Gå til innhold

Mobbere - foreldre er verst

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mitt barn ble mobbet av et annet barn/ ungdom. Mor til ungdommen gikk i fornektelse og la skyld på mitt barn. Blokket meg på fb og hater meg siden dette ble en skolesak. 
Hun har prøvd å hevne seg på meg - uten hell. 
Dette er et år siden. 
Nå har ungdommen hennes 3 politisaker mot seg grunnet trakassering og mobbing av yngre elever. 
jaja… Karma sier jeg bare! 
Foreldre må begynne å se på egne barn og ta tak, slutte å skylde på alle andre. 
Mitt barn holder seg langt unna den gutten, og har heldigvis snille venner. 

Anonymkode: 48f6e...51a

• Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Mitt barn ble mobbet av et annet barn/ ungdom. Mor til ungdommen gikk i fornektelse og la skyld på mitt barn. Blokket meg på fb og hater meg siden dette ble en skolesak. 
Dette er et år siden. 
Nå har ungdommen hennes 3 politisaker mot seg grunnet trakassering og mobbing av yngre elever. 

Huff, ikke rart barnet mobber når mor ikke har god moral eller verdier selv 
Jeg er enig med deg. Foreldre må oppdra barna sine til å bli empatiske og ansvarsfulle mennesker.

Godt å høre at det går fint med barnet ditt nå.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Slik er det ofte. Problemet er at mange foreldre ikke skjønner at de selv er en del av problemet. 

Anonymkode: b2e56...8fb

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Samme her. Min sønn ble så alvorlig mobbet at vi til slutt valgte å flytte. Mor til han som hadde begynt mobbingen og som var hovedmotoren i mobbingen sa bare "Alltid er det min sønn som får skylden for noe galt. Det er ikke rettferdig!", og bidro ikke til løsning. Andre foreldre tok heller ikke tak i sine barn. 

Da vi flyttet gikk mobberen over til annet offer, og fikk andre med seg. Det var sønnen til en av de foreldre som hadde stukket hodet i sanden da min sønn ble mobbet. De endte også opp med å flytte, og da gikk mobbingen over på en tredje gutt, der foreldre i to omganger hadde vært feige. 

Da hovedmobberen begynte på VGS, i annet miljø enn det han hadde terrorisert hele barne- og ungdomsskolen, var ikke barn tilsvarende redd for ham, og han falt selv ut sosialt, og droppet ut av skolen. 

(Vet alt dette på grunn av gode kontakter i miljøet. )

Karma ja, men slike konsekvenser kan det bli når foreldre er feige. Man skal ikke tåle så inderlig vel...!

Anonymkode: 9b3ef...3b0

• Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Samme her. Min sønn ble så alvorlig mobbet at vi til slutt valgte å flytte. Mor til han som hadde begynt mobbingen og som var hovedmotoren i mobbingen sa bare "Alltid er det min sønn som får skylden for noe galt. Det er ikke rettferdig!", og bidro ikke til løsning. Andre foreldre tok heller ikke tak i sine barn. 

Da vi flyttet gikk mobberen over til annet offer, og fikk andre med seg. Det var sønnen til en av de foreldre som hadde stukket hodet i sanden da min sønn ble mobbet. De endte også opp med å flytte, og da gikk mobbingen over på en tredje gutt, der foreldre i to omganger hadde vært feige. 

Da hovedmobberen begynte på VGS, i annet miljø enn det han hadde terrorisert hele barne- og ungdomsskolen, var ikke barn tilsvarende redd for ham, og han falt selv ut sosialt, og droppet ut av skolen. 

(Vet alt dette på grunn av gode kontakter i miljøet. )

Karma ja, men slike konsekvenser kan det bli når foreldre er feige. Man skal ikke tåle så inderlig vel...!

Anonymkode: 9b3ef...3b0

vurderte du å hyre en torpedo for å snakke med mobberen?! 

Anonymkode: 93cee...6d1

• Liker 1
Skrevet

Han som mobbet barnet mitt og som på nytt har funnet andre offer er nå meldt til barnevernet. Mor trenger veiledning til å oppdra den lille idioten sin. 

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet

Kjemner en ny sak her også som endte med skole bytte- foreldrene til mobber bare det er såååååå synd på mitt barn - dere mååå forstå og ta hensyn til henne!!  
Nå jobber de sammen med jenta for å få offeret helt ut av idretten i tillegg- flere ser og er sjokka men de får andre foreldre med ved falsk smisk og skittkasting fordi offerets mor er singel - en trussel og « ikke passer inn i idrettens familieprofil» 

ja- vi er noen rundt som snart leier inn- har du noen kontakter? Ser ut som idrettskretsen er i lomma på mobbefamilien … 

Anonymkode: 7d81a...8fe

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Dette er et år siden. 

Jeg har samme erfaring. Fullstendig fornektelse hos foreldrene til mobberne, og ungene ble helt grusomme som ungdommer. 

Følg med på hva barna deres gjør! 

Anonymkode: 980e2...a36

• Nyttig 2
Skrevet

Det er nok ofte sånn ja.

Det er ikke helt tilfeldig hvem som blir mobbere, de mangler gjerne gode rollemodeller hjemmefra.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Synes det er så synd at de som blir mobbet må flytte skoler:(  hørt historier selv der 2 ble mobbet... skolen tok nesten ikke tak i det, heller ikke foreldrene. De byttet skole og mobberen ble igjen..

Kjenner at jeg blir skikkelig irriterende på slikt ..da skal den som blir mobbet ikke bare nyte skolen men miste venner etc. Mens mobberen får "belønning" og får bli igjen på skolen og fortsette 

• Liker 1
Skrevet

Samme erfaring her. Barna til ett par i nabolaget plager de mindre barna i nabolaget og på skolen. Foreldrene nekter for at englebarna deres er voldelig. Blir blodig fornærmet om vi sier noe. Når vi fersker barna i å slå andre og griper inn, da reagerer foreldrene og truer oss andre. 

Blir helt matt. Det nytter ikke å ta en rolig samtale. Mulig det er slik det praktiseres i deres hjemland, men vi er i Norge. Jeg er selv innvandrer og kommer fra et land hvor det er lov å slå barnet sitt. Og det er ikke aktuelt å slå mitt barn, enten her eller hjemlandet. 

Anonymkode: 51204...b40

• Hjerte 3
Skrevet

Ts her. Mitt barn har blitt oppdratt til å si fra til voksne, og vende andre kinnet til. 
Jeg er pedagog mamma og dette er det dummeste jeg har gjort i oppdragelsen av mitt barn. 
Både jeg og psykologen som han måtte gå til pga mobbingen har støttet han i å ta igjen. Forrige uke var det en gutt som gikk bort å kalte han, sønnen min svarte tilbake: gjør du noe annet enn å spise eller? (gutten er overvektig) han rygget og gikk med lut rygg. Stygt ja- men i den virkelige verden må man ta igjen. 
han fikk tommel opp med psykologen. 
Han får ikke lov å slenge med leppa, men om noen starter får han ta igjen. 
synd det skal være slik, men når til og med bup oppfordrer til dette sier det litt om hvor stor forskjell det er mellom det pedagogiske og den faktiske verden. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

dette er dessverre ganske utbredt ja.  

når jeg gikk på ungdomsskolen, så sa foreldrene til disse drittungene rett ut hva så? når dem fikk høre hva ungene deres hadde funnet på. De gav selvfølgelig blanke pokker uansett.  

Anonymkode: 24913...781

• Liker 2
Skrevet
fru Alving skrev (1 time siden):

Det er nok ofte sånn ja.

Det er ikke helt tilfeldig hvem som blir mobbere, de mangler gjerne gode rollemodeller hjemmefra.

Foreldrene sitter på KG og snakker dritt om kjendiser, folk med botox og mennesker som bruker våtservietter etter å ha bæsjet. 

Anonymkode: cf699...2a6

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Ts her. Mitt barn har blitt oppdratt til å si fra til voksne, og vende andre kinnet til. 
Jeg er pedagog mamma og dette er det dummeste jeg har gjort i oppdragelsen av mitt barn. 
Både jeg og psykologen som han måtte gå til pga mobbingen har støttet han i å ta igjen. Forrige uke var det en gutt som gikk bort å kalte han, sønnen min svarte tilbake: gjør du noe annet enn å spise eller? (gutten er overvektig) han rygget og gikk med lut rygg. Stygt ja- men i den virkelige verden må man ta igjen. 
han fikk tommel opp med psykologen. 
Han får ikke lov å slenge med leppa, men om noen starter får han ta igjen. 
synd det skal være slik, men når til og med bup oppfordrer til dette sier det litt om hvor stor forskjell det er mellom det pedagogiske og den faktiske verden. 

enig. Hva med oss idioter som har trodd på alt svadaet om tillit? Vi er jo som små mus kattene er klare til å leke med, hater det. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

enig. Hva med oss idioter som har trodd på alt svadaet om tillit? Vi er jo som små mus kattene er klare til å leke med, hater det. 

Bare å ta igjen, sette oss i respekt. Skal ikke tåle å bli hersket med. 
Når en glefser tilbake blir de plutselig ikke så tøff lengre 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Foreldrene sitter på KG og snakker dritt om kjendiser, folk med botox og mennesker som bruker våtservietter etter å ha bæsjet. 

Anonymkode: cf699...2a6

Voksne som mobber og slenger dritt får ofte barn som tar etter 

• Liker 3
Skrevet

Jeg er så glad for at barna mine nå er voksne. Den der barne og ungdomsskolen var jo rene slagmarken. Uff...

Anonymkode: 96308...f9c

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er så glad for at barna mine nå er voksne. Den der barne og ungdomsskolen var jo rene slagmarken. Uff...

Anonymkode: 96308...f9c

Spesielt med internett, snap og alt faenskap de må håndtere i tillegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...