Gå til innhold

Hvilken elbil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

jabx skrev (På 28.9.2022 den 21.59):

Ok, du får si det til europeiske NCAP, australske ANCAP, amerikanske IIHS, osv.

 

newman01 skrev (23 timer siden):

Du følger med på det? Hvordan da? Ved å ikke stole på NCAP, ANCAP og IIHS som gjennomfører kræsj-testene, og heller gjøre egne undersøkelser på forumer og Youtube?  

 

Dere kan jo lese denne artikkelen. Tesla er ikke med blant de 7 førstenpå listen en gang😄 Skjønner jo hvorfor

Anonymkode: 767c7...d46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 26.9.2022 den 14.49):

Beste elbilen på markedet nå er Kia EV6 om du liker brukervennlige knapper/brytere i interiøret og slikt, eller Hyundai Ioniq 5 om du kan leve med et mer futuristisk, mindre brukervennlig interiør. 

Anonymkode: 1cecc...9cd

Jeg har fra tidligere en Hyundai Ioniq fra 2019 som jeg er kjempefornøyd med, og var veldig klar for å bytte ut den store fossilbilen med en Ioniq 5 også nå som vi har hund og barn.

Vel, det at det ikke er knapper for å styre diverse klima var nedtur. Det er ikke veldig lett når så mye skal styres fra skjerm mens man kjører. Også at man må bla sånn for å finne det...Kan selvfølgelig hende man blir vant til det, eller at det er enklere enn vi fikk det til å bli, men det var sånne småting som fikk oss til å revurdere. Det var synd, for jeg elsker min bil, og stort sett alt annet med Ioniq 5 var helt topp.

Vi gikk heller over til Kia EV6, det er jo omtrent samme bilen, bare bedre og litt dyrere. I tillegg var det dette med knappene. Virkelig god bil som kan anbefales!

 

Anonymkode: 10444...41f

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Dere kan jo lese denne artikkelen. Tesla er ikke med blant de 7 førstenpå listen en gang😄 Skjønner jo hvorfor

Anonymkode: 767c7...d46

Hva har den artikkelen med påstanden om sikkerhet å gjøre?

Forresten så er den listen fra Geneva International Motor Show, som er en organisasjon bestående av... Teslas konkurrenter!

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (7 timer siden):

Hva har den artikkelen med påstanden om sikkerhet å gjøre?

Forresten så er den listen fra Geneva International Motor Show, som er en organisasjon bestående av... Teslas konkurrenter!

Hva gjør Kia på topp, om din påstand skulle være korrekt? Tror du de bilene som har kommet inn på denne listen, skårer dårlig på sikkerhet? De vurderer jo hele verdens biler.

Anonymkode: 767c7...d46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva gjør Kia på topp, om din påstand skulle være korrekt? Tror du de bilene som har kommet inn på denne listen, skårer dårlig på sikkerhet? De vurderer jo hele verdens biler.

Anonymkode: 767c7...d46

Men selv om Tesla ikke vant "årets bil" i den kåringen betyr ikke nødvendigvis at Tesla ikke gjorde det bra i NCAP. 

Det hender en lydplanke vinner "årets høyttaler" selv om slike stort sett er lite imponerende og det finnes mange bedre høyttalere 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi må bare ignorere trollet. Påstanden er så ekstremt dumme at det må være provokasjon. 

Anonymkode: 1cecc...9cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du sett på Kona? Den har vi på jobb og funker veldig bra. God rekkevidde! Ellers har jeg bare kunnskap om min Skoda citigo-e, så grunnlaget mitt er ikke så sterkt.

Anonymkode: f72f9...eff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tesla model 3 er mest bil for pengene, men siden vi allerede har model x og ønsket en liten og god firehjulstrekker med mulighet for hund i bagasjerommet, gikk vi for Mercedes eqa. Jeg har også 50 km til jobb og klarte meg fint med en gammel Leaf før det, men jeg var lei av å frem med kjetting ca to ganger i året.

