for elskerinne løsninga, men antageligvis ikke det heller :/ Da gjenstår det sexolog og det er helt klart på bordet hvis det ikke bedrer seg. Takk forøvrig for et veldig konstruktivt svar
harSpørsmål35 Skrevet 27. september 2022 Forfatter #15 Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du spurt hva som er galt? Anonymkode: 949ef...53b Jadda. Vi har snakket sammen om det. Og hun vet ikke. Det bare er sånn.
harSpørsmål35 Skrevet 27. september 2022 Forfatter #16 Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg var i et forhold der sexlivet dabbet v kjapt, da mannen gamet/så TV store deler av dagen etter jobb, han bidro lite med hjemmet og barnet, og trente ikke. Nå er jeg sammen med en skikkelig mann på tredje året, som hogger ved, er mye i skogen, har litt muskler, og tar godt vare på meg og barna. Vi har et fint sexliv på 7. året sammen, og tenker at det kan ha en sammenheng at han er en mannemann. Anonymkode: 29f6d...00b Neida, det er ikke helt sånn heller. Jeg ser sjeldent på TV. Og jeg spiller bare hvis alle er ute av huset, som er omtrent 2 ganger i året. Jeg trener et par ganger i uken og er nokså handy. Jeg ser helt ok til bra ut vil jeg si. Men for all del, kunne vel alltids sett bedre ut også. Men der kommer tidsklemma inn igjen. 2
harSpørsmål35 Skrevet 27. september 2022 Forfatter #17 Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Da kan du takke deg selv. Hun har sagt hva hun trenger men du har barn så du har ikke overskudd til å gi hun den kjærligheten hun trenger på dagen for at hun skal ville gå til sengs med deg om kvelden. Utrolig at du greier å fremstille det som at det er hun som er problemet og tror at å ha sex bare handler om å trykke på en knapp til og med etter hun har forklart at hun trenger de useksuelle berøringene av deg også og ikke bare når du prøver på sex Anonymkode: b5f6d...995 Hun har ikke sagt at hun trenger dette. Det er jeg som har forsøkt å finne en måte å tenne henne på. Noen ganger funker det noen ganger ikke. Men tenker du at det skal være sånn? All initiativ ligger på den ene parten? Hadde ikke du begynt å lure litt hvis samleiet de 3 siste årene alle var ditt initiativ og behov og du la en masse innsats i å få det til uten å få et fnugg av initiativ tilbake? 1 1
harSpørsmål35 Skrevet 27. september 2022 Forfatter #18 Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tror ikke engang det er barna som står i veien for deg men egoisme og liten vilje i å legge en innsats i forholdet Anonymkode: b5f6d...995 Poenget er vel at i et sunt forhold så hadde begge to hatt lyst på hverandre. At hun også la inn en innsats for dette. Men hun vil rett og slett ikke. Barna er da ikke problemet. De er gøyale de. 1
AprilLudgate Skrevet 27. september 2022 #19 Skrevet 27. september 2022 harSpørsmål35 skrev (16 minutter siden): Jadda. Vi har snakket sammen om det. Og hun vet ikke. Det bare er sånn. Jeg tror hun vet. Det er vanlig å havne i denne tralten med småbarn - og løsningen er jo ikke å stikke hodet i sanda. Bestill en time på FVK først, det er gratis. Det kan jo være emosjonelle grunner eller for den saks skyld hormonelle/fysiske til at hun ikke orker. Om det går månedsvis mellom hver gang så blir det vanskelig for den andre å gi mye fysisk nærhet uten å også få lyst på sex. Det er jo en viktig form for nærhet det og. Men generelt: Vil du si sexlivet deres har fremstått som givende for henne? En ting er å si ja til sex, en annen ting er å oppleve nytelse/erotikk og orgasme. De fleste som opplever det sistnevnte lar det gjerne ikke gå månedsvis med mindre det er hormoner som spiller inn. Eller sykdom. Eventuelt at man har mistet alle følelser, men da hadde hun nok heller ikke ønsket den fysiske kontakten hun sier hun gjerne vil ha uten forventninger om sex. Uansett: hun kommer ikke til å ta initiativet til å løse opp i dette, og klarer ikke svare selv. Da er profesjonell hjelp - som veldig mange benytter - en start. Poenget er ikke at DU skal ha sex, men at det gagner begge og forholdet om dere klarer bygge opp denne delen. Om hun trenger at boden er ryddet, husvasken er unnagjort og tre timers romantikk og massasje for sex er hennes rolle i et forhold med OK sexliv dødfødt. 1 4
AnonymBruker Skrevet 27. september 2022 #20 Skrevet 27. september 2022 harSpørsmål35 skrev (18 minutter siden): Neida, det er ikke helt sånn heller. Jeg ser sjeldent på TV. Og jeg spiller bare hvis alle er ute av huset, som er omtrent 2 ganger i året. Jeg trener et par ganger i uken og er nokså handy. Jeg ser helt ok til bra ut vil jeg si. Men for all del, kunne vel alltids sett bedre ut også. Men der kommer tidsklemma inn igjen. Hmm, da kan det hende det ligger hos henne. Spiser dere begge sunt? Altså, lite prosessert mat fra Toro, men lager det meste fra bunnen av? Skjønner at dette er vanskelig med tidsklemma, men det har mye å si for hvordan begge føler seg, helsa, energinivå og utstråling. Drikker vann som tørstedrikk? Hva med å begynne med noe fysisk sammen? Turer o.l.? Eller hver for dere om barna er for små til å være hjemme alene en times tid. Hamsterhjul-samfunnet vi har i dag legger ikke akkurat opp til et bra sexliv om hverdagen er stress og kav og dere ikke tar vare på helsa i form av kosthold og aktivitet. Anonymkode: 29f6d...00b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå