Gå til innhold

Svulst i hjernen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor vanlig er egentlig svulst i hjernen hos hund? Er en stor blandingrase (35 kg) på 11.5 år. Alltid vært frisk og rask.

Men nå har det skjedd noe brått. Siste 2 månedene ble han plutselig mye stivere bak. Røntgen viste lite forkalkninger, men noen trange områder bak i ryggen som kunne gjøre at noen nerver kom litt i klem. Han er på rimadyl og dyrlegene sier han ikke har vondt nå. 

Men like etter kommer det nye symptomer. Han begynner å krasje i ting , ikke veldig ofte, men noen ganger i løpet av en dag. Kan være bordet, søppelcontainer ute, snubling i røtter osv. Mens andre ganger navigerer han fint i mørket. Ser ikke lenger godbit rett foran seg, men bruker snuta og virker fornøyd ellers. 

Men dette med synet skjedde på et par uker. Så nå lurer dyrlegen på om det kan være noe i hjernen. Alle nevrologiske tester fra hjernen er normale. Hun er kun bekymret for dette med synet. 

Men jeg har jo googlet masse og ser at ustabilitet og halting, svakhet også er et tegn. Så da er jeg redd det med bakdelen kommer fra hjernen og ikke ryggen? I tillegg sikler han plutselig mye. Syns han puster noe tyngre også, men alt av lunger/hjerte er fint sier dyrlegen. 

Han skal ta mr i slutten av uka. Men er bekymra for det også da han var i narkose for kun 1 mnd siden og bruker veldig lang tid på å komme seg. Han får alltid veldig mye mindre narkose enn vanlig siden han tåler det dårlig. Dyrlegen mener det ikke skal være noe problem siden han er frisk sånn sett. 

Jeg håper bare det er synet som er nedsatt for han kan fortsatt ha et fint liv som blind. Men er redd det er svulst for da har han ikke lenge igjen :( 

Anonymkode: 8a9d1...793

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...