AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #1 Skrevet 24. september 2022 Noen som vet hva deleie betyr innen hundeverden? Er det et vanlig begrep som alle vet om? https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=259519519 Anonymkode: cab52...d3b
Snublefot62 Skrevet 24. september 2022 #2 Skrevet 24. september 2022 Deleie er vel det samme som forvert vil jeg tro. Er der jeg har sett mest til den bruken av ordet. 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #3 Skrevet 24. september 2022 Veldig rart det ikkje står noko om dette i annonsa? Berre i overskrifta. Utfrå annonsa så kostar denne Chihuahuaen 12 000 kr. Står ikkje noko anna. Anonymkode: cab52...d3b
Arx Skrevet 24. september 2022 #4 Skrevet 24. september 2022 Venninna mi hadde en på deleie. Hun betalte for 1/3 av hunden, oppdretter eide resten. Venninna mi hadde det daglige ansvaret, oppdretter skulle ha x antall kull på hunden(hannhund). Ved parring skulle venninna mi få betalt 1/3 av parringsavgift etc. Nå endte venninna mi med å flytte og dermed kjøpe ut hele oppdretteren, så om det ville funket i lengden vites ikke. 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #5 Skrevet 24. september 2022 En hund kan bare ha en juridisk eier og det er hovedeier som hunden er registrert på i NKK. En deleier står bare til pynt og har ingen juridisk tyngde. En deleier i dette tilfellet vil jeg tro er en fôrvert livet ut, altså at hunden aldri blir overskrevet deg etter endt avtale. Anonymkode: fd523...539
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #6 Skrevet 24. september 2022 Kan være skummelt det der. Det betyr at den andre parten har mest å si. Vill de ha kull skal det komme kull. Vill de den skal trenes eller kunkureres bestemmer de det , vill de ha den med hjem kan de hente den uten at du kan si noe på oppdragelse metode. Hadde aldri tatt sjangs uansett hvilken avtale som ble gjort. De vill jo ikke gi fra seg hele hunden av en grunn Anonymkode: c78e0...ba7 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå