AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #1 Del Skrevet 26. september 2022 Har en gammel liten dritt bil (Skoda citigo, bensin, manuell bygget om til automat) Når jeg vrir om tenninga så slår det elektriske seg på, men motoren vil ikke starte. Hva er greia?? Er dette noe typisk feil? Anonymkode: 726d2...dc2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #2 Del Skrevet 26. september 2022 Jo faen nå starta den, etter at jeg lot bilen være litt i fred mens jeg lagde denne tråden 😂 men huff, dette kan jo skje igjen. Så jeg lurer fortsatt på hva som typisk kan være galt. Kan det være lite strøm på batteriet? ts Anonymkode: 726d2...dc2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #3 Del Skrevet 26. september 2022 Ja, kan være lite strøm på startbatteriet! hadde det samme på problemet på en bil jeg hadde. Måtte ha med startkabelboks hver dag 🤣 Anonymkode: ec69d...a1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #4 Del Skrevet 26. september 2022 Nei faen, bilen nekter å gå i «D»!!! Selv om gir staken står på D, så skjer det ikke noe og det står at bilen fortsatt er i nøytral på skjermen! ts Anonymkode: 726d2...dc2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #5 Del Skrevet 26. september 2022 Ingen feil lys på skjermen heller Anonymkode: 726d2...dc2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #6 Del Skrevet 26. september 2022 Ikke noe forskjell om jeg prøver revers heller, nekter å gå ut av nøytral Anonymkode: 726d2...dc2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #7 Del Skrevet 26. september 2022 Går startmotoren når du vrir om? Det kan muligens være den som fusker. Anonymkode: d1008...7c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #8 Del Skrevet 26. september 2022 Høres ut som dårlig batteri. Anonymkode: 06158...1f0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #9 Del Skrevet 26. september 2022 Sett bilen i P(ark) - Skru av tenningen - Lås bilen - Lås bilen opp igjen - Sett foten på bremsepedalen (hold den inne) - Sett i nøkkelen og vri på så tenningen. Starter ikke motoren nå så er det noe galt som ikke er riktig. Da må du ta kontakt med en kyndig mekaniker. Anonymkode: 412b0...8a6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #10 Del Skrevet 26. september 2022 Nå gikk den i Drive! Etter at jeg lot bilen være av i 5 minutter… er det dyrt med feilsøking hos verksted? ts Anonymkode: 726d2...dc2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 27. september 2022 #11 Del Skrevet 27. september 2022 Mulig defekt starter/dynamo men når vi nå begynner og nærme oss vinter.n så er det ikke uvanlig at batteriene går føyken lite lading og mye bruk svekker batteriene sjekk hvor gamle de er over 6 år bør de skiftes ut mvh eks Bilberger 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prt90 Skrevet 27. september 2022 #12 Del Skrevet 27. september 2022 Store sjanser for at det er batteriet. Fossilbiler bruker gammeldagse blybatterier som kan være ganske lunefulle. Ikke la deg lure av at lysene i bilen fungerer, starteren krever MYE mer strøm enn lysene. Den gode nyheten er at batteri bare koster en liten tusenlapp og er lett å bytte selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå