L@dy Skrevet 29. november 2005 #1 Skrevet 29. november 2005 Jeg var til legen for en stund siden, på 6 uker kontroll etter fødsel. Tok da en del blodprøver og fikk brev i dag og da stod at det var funnet :" noe forhøyet kolestorol verdier". Legen anbefalte meg da å få ny time om noen mnd...bla,bla... MEN forhøyet kolestorol verdier, er ikke det noe middelaldrene folk får? Jeg fikk ett bilde i hode mitt av en små tjukk mann, som står og spiser pølse på gatekjøkkenet som han skyller ned med cola og så avslutter han det med desserten. En STOR sjokolade, før han tenner sigaretten helt til slutt da! Nåja, det hender det blir kjøpe pizza og pølser her i heimen. Sjokolade liker jeg også! Er vel ikke overvektig, men noen kg etter fødselen kan nok godt forsvinne da... Men, altså dette med "forhøyet kolestorol verdier" er det normalt å ha når en er 32 år? Noen som har hatt det her? Kommer nok uansett til å bli mer obs på kostholdet heretter ja.
sixx Skrevet 29. november 2005 #2 Skrevet 29. november 2005 MEN forhøyet kolestorol verdier, er ikke det noe middelaldrene folk får? Ikke nødvendigvis, man kan f.eks. være arvelig disponert for det. 32 er forresten på full fart mot middelaldrende da. *trøster*
la_luz Skrevet 29. november 2005 #3 Skrevet 29. november 2005 Du kan være arvelig disponert, men uansett kan du gjøre noe med kostholdet. Skjønner du ikke at du nå er i en risiko gruppe for å få livsstil sykdommer ? Det er som regel livsstil som gjør at man får for høy kolostrol. Dersom du har det, er nok stor sjangse for at resten av familien din (les de som du bor/spiser sammen med) går i samme retning. Du bør forandre kostholdet Mat er medisin !
~umulia~ Skrevet 29. november 2005 #4 Skrevet 29. november 2005 Om høyt kolesterol ligger til familien vet man det som oftest, pga sykdomshistorien til andre familiemedlemmer. Vil anbefale deg å bestille denne: Faktahefte om høyt blodkolesterol Den er helt gratis!!
L@dy Skrevet 29. november 2005 Forfatter #5 Skrevet 29. november 2005 Takker for svar! Det er nok ikke så dumt å tenke litt gjennom livstilen sin og være litt bevist på hva en spiser bl.a. Kommer til å bestille en ny time om en stund for å sjekke tilstanden da. 32 er forresten på full fart mot middelaldrende da. *trøster* ← javel da!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå