AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #1 Del Skrevet 25. september 2022 Må innrømme at jeg ikke skjønner dette nye bankid. Dvs. jeg har en bankidapp på mobilen, min bank er Nordea og jeg har også en Nordeaapp på mobilen. Begge appene har jeg hatt noen år, betyr det at jeg må laste ned en ny bankidapp og slette den (de) gamle? Evt noe annet jeg må gjøre? Anonymkode: 9192c...281 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #2 Del Skrevet 25. september 2022 Det jeg ikke skjønner er at jeg satt opp appen og når jeg skal bruke den ber den om passord. Ble ikke bedt om å lage noe passord, og mitt gamle fungerer ikke. Så jeg er stuck. Bruker bankid på mob som vanlig inntil videre Anonymkode: 9b938...a72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taluno Skrevet 25. september 2022 #3 Del Skrevet 25. september 2022 Nei, bankid på app vil bli helt ubrukelig etterhvert når det fases ut. Du må laste ned "nordea id", og sette opp denne via bankid. Dette står ganske lett forklart på nordea sine sider. https://www.nordea.no/privat/vare-produkter/nettbank-og-mobilbank/utfasing-av-bankid-paa-mobil.html 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taluno Skrevet 25. september 2022 #4 Del Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Det jeg ikke skjønner er at jeg satt opp appen og når jeg skal bruke den ber den om passord. Ble ikke bedt om å lage noe passord, og mitt gamle fungerer ikke. Så jeg er stuck. Bruker bankid på mob som vanlig inntil videre Anonymkode: 9b938...a72 Har man glemt passord, så kan banken tilbakestille det veldig enkelt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest5656 Skrevet 25. september 2022 #5 Del Skrevet 25. september 2022 (endret) Hei, Noen banker hadde en egen app hvor de genererte engangskoder sånn som den kodebrikken du fikk fra banken din gjorde. Disse appene vil trolig fremdeles fungere hvis de ønsker å fortsette med dette. Jeg tror de blir avviklet til fordel for nye BankID via app. Den nye BankID-appen derimot erstatter BankID for mobil. Altså den løsningen som ikke var kode fra chip, men var en løsning hvor du fikk kodeord, f.eks. "svett bjørn" på mobilen og skulle bekrefte at det var de samme ordene på skjermen. Jeg har en BankID kodebrikke hjemme og så har jeg BankID appen som genererer et "push" varsel om å bekrefte at det er meg med biometrisk ID når jeg bruker BankID via app. Endret 25. september 2022 av Gjest5656 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #6 Del Skrevet 25. september 2022 Taluno skrev (2 timer siden): Nei, bankid på app vil bli helt ubrukelig etterhvert når det fases ut. Du må laste ned "nordea id", og sette opp denne via bankid. Dette står ganske lett forklart på nordea sine sider. https://www.nordea.no/privat/vare-produkter/nettbank-og-mobilbank/utfasing-av-bankid-paa-mobil.html Takk skal du ha! Skal prøve å skjønne dette 😄 Anonymkode: 9192c...281 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #7 Del Skrevet 25. september 2022 Gjest5656 skrev (2 timer siden): Hei, Noen banker hadde en egen app hvor de genererte engangskoder sånn som den kodebrikken du fikk fra banken din gjorde. Disse appene vil trolig fremdeles fungere hvis de ønsker å fortsette med dette. Jeg tror de blir avviklet til fordel for nye BankID via app. Den nye BankID-appen derimot erstatter BankID for mobil. Altså den løsningen som ikke var kode fra chip, men var en løsning hvor du fikk kodeord, f.eks. "svett bjørn" på mobilen og skulle bekrefte at det var de samme ordene på skjermen. Jeg har en BankID kodebrikke hjemme og så har jeg BankID appen som genererer et "push" varsel om å bekrefte at det er meg med biometrisk ID når jeg bruker BankID via app. Hei, har også kodebrikke som jeg bruker når jeg logger meg inn i nettbanken på pc , på mobil går jeg inn på Nordeaappen og taster inn min personlige firesifrete kode, samme med helsenorge sin app, taster bare en personlig kode, men på pc via bankid og kodebrikke, det er dette jeg ikke helt forstår, om jeg må laste ned ny bankid - app på mobilen, og pc?? Ser at jeg har Nordea id - appen, men har visst ikke aktivert den, så det er gjerne den appen jeg må bruke i fremtiden istedet for den andre Nordea - appen? Anonymkode: 9192c...281 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 26. september 2022 #8 Del Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hei, har også kodebrikke som jeg bruker når jeg logger meg inn i nettbanken på pc , på mobil går jeg inn på Nordeaappen og taster inn min personlige firesifrete kode, samme med helsenorge sin app, taster bare en personlig kode, men på pc via bankid og kodebrikke, det er dette jeg ikke helt forstår, om jeg må laste ned ny bankid - app på mobilen, og pc?? Ser at jeg har Nordea id - appen, men har visst ikke aktivert den, så det er gjerne den appen jeg må bruke i fremtiden istedet for den andre Nordea - appen? Anonymkode: 9192c...281 Du laster ned BankID-appen bare på mobil. Jeg har lastet ned appen på mobilen, når jeg logger inn på banken eller andre sider som bruker BankID kommer et varsel på mobilen og jeg må bekrefte at det er meg som prøver å logge inn på siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #9 Del Skrevet 26. september 2022 Taluno skrev (19 timer siden): Nei, bankid på app vil bli helt ubrukelig etterhvert når det fases ut. Du må laste ned "nordea id", og sette opp denne via bankid. Dette står ganske lett forklart på nordea sine sider. https://www.nordea.no/privat/vare-produkter/nettbank-og-mobilbank/utfasing-av-bankid-paa-mobil.html Ikke hvis hun bruker nordea direct Anonymkode: 9b938...a72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taluno Skrevet 26. september 2022 #10 Del Skrevet 26. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke hvis hun bruker nordea direct Anonymkode: 9b938...a72 Siden hun sier Nordea er banken, og hun har hatt det i flere år så går jeg ut i fra at det er Nordea, og ikke Nordea Direct 🤷 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2022 #11 Del Skrevet 26. september 2022 Anonym Brukar0 skrev (16 timer siden): Du laster ned BankID-appen bare på mobil. Jeg har lastet ned appen på mobilen, når jeg logger inn på banken eller andre sider som bruker BankID kommer et varsel på mobilen og jeg må bekrefte at det er meg som prøver å logge inn på siden. Feil råd til en Nordea-kunde. Av de store bankene har Nordea og Sparebank 1 egne apper som erstatter BankID på mobil. Les på den aktuelle bankens nettside, er et bedre råd enn å spørre her. Riksmedia fikk det jo til å se ut som at BankID-appen er løsningen for alle banker, men det stemmer ikke. Hilsen bankansatt Anonymkode: aa3a8...d0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 27. september 2022 #12 Del Skrevet 27. september 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Feil råd til en Nordea-kunde. Av de store bankene har Nordea og Sparebank 1 egne apper som erstatter BankID på mobil. Les på den aktuelle bankens nettside, er et bedre råd enn å spørre her. Riksmedia fikk det jo til å se ut som at BankID-appen er løsningen for alle banker, men det stemmer ikke. Hilsen bankansatt Anonymkode: aa3a8...d0a Nå var dette ett svar på at appen ikke må lastes ned både på PC og mobil og evt. andre duppeditter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå