Cr@sh Skrevet 29. november 2005 #1 Skrevet 29. november 2005 Ja, overskriften sier vel sitt? Jeg lurer på hvordan dere pakker og oppbevarer brød... Tenker da ikke på i fryseren, men sånn mens det ligger i skuffen eller skapet eller brødboksen... Skjønner?
Gjest Sesselja Skrevet 29. november 2005 #4 Skrevet 29. november 2005 Vi fikk beskjed av bakeren at brød ikke skal oppbevares i plast, men i papirpose. Men her i huset legger vi det bare rett i brødboksa.
Gjest Piper Skrevet 29. november 2005 #5 Skrevet 29. november 2005 Legger det i pose, for ligger det i papir blir det forferdelig tørt før dagen er omme.
Gjest LoisLane Skrevet 29. november 2005 #6 Skrevet 29. november 2005 I papir når det er ferskt, men det må i plast før natta. Har ikke brødboks, men en egen hylle til brødet.
SissiB Skrevet 29. november 2005 #9 Skrevet 29. november 2005 Alltid i papirpose, slik at "sprøheten" i brødskorpen holder seg. Kjøper forøvrig ferskt brød hver dag, så hos oss blir aldri brødet tørt.
Gjest gjest1 Skrevet 29. november 2005 #10 Skrevet 29. november 2005 I plastpose på benken. Det gjør jeg også med kjøpebrød, legger det over i plastpose når jeg kommer hjem(hvis brødet er kaldt vel å merke)
Rioja Skrevet 29. november 2005 #11 Skrevet 29. november 2005 Da jeg bodde alene, og ett brød varte i ei uke, pakket jeg det inn i aluminiumsfolie. Holdt seg kjempebra!
Annie Skrevet 29. november 2005 #12 Skrevet 29. november 2005 Kjøper kjempegodt ferdig oppskåret Mjøsbrød. Det ligger i plast når jeg kjøper det og holder seg også veldig bra.
Cr@sh Skrevet 29. november 2005 Forfatter #14 Skrevet 29. november 2005 Det var som jeg trodde - de fleste oppbevarer det i plastpose. Inkludert meg! Men sist nå, så lot jeg det ligge i papirposen fra butikken inni plastposen - da holdt deg seg veldig bra... Takk for svar... dere har stilt min nysgjerrighet!
doodles Skrevet 29. november 2005 #15 Skrevet 29. november 2005 Kjøper forøvrig ferskt brød hver dag, så hos oss blir aldri brødet tørt. ← Åh, så luksus! Papirpose her i gården.
SissiB Skrevet 29. november 2005 #16 Skrevet 29. november 2005 Åh, så luksus! Papirpose her i gården. ← Det var ikke meningen at det skulle høre ut som luksus Men en eller annen skrev at de syntes det ble tørt i papirposer, så jeg mente bare å si at det har jeg ikke merket fordi vi, (som sikkert de fleste andre) kjøper brød daglig. Og EN dag tåler det å ligge i papirpose uten å bli tørt. Er det skikkelig kvalitet på brødet, tåler det flere dager i papirpose.
doodles Skrevet 29. november 2005 #17 Skrevet 29. november 2005 Det var ikke meningen at det skulle høre ut som luksus ← Hverdagsluksus! Det er en bra ting altså.
Arkana Skrevet 29. november 2005 #18 Skrevet 29. november 2005 Hverdagsluksus! Det er en bra ting altså. ← Bortsett fra hvis grunnen ikke er at de spiser opp et helt brød om dagen, men istedet at de bare vil spise ferskt brød og dermed kaster et halvt brød hver dag. Måtte bare slå et slag for mindre sløsing av mat.
Gjest Kålungen Skrevet 29. november 2005 #19 Skrevet 29. november 2005 Vi har det i papirposen i brødboksen. Går helt fint, vi kjøper også stort sett ett brød hver dag, så det rekker ikke å bli tørt her i gården.
doodles Skrevet 29. november 2005 #20 Skrevet 29. november 2005 Bortsett fra hvis grunnen ikke er at de spiser opp et helt brød om dagen, men istedet at de bare vil spise ferskt brød og dermed kaster et halvt brød hver dag. Måtte bare slå et slag for mindre sløsing av mat. ← Hehe, jeg tok for gitt at de spiste det opp. Derfor jeg ønsker meg 1-2 barn til, så jeg kan få ferskt brød hver dag!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå