Gjest gjest 0 Skrevet 29. november 2005 #1 Skrevet 29. november 2005 De siste månedene har motivasjonen på alle nivåer vært på bånn. Hva kan jeg gjøre for å bedre den? Jeg orker ikke lese til eksamen Jeg orker ikke trene Jeg gidder ikke spise sunt Jeg orker ikke besøke venner Jeg orker ikke stort annet enn å være hjemme. Jeg orker litt husarbeid men har blitt forferdelig sløv. Jeg klarer nesten ikke stå opp om morgenen Det eneste jeg vil er å sitte hjemme i kosedressen....
Rav Skrevet 29. november 2005 #2 Skrevet 29. november 2005 Jeg er også mye mer slik om vinteren. Kanskje du trenger mer lys?
Gjest gjest 0 Skrevet 29. november 2005 #3 Skrevet 29. november 2005 Kanskje.. men det har holdt på lenge... Har stort sett alltid på mye lys inne. Og jeg har har begynt med vitaminer ( holdt på ca en mnd)
Rav Skrevet 29. november 2005 #4 Skrevet 29. november 2005 Jeg husker ikke helt, men tror det er noe spesielt med sollyset fremfor innelys. Uansett, hvis du virkelig vil gjøre noe med det, så må du nesten mobilisere litt viljestyrke, tenker jeg. Vet det ikke er lett, men på et eller annet tidspunkt blir du sannsynligvis nok møkk lei til at du tar deg selv i nakken. Jeg må ofte komme helt til det punktet før jeg gjør noe som helst. Du blir jo bare verre av å være slik (ikke trene, spise usunt, få dårlig samvittighet fordi du ikke gjør noe osv), så å prøve å virkelig innse det, er jo et sted å starte.
Gjest Sofasliter Skrevet 29. november 2005 #5 Skrevet 29. november 2005 Jeg har hatt det på samme måte lenge. Jeg må bare tvinge meg, og det er ikke lett. I dag sov jeg lenge, og orket nesten ikke stå opp, men måtte pga at det skal komme en rørlegger, jeg må handle inn mat (kjøleskapet er tomt). Men fremdeles sitter jeg i "pysjen" framfor pcen. Jeg burde vært i butikken før rørlegger kommer. Jeg tar også vitaminer, og kanskje det hjelper for jeg vet jo ikke hvor energien min ville vært uten. Det er mulig du har noen i dine omgivelser som tapper deg for energi? Familie, venner, arbeidskollegaer? En telefon fra en venninne f.eks. som du føler trår over grenser, er energitappende. Når det gjelder trening, så kjennes det som et tiltak, men du vet jo selv at du vil føle deg bedre både under treningen og etterpå. Prøv å gjøre en ting av gangen. Ikke tenk på alt du ikke får gjort. Bare gjør det. Fokuser i stedet på det du faktisk får gjort, om det så er bare oppvasken.
sixx Skrevet 29. november 2005 #6 Skrevet 29. november 2005 Du kan ikke få gjort noe med alt på en gang....derfor må du rangere. Viktigste først...det er å lese til eksamen (hvorfor føler jeg at jeg gjentar meg selv tro :klø: ) Skru av pc'n og les....skru av pc'n og gå tur....skru av pc'n og vask huset.....osv.
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2005 #7 Skrevet 29. november 2005 Man MÅ gjøre en ting av gangen. Enig med sixx at du må skru av pc-en, og begynne på det viktigste. Hvis du spiser sunt får du også mer energi - det trenger ikke å være pes heller. Bare spis mer grønnsaker og ikke ha mye kjøtt til middag. ¨Prøv å gå deg en liten tur på dagtid hvis du ikke jobber. Men jeg vet hvordan det er. Styrer dagene mine selv og merker at jeg blir sløvere om vintern, og at det kan være vanskelig å komme igang. Hjelepr at noen ting MÅ gjøres innen en tidsfrist:-)
Gjest gjest 0 Skrevet 29. november 2005 #9 Skrevet 29. november 2005 Nå er jeg veldig flink til å spise sunt, og jeg kan godt gjøre husarbeid. Iallefall mye heller enn å lese til eksamen Jeg har en venninne som suger ut alle krefter jeg har, og henne har jeg nesten kuttet ut, men hun ligger alltid og murrer i bakhodet... Samtidig kan det være at jeg har vært veldig mye syk det siste året, og fjernet mandlene for ca en mnd siden. Jeg vet heller ikke om jeg er helt fornøyd med forholde jeg er i nå... Men jeg har iallefall blitt litt mer motivert til å starte en endring! Jeg MÅ prioritere eksamen. i dag valgte jeg å ikke fullføre, og det er uaktuelt å fortsette slik!
sixx Skrevet 29. november 2005 #10 Skrevet 29. november 2005 (endret) Men jeg har iallefall blitt litt mer motivert til å starte en endring! Jeg MÅ prioritere eksamen. i dag valgte jeg å ikke fullføre, og det er uaktuelt å fortsette slik! ← Men du....nå har jeg gprøvd å mase Frysepulver i senk om eksamenslesing....men det går ikke en millimeter inn i hjernen....og nå må du ta eksamen om igjen fordi dere har vært så mye her fremfor å lese til eksamen. Dette er det ikke verdt!! Uansett så kan du ikke løse alle problemene samtidig. Endret 29. november 2005 av sixx
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå