jegeranonym123512 Skrevet 26. september 2022 #1 Skrevet 26. september 2022 hei alle sammen jeg trenger noen tips til ukeshandle/inventar/mat budsjett jeg og samboeren min sliter med dette å ukeshandle og ha ett greit matbudsjett. Vi handler kansje for 1500kr en uke, men forsetter å gå innom butikken får å handle videre. Vi har prøvd oss med en 6000kr i måneden men det virker som om det er for lite, eller så handler vi feil. Jeg tror vi sliter med å vite/finne ut av hva vi trenger i kjøkkenskapene, noen tips? Hva er det vi egentlig trenger å alltid ha i skapene? Vi har prøvd oss med 6000kr i måneden men det virker som om det er for lite og da ender vi opp med å plukke fra sparekonto, eller så handler vi feil. Hva er et normalt matbudsjett? vi er en familie på 2 voksne 2 barn (1år)
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #2 Skrevet 26. september 2022 Jeg vet ikke hva som anses å være normalt budsjett, det er så mye som spiller inn i forhold til egne behov. Jeg bruker 4-5000 kr kun på meg, og det er ikke inkludert å spise ute (som jeg sjeldent gjør). Men jeg spiser ikke hel og halvfabrikat (Toro, Findus etc), samt jeg liker mye fersk frukt og grønt i kostholdet. Det er store prisforskjeller i de forskjellige butikkene. Som f.eks i dag så var jeg på Meny og skulle kjøpe frosne bær. Tror det kostet 35 kr for en 300 gram med økologiske blåbær. På Spar kostet de 33,90, og det var tilbud med 3 for 2. Så jeg kjøpte 9 poser, og sparte dermed ca en hundrelapp. Og sånn holder jeg på, jeg følger med på hvor det er tilbud på det jeg spiser mye av, og fyller på der jeg kan. På Coop hadde de nå 2 stk økologisk fullkorns pasta fra Änglamark til 34 kr, så jeg kjøpte 4 pakker. Sånne små grep hele veien sparer penger. Jeg unngår også å bruke penger på det som er unødvendig, dvs kjeks, kaker, godteri, brus, o.l. Det er ganske vilt hvor mye sånt kan spise opp matbudsjettet. Jeg spiser også en del belgfrukter som linser for å holde budsjettet nede når det kniper. Billig hos innvandrerbutikker, og man kan lage fantastisk gode supper og gryter med de for en billig penge. Perfekt å fryse ned. Så jeg tror at en ukesplan i forhold til hva dere faktisk skal spise til middag hver dag i en uke ( i tillegg til frokost og matpakke til jobb osv) er veldig lurt. Så gå på nettsiden til butikkene og sjekke ut tilbud, og handle der det er mest praktisk og lønnsomt. Anonymkode: 9b359...2ab
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå