Gå til innhold

Menneskerettigheter


Sykepleierstudent8

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Smitteverntiltak:

Lokale forbudt å krysse kommunegrenser. Forbudt å besøke hytta.

Forbudt å samle flere enn x personer (den er kanskje grovest)

Jeg tviler på om noe ble glemt, men mange ting bøe satt til side. Menneskerettighetene overlater en del til skjønn og kan settes til side hvis man har god nok grunn. De skal tilbake i samme sekund som det ikke er god grunn lenger.

Den klareste er kanskje Artillel 13 pkt 1:

"Alle menneske har rett til å ferdast fritt og til å velje bustad innafor grensene i sitt eige land"

Artikkel 20, pkt1:

"Alle har rett til fritt å vere med på møte og i organisasjonar med fredelege formål"

Artikkel 27 pkt 1:

"Alle har rett til fritt å vere med i det kulturelle livet i samfunnet, til å nyte kunst og til å få sin part av dei vitskaplege 
nyvinningane og godane som følgjer med dei.

Man kan sikkert trekke inn flere basert på alle utslagene av tiltakene. Retten til arbeid, generell rett til frihet etc.

 

Endret av Isambard
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykepleierstudent8 skrev (17 timer siden):

Hei lurer på om dere kan hjelpe meg å ranske opp hvilke smitteverntiltak gjorde at menneskerettigheter ble glemt?

Ga deg et langt svar på denne i forrige tråd du laget, men den ble jo slettet i kjent KG-stil. Slik denne tråden også sikkert vil bli. 

Gidder ikke ramse opp alt på nytt. Du hadde god tid til å kopiere. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barbalala skrev (19 minutter siden):

Ga deg et langt svar på denne i forrige tråd du laget, men den ble jo slettet i kjent KG-stil. Slik denne tråden også sikkert vil bli. 

Gidder ikke ramse opp alt på nytt. Du hadde god tid til å kopiere. 

Neida fikk og det har hjulpet veldig så tusen takk! Det er bare en ting jeg lurer på ifra det du skrev sist gangen hva du egt mente med at det ble diskriminert på grunnlag av en medisin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykepleierstudent8 skrev (30 minutter siden):

Neida fikk og det har hjulpet veldig så tusen takk! Det er bare en ting jeg lurer på ifra det du skrev sist gangen hva du egt mente med at det ble diskriminert på grunnlag av en medisin?

Bra! Vaksinepass tenkte jeg på.

Endret av Barbalala
  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barbalala skrev (6 minutter siden):

Bra! Vaksinepass tenkte jeg på.

Åja det gir mer mening ja, men tusen takk igjen for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...