Gå til innhold

Strømmen slår seg på i bilen, men ikke motoren (står på et teit sted, hjelp)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en gammel liten dritt bil (Skoda citigo, bensin, manuell bygget om til automat)

Når jeg vrir om tenninga så slår det elektriske seg på, men motoren vil ikke starte. Hva er greia?? Er dette noe typisk feil? 

Anonymkode: 726d2...dc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo faen nå starta den, etter at jeg lot bilen være litt i fred mens jeg lagde denne tråden 😂 

men huff, dette kan jo skje igjen. Så jeg lurer fortsatt på hva som typisk kan være galt. Kan det være lite strøm på batteriet?

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kan være lite strøm på startbatteriet! 
hadde det samme på problemet på en bil jeg hadde. Måtte ha med startkabelboks hver dag 🤣

Anonymkode: ec69d...a1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei faen, bilen nekter å gå i «D»!!! 

Selv om gir staken står på D, så skjer det ikke noe og det står at bilen fortsatt er i nøytral på skjermen!

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe forskjell om jeg prøver revers heller, nekter å gå ut av nøytral 

D1774859-2CF9-43A2-B3B5-2EFD21A6E438.jpeg

D09FA011-362C-4CE3-92DB-E21958F5F202.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sett bilen i P(ark) - Skru av tenningen - Lås bilen - Lås bilen opp igjen - Sett foten på bremsepedalen (hold den inne) - Sett i nøkkelen og vri på så tenningen.

Starter ikke motoren nå så er det noe galt som ikke er riktig. Da må du ta kontakt med en kyndig mekaniker.

Anonymkode: 412b0...8a6

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gikk den i Drive! Etter at jeg lot bilen være av i 5 minutter… 

er det dyrt med feilsøking hos verksted?

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig defekt starter/dynamo men når vi nå begynner og nærme oss vinter.n så er det ikke uvanlig at batteriene går føyken lite lading og mye bruk svekker batteriene sjekk hvor gamle de er over 6 år bør de skiftes ut mvh eks Bilberger  🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store sjanser for at det er batteriet. Fossilbiler bruker gammeldagse blybatterier som kan være ganske lunefulle.

Ikke la deg lure av at lysene i bilen fungerer, starteren krever MYE mer strøm enn lysene.

Den gode nyheten er at batteri bare koster en liten tusenlapp og er lett å bytte selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...