AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #1 Skrevet 25. september 2022 Med et uhell spiste katten min litt kebabkjøtt med hvitløksdressing på, leste i ettertid at det kan være giftig for dem. Det er snakk om bare 1-2 biter kjøtt med litt dressing på. Noen som har erfaring med dette??? Anonymkode: e7ee6...3ec
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #2 Skrevet 25. september 2022 Hadde ikke ofret det en tanke Anonymkode: f0c01...503 3
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #3 Skrevet 25. september 2022 Tror det går helt fint. Her har katta spist hvitløksbrød uten å reagere. Anonymkode: 6ee3d...0a7 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #4 Skrevet 25. september 2022 Når jeg blir usikker på noe ang katten tar jeg en telefon til veterinæren og spør dem, gjør det du, klem 💚 Anonymkode: 642a1...ecb 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #5 Skrevet 25. september 2022 Det er nok i all sannsynlighet snakk om så liten mengde, at det går nok fint. Men det skader selvsagt ikke at du forhører deg med veterinær mtp vekten på katten og mengden hvitløk i dressingen. Forgiftninger - løk Anonymkode: 945ff...7cb
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #6 Skrevet 25. september 2022 Jeg gir kattene mine hvitløk, det er ikke giftig for dem i alle fall. De er godt oppi årene og har aldri vært syke. Anonymkode: ee91a...62b
Olaug Olsen Skrevet 25. september 2022 #7 Skrevet 25. september 2022 Det er bare farlig ved langvarig inntak. Anemi. Betyr at det ikke skal være del av den faste dietten. Gjelder hunder også.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #8 Skrevet 25. september 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg gir kattene mine hvitløk, det er ikke giftig for dem i alle fall. De er godt oppi årene og har aldri vært syke. Anonymkode: ee91a...62b Da er du egentlig heldig. Ved varig inntak kan de bli alvorlig syke Anonymkode: f0c01...503 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2022 #9 Skrevet 25. september 2022 Olaug Olsen skrev (51 minutter siden): Det er bare farlig ved langvarig inntak. Anemi. Betyr at det ikke skal være del av den faste dietten. Gjelder hunder også. En stor engangsdose kan være dødelig, men da må de få i seg mange hvitløksfedd, og tviler på at det er katter som ivrig sluker i seg mange hvitløksfedd på én gang 😅 TS, tviler sterkt på at katten vil reagere på litt hvitløksdressing. Om du kjenner på mye uro og har katten forsikret, så har du mulighet til å få en gratis videokonsultasjon med en dyrlege gjennom first vet appen (er katten forsikret i agria, så er det agria vet guide appen du må bruke). Jeg ville uansett ikke vært bekymret 🙂 Anonymkode: 1ba78...042 1
_popcorn_ Skrevet 25. september 2022 #10 Skrevet 25. september 2022 Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer: * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel. _popcorn_, adm
Fremhevede innlegg