Gå til innhold

Spiser voksne folk godteri?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tror virkelig dere unge folk at mennesker skrumper opp og dør når man blir voksne? Hvor kommer slike tråder og spørsmål fra? Ærlig talt, mange burde med hell startet med litt brain teasers, for å vekke topplokket til live igjen.

Anonymkode: a9a0c...730

Å spise god, sunn mat som gir deg bra energi er å skrumpe inn/opp og dø? ok…

Anonymkode: 5f8ed...b29

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
12 minutter siden, Leo said:

Ja, selvfølgelig! Jeg er i femtiårene og kjøpte smågodt på butikken tidligere i dag. Ingen grunn til å gå over til Mokkabønner og Kong Haakon når man passerer 30! :ler:

Jeg spiser både smågodt, mokkabønner, konfekt og mye annet.

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Lurer voksne folk på slike ting?

Anonymkode: e140c...4f3

Nei.

Anonymkode: 4be8d...921

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Selvfølgelig ikke, men etter hvert som man blir eldre så innser man kanskje at det finnes en mellomting. Som i at man i god norsk tradisjon kan unne seg litt godteri på lørdagskvelden ;) Som altså er i dag. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg spiser både smågodt, mokkabønner, konfekt og mye annet.

Anonymkode: 4be8d...921

Det er ikke noe galt med verken Mokkabønner eller konfekt, men poenget var at voksne mennesker ikke nødvendigvis velger det hver gang de skal spise noe søtt (Evt. salt og/eller surt)! ;)

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei! Vi gjør ikke det. 

.. men det ramlet en Daim-sjokolade i handleposen min selv om… jeg lurer på hvordan jeg skal løse dette mystiske problemet… hmmm… komplisert! 🤔

Anonymkode: 9aeda...de1

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Helt klart, var jo "akkurat" det jeg skrev. 👏

Skrevet

Åjada er 34 år og koser meg nå med ett glass Absolutt Vodka og Nidars Favoritter :) 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Om du aldri før har sett en voksen person spise godteri, så omgir du deg mer veldig få voksne.. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

ja. Det er derfor 80 % er overvektige.

Nei, så enkel forklaring er det dessverre ikke på overvekt…

Anonymkode: 04a1b...940

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg spiser mindre av det med årene fordi jeg blir fort kvalm og uvel av det. 

Anonymkode: dac68...c5f

• Liker 1
Skrevet

Jeg er 30 og spiser sjokolade hver dag 🙈Da jeg yngre fikk jeg alltid høre at jeg kom til å «vokse av meg søtsuget» men det har bare blitt større

Anonymkode: c0a4b...abe

Skrevet

Foretrekker frukt og nøtter. Når kroppen ønsker noe søtt og godt, er det egentlig frukt den vil ha. 

Selvfølgelig er godteri godt, men blir fort for mye, og kvalmt med alt sukkeret.

Skrevet

I Norge spiser voksne ekstremt mye godteri i forhold til resten av verden. Det er derfor det bare er godteri vi har stort utvalg av. I tillegg til brus da.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tror virkelig dere unge folk at mennesker skrumper opp og dør når man blir voksne? Hvor kommer slike tråder og spørsmål fra? Ærlig talt, mange burde med hell startet med litt brain teasers, for å vekke topplokket til live igjen.

😂😂😂 Dagens 😂😂😂

Anonymkode: 3a287...b71

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Gjør de det? 

Anonymkode: f84aa...297

Nei. Det er for barn. Se for eksempel Pippi når de er i godtebutikk. Det er bare barn som spiser det.

Anonymkode: bc698...eda

Skrevet

Nei, så definitivt ikke. Ikke jeg i hvert fall.

Jeg spiser måltider, og ingenting imellom. Hvis jeg vil ha noe søtt i helgene spiser jeg dessert, feks en porsjon smuldrepai og is, eller panna cotta med bær. Hvis jeg en gang i blant får lyst på salt snacks deler mannen og jeg en minipose god økologisk chips til apérifiten før helgemiddag (det hørtes antakelig bare blærete ut, men det er dessverre helt sant :rulle: ).

Tråder der voksne folk ramser opp at dagens lørdagsgodt er tyrkisk pepper, potetskruer og en flaske Fanta er helt absurde for meg. Det er en måte å spise på som jeg sluttet med i tenårene. Typisk smågodt med kunstig farge og smak kunne jeg ikke klart å spise engang lenger - jeg opplever det som helt meningsløst å putte i munnen på alle mulige måter. Sist jeg fikk lyst til å smake var en Halloween da jeg forsynte meg av en Dumle-karamell som sto klar i en skål til barna som kom på døren. Jeg måtte faktisk kaste mesteparten - jeg klarte med andre ord ikke å få ned én eneste karamell. :ler: 

Men jeg ser jo at det står hyllemeter på hyllemeter med snop i innspurten til kassene på alle butikker, så jeg skjønner at det er et marked der, og at det antakelig er meg som er utenfor normen. Jeg vil ikke ha godteri, men mat som er god.

Anonymkode: ad053...7cd

• Liker 2
Skrevet

Jepp, spiser smågodt til frokost as we speak. Alltid vært en godtemons, kommer alltid til å være det 😄

Dame 45

Anonymkode: 436e7...aa7

• 1 måned senere...
Skrevet

Jepp, I dag spiste jeg en plate melkesjokolade, kvikk lunsj og smørbukk

Anonymkode: 5d826...99a

Skrevet
Daisy-love skrev (På 24.9.2022 den 22.51):

Ja i akkurat de kvanta jeg ønsker også, på hvilken som helst dag. Digg å kunne bestemme selv 😁😋

Oh indeed. Jeg elsker lakris 😊 Er 30 og bor alene. Har jeg lyst har jeg lov 😂

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.9.2022 den 22.44):

Gjør de det? 

Anonymkode: f84aa...297

Selvsagt spiser ikke voksne folk godteri.

Dette er syreprøven på om du er voksen.

Barn -som er ute av stand til å vurdere konsekvenser- spiser godteri.

Voksne spiser mat. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.9.2022 den 23.05):

ja. Det er derfor 80 % er overvektige.

….som igjen viser at de egentlig ikke er voksne i og med at de ikke klarer å vurdere konsekvenser.

Skrevet

Å ja.... jeg er 41 og på leting etter det nye julebrusgodteriet som har kommet!! 

Anonymkode: 52e05...a91

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...