Gå til innhold

Kosthold under graviditet


Gjest Sesselja

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg spiser noe mer fisk og grønnsaker, pluss at jeg har begynt å ta tran. Så spiser jeg mindre sukker og sjokolade, men det kommer mer av manglende lyst på det enn at jeg prøver å være flink.

Spiser fremdeles grandis til middag innimellom når jeg ikke orker å lage annen mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lagt så veldig. Prøver å spise 5 om dagen eller mer og kjøper bare grovt brød. også drikker jeg mer melk enn før. Ut over det spiser jeg som jeg pleier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte veldig sunt. Nå har jeg kastet alt på båten, og tenker overhodet ikke på hva jeg spiser. For nå er jeg utrolig kvalm, og det er vanskelig å spise. Så klarer jeg å spise pølser og pizza, er jeg kjempefornøyd. :sjenert: Grønnsaker orker jeg ikke tanken på. Har gått opp en del i vekt, sikkert ikke så rart siden jeg kun spiser og ligger på sofaen. Lover å leve sunnere når jeg blir kvitt denne hersens kvalmen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser akkurat som før, bare mye mer, er jo konstant sulten! Men er blitt flinkere til å spise frokost+drikke vann enn jeg var tidligere. Også prøver jeg å begrense sukkeret, men det er ikke lett. Jeg er skikkelig søtmoms...Og det er iallefall ikke lett når svigers kom med 1,5 kg hjemmelaget marsipan som er bare helt nydelig. Den lever særdeles farlig med en gravid kvinne, som konstant har lyst på noe godt, i hus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke forandra noe.....

spiser mer frukt fordi jeg har lyst på....

prøver å ha litt forandring på middagene..

drikker sanasol og tar tran tabletter... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spiste som før, med enkelte unntak. Første 3 mnd gikk det i tørre kjeks og vann pga kvalmen. Neste 3 mnd var sunt, normalt kosthold ispedd det jeg måtte ha lyst på der og da. Siste 3 mnd var det også sunt, normalt kosthold, men ble det mer og mer sjokolade, og det eneste jeg orket av varm mat var fisk... merkelig nok kom ikke babyen ut med gjeller. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja...

Spiser enda mere frukt enn før, fordi det hjelper mot kvalme. Og er greit å putte i munnen når jeg er sulten men ikke har lysst på mat.

Ellers er jeg flink å spise mange små måltider, og jeg har kuttet kraftig ned på brus. Går litt mindre snop også, men det er mest fordi lysten er vekke...

Prøver å spise fisk oftere, men det blir mye av det samme ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dalwhinnie

Jeg merker at hva jeg har lyst på har forandret seg. Pizza, pasta og sjokolade frister ikke så mye lengre, men har lyst på rene, sterke, friske smaker. Ergo går det mye i thaimat og annen relativt sunn mat. Når jeg fyser på søtt har jeg mer lyst på fruktpastiller etc enn sjokolade, is etc. Spiser også mer frukt enn før.

Så i sum spiser jeg nok litt sunnere enn før. Ikke at jeg hadde noe ille kosthold før heller, men nå er det mer av det sunne og veldig lite av det usunne. Noe som kommer godt med ettersom jeg er overvektig fra før og ikke har lyst å legge på meg så mye mer enn jeg må.

Endret av Dalwhinnie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser ganske så likt, men mye mer frukt enn før. Har til tider spist mer enn jeg pleier pga konstant sult (og har til nå enda ikke vært kvalm). Dette resulterte i at jeg gikk opp 5 kg nesten med en gang... Tok rev i seilene forrige uke: snop i uka er ikke lov, og har heller ikke spist mer enn jeg gjorde før jeg ble gravid. Har gått ned over 2 kg etterpå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...