Anonymkode: 5a0e2...791

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hva gjør Kia på topp, om din påstand skulle være korrekt? Tror du de bilene som har kommet inn på denne listen, skårer dårlig på sikkerhet? De vurderer jo hele verdens biler.

Anonymkode: 767c7...d46

Den kåringen er gjort av bilbransjen selv. Og handler ikke om sikkerhet. Som var det vi diskuterte.

Akkurat som jeg påpekte i mitt forrige innlegg. Hvorfor må jeg gjenta meg selv?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

newman01 skrev (14 timer siden):

Men selv om Tesla ikke vant "årets bil" i den kåringen betyr ikke nødvendigvis at Tesla ikke gjorde det bra i NCAP. 

Det hender en lydplanke vinner "årets høyttaler" selv om slike stort sett er lite imponerende og det finnes mange bedre høyttalere 

Tror du skal studere NCAP sin test av flere biler enn Tesla! 

jabx skrev (11 timer siden):

Den kåringen er gjort av bilbransjen selv. Og handler ikke om sikkerhet. Som var det vi diskuterte.

Akkurat som jeg påpekte i mitt forrige innlegg. Hvorfor må jeg gjenta meg selv?

Hvorfor blir en bil fra Sør Korea kåret til vinner? Er ikke asia likestilt med USA når om det er en europeisk test? Hvorfor skal Tesla på død og liv fremheves som en sikker bil, når konkurenetene er like gode?

Anonymkode: 767c7...d46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Tror du skal studere NCAP sin test av flere biler enn Tesla! 

Hvorfor blir en bil fra Sør Korea kåret til vinner? Er ikke asia likestilt med USA når om det er en europeisk test? Hvorfor skal Tesla på død og liv fremheves som en sikker bil, når konkurenetene er like gode?

Anonymkode: 767c7...d46

Det er da ingen som sier at det kun er Tesla som produserer sikre biler, men hva har "årets bil" med om Tesla er sikker eller ikke??

Anonymkode: 8778a...b33

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Tror du skal studere NCAP sin test av flere biler enn Tesla! 

Personen du siterer har da ikke sagt at det ikke er flere biler med bra NCAP test, men NCAP test har ikke noe med kåring av "årets bil" som du kjatrer om

Anonymkode: 8778a...b33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er da ingen som sier at det kun er Tesla som produserer sikre biler, men hva har "årets bil" med om Tesla er sikker eller ikke??

Anonymkode: 8778a...b33

 

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Personen du siterer har da ikke sagt at det ikke er flere biler med bra NCAP test, men NCAP test har ikke noe med kåring av "årets bil" som du kjatrer om

Anonymkode: 8778a...b33

Da leser du mer av innleggene her

Anonymkode: 767c7...d46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

 

Da leser du mer av innleggene her

Anonymkode: 767c7...d46

Hva er det du kjaser om? Jeg får en følelse av at du antagelig misliker Tesla sterkt, men hva du mener har liten betydning for testresultatene. De gjorde det veldig bra i siste NCAP kræsj. 

Tesla's fast-selling Model Y crossover has received the highest safety score of any car analyzed under Euro NCAP's newest and toughest test. The Model Y achieved a 92% score, while its nearest competitors top out at 89%

Det finnes nok andre biler som både er penere, mer praktiske, billigere, dyrere, større, i cabriolet-utgave og ren to-seter. Men det er irrelevant for testresultatene. Der scoret de meget bra 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

newman01 skrev (3 timer siden):

Hva er det du kjaser om? Jeg får en følelse av at du antagelig misliker Tesla sterkt, men hva du mener har liten betydning for testresultatene. De gjorde det veldig bra i siste NCAP kræsj. 

