Gå til innhold

iPhone 14 pro Max var en vanvittig stor skuffelse..!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg også var «en av de første» som fikk den nye, telefonen gikk i svart så fort alt fra den gamle tlf var overført. 
Jeg satt der og bare «Jaja, da var der tilbake til gode gamle 8’ern jeg har hatt i fem år» 🤣
Heldigvis kom samboer og gjorde noen magiske triks så min har fungert som den skal siden. 
Lest at det har vært litt hickups her og der, men at mye er fikset 😊
Men hadde faktum hvert at tlf «døde» hadde jeg tatt kontakt med Apple og bare HJELP! Så hadde jeg brukt den gamle frem til min nye var fikset eller erstattet. 
Jeg hadde nok blitt litt skuffet,  men hadde ikke blitt sur eller krevd noen form for erstatning. Sånt kan skje. 
Funnet ut det at det alltid er greit å ha den gamle tlf i back up 🙃

Anonymkode: 6f112...324

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er fortsatt uten telefonen, hvor lenge mener de jeg skal være uten mobil?? Jeg vil heve kjøpet!

Anonymkode: d5df1...df6

Skrevet

Har du fått tilbud om lånetelefon?

Skrevet
Snublefot62 skrev (17 minutter siden):

Har du fått tilbud om lånetelefon?

Nei

Anonymkode: d5df1...df6

Skrevet

Da går du tilbake og krever heving av kjøpet siden de ikke har oppfulgt sin del av  paragraf 30 i forbrukerkjøpsloven.

Dersom de da tilbyr deg en lånetelefon så nekter du å godta dette da de allerede er for seint ute. Krev å så snakke med sjefen dersom du klarer å stå på saken din.

  • 2 uker senere...
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 24.9.2022 den 21.34):

Må si dette er en vanvittig skuffelse på en så dyr mobil. Ikke morsomt at en så dyr mobil må bli reparert så fort og at jeg da mister muligheten til å bruke mobilen tidlig, var det som var grunnen for at jeg bestilte den øyeblikkelig da bestillingen startet.

har jeg rett på litt avslag/erstatning? Og har jeg rett på en helt ny mobil eller må jeg få den reparert? Den blir på en måte ikke ny da og mye av gleden er borte! 
 

er så lei meg 😭😭

Anonymkode: d5df1...df6

Dummeste jeg har hørt. Du kan ikke for ramme alvor mene at Apple og butikk skal skrote og kaste en mobil til nesten 20 000 kun fordi du «mister gleden» dersom de bytter defekte deler på den. Hva i huleste? Selvsagt fikser de mobilen, også gir de deg den tilbake.

Eller mener du at det er rettferdig at noen andre skal få din «brukte» men fiksese mobil, fordi du skal ha glede? 

AnonymBruker skrev (På 24.9.2022 den 22.11):

Ja det skal jeg gjøre til mandag men får jeg en erstatning i tillegg for tort og svie og det å ha mistet gleden av å være en av de første som har fått den? 
det er jo også lang ventetid på mobilen så er redd det tar lang tid før jeg får ny og dermed må reparere den som tar både tid og noe som er utrolig kjedelig på en helt ny mobil som er så dyr

Anonymkode: d5df1...df6

Med din mentalitet forsvinner vel gleden med å ha telefonen om 2 ukers uansett (så gleden hadde vel vært ødelagt by now uansett), for nå er det ikke så «spesielt» å ha en 14 pro.

Jeg har allerede sett flere med 14 pro, så spesielt eller sjeldent er det ikke å eie en 14 pro. Kanskje du burde bygge identiteten og personlighet din på deg og ikke hvilke mobil du har i lomma.

AnonymBruker skrev (På 24.9.2022 den 22.27):

Vet ikke om jeg har rett på det men synes det er kjedelig å ikke få brukt mobilen når jeg har betalt så mye for den. Det er første gang jeg er en av de første som får en helt ny mobil, og derfor er dette utrolig kjipt for meg. 
 

hadde vært noe annet om jeg hadde kjøpt mobilen når den allerede har vært på markedet en stund enn før de fleste har fått sin

Anonymkode: d5df1...df6

Hva er så spesielt med å være en av de første? Gjør det deg til et bedre menneske? Lurer oppriktig.

AnonymBruker skrev (På 24.9.2022 den 22.36):

Egentlig burde du få iPhone 15 gratis, blomster på døra og en flybillett til hovedkontoret til Apple. 

Anonymkode: 58a60...6c8

Haha, denne.

AnonymBruker skrev (På 24.9.2022 den 22.39):

Jeg er snart 21 

Det jeg var redd for og regnet med, det er utrolig kjipt

Nei, men at jeg burde fått 500 eller 1000 kr i rabatt synes jeg hadde vært innafor pga helt ny mobil og jeg var en av de første som har fått den

Anonymkode: d5df1...df6

Du mener du skal få rabatt fordi du var blant de første som bestilte? Det gir da ingen mening. Du er 21, vær voksen nok til å ikke lag så mye styr av at du må vente litt lengre.

Mange som deg, som bestilte likt som deg, men faktisk må vente flere uker pga mangel på lager, mener du de også skulle fått avslag? Eller at noen andre som venter (slik som deg) skal vente lengre fordi du ikke vil reparere din mobil men eller ta mobilen fra noen andre som venter i kø som deg.

Tror du virkelig at du som kunde er viktigere enn alle de andre som har kjøpt og venter?

AnonymBruker skrev (På 24.9.2022 den 22.48):

Jeg betalte 19 490 for 512 gb, den billigste med 128 gb koster 15 490. 
 

er det en grense for hvor lang reparasjonstid det tar eller hvor lang ventetid jeg skal ha for å få en helt ny telefon? En reparert mobil er jo ikke ny ligsom, verdien synker jo når den er fikset

Anonymkode: d5df1...df6

Reparert er fortsatt ny mobil, eneste som har brukt mobilen er fortsatt deg.

De erstatter kun mobilen om den er så ødelagt at det ikke lønner seg (økonomisk) å reparere den.

Mener du virkelig at de bare skal kaste en helt ny mobil til 19 490, kun fordi du vil ha enda en ny mobil? 

Endret av Blueberrymuffin
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.9.2022 den 22.39):

Jeg er snart 21 

Det jeg var redd for og regnet med, det er utrolig kjipt

Nei, men at jeg burde fått 500 eller 1000 kr i rabatt synes jeg hadde vært innafor pga helt ny mobil og jeg var en av de første som har fått den

Anonymkode: d5df1...df6

Jada, du var en av de første 💤😴

Anonymkode: 293ba...bff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...