Tesla's fast-selling Model Y crossover has received the highest safety score of any car analyzed under Euro NCAP's newest and toughest test. The Model Y achieved a 92% score, while its nearest competitors top out at 89%

Det finnes nok andre biler som både er penere, mer praktiske, billigere, dyrere, større, i cabriolet-utgave og ren to-seter. Men det er irrelevant for testresultatene. Der scoret de meget bra 

Ikke bare Tesla som gjør det bra i kollisjonstester. Men det er så himla viktig for dere Teslaeiere, å frem heve ett punkt som gjør dere så happy, at dere trygt kan anbefale nettopp Tesla. Det jeg gjør, er å fremheve at det finner fullgode alternativer som ikke heter Tesla! Og det er biler som skårer høyt på NCAP sine tester. Men det faller visst tungt for dere, at dere blir motsagt og man kommer med alternaiver til en Tesla? Eller hva?!

Og når dere hevder Tesla er så bra, hvorfor er den ikke på topp på den Eiropeiske kåringen? Men en bil fra Asia slår til og vinner? Kan ikke se BARE, på kollisjonstester, du må se HELHETEN!

Anonymkode: 767c7...d46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

newman01 skrev (3 timer siden):

Hva er det du kjaser om? Jeg får en følelse av at du antagelig misliker Tesla sterkt, men hva du mener har liten betydning for testresultatene. De gjorde det veldig bra i siste NCAP kræsj. 

Tesla's fast-selling Model Y crossover has received the highest safety score of any car analyzed under Euro NCAP's newest and toughest test. The Model Y achieved a 92% score, while its nearest competitors top out at 89%

Det finnes nok andre biler som både er penere, mer praktiske, billigere, dyrere, større, i cabriolet-utgave og ren to-seter. Men det er irrelevant for testresultatene. Der scoret de meget bra 

Dette er jo resultatet av å kjøpe Tesla.

Anonymkode: 767c7...d46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke bare Tesla som gjør det bra i kollisjonstester. Men det er så himla viktig for dere Teslaeiere, å frem heve ett punkt som gjør dere så happy, at dere trygt kan anbefale nettopp Tesla. Det jeg gjør, er å fremheve at det finner fullgode alternativer som ikke heter Tesla! Og det er biler som skårer høyt på NCAP sine tester. Men det faller visst tungt for dere, at dere blir motsagt og man kommer med alternaiver til en Tesla? Eller hva?!

Og når dere hevder Tesla er så bra, hvorfor er den ikke på topp på den Eiropeiske kåringen? Men en bil fra Asia slår til og vinner? Kan ikke se BARE, på kollisjonstester, du må se HELHETEN!

Anonymkode: 767c7...d46

Altså går det an? Det står jo at andre gjør det bra også? Dette er bare målløs trolling og er nå rapportert som dette. Du ødelegger hele tråden for TS.

Anonymkode: 1cecc...9cd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en runde med deg selv på om du må ha firehjulstrekk eller ei. Skal du ha rekkevidde, AWD, nytt og alt, kan 500’ bli akkurat 50-100’ for lite. 
 

Forøvrig, at du trenger 10 mil om dagen - da holde ikke 15 mil rekkevidde (om vinteren). Du bør regne med 1/3 i minus på rekkevidden. Forøvrig sier du lite om andre krav - trenger du hengerfeste? Mulighet for taklast? Bor du sør for Trondheim eller nord? (Hvis nord så er faktisk Tesla et poeng fordi ladestasjonene er mye dårligere nordover)

Anonymkode: c404f...b1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Ikke bare Tesla som gjør det bra i kollisjonstester. Men det er så himla viktig for dere Teslaeiere, å frem heve ett punkt som gjør dere så happy, at dere trygt kan anbefale nettopp Tesla. Det jeg gjør, er å fremheve at det finner fullgode alternativer som ikke heter Tesla! Og det er biler som skårer høyt på NCAP sine tester. Men det faller visst tungt for dere, at dere blir motsagt og man kommer med alternaiver til en Tesla? Eller hva?!

Og når dere hevder Tesla er så bra, hvorfor er den ikke på topp på den Eiropeiske kåringen? Men en bil fra Asia slår til og vinner? Kan ikke se BARE, på kollisjonstester, du må se HELHETEN!

Anonymkode: 767c7...d46

Rapportert for å spamme denne tråden

Anonymkode: 8778a...b33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...