Gå til innhold

Hvor mye fikk dere i de lokale forhandlingene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

14 000 i året. Vet ikke hva det blir i prosenter 

Anonymkode: dc621...424

((Ny årslønn-gammel årslønn)/gammel årslønn)*100

Anonymkode: 16922...4ac

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden jeg er med i frontfagmodellen; 10.000 kr. for bachelor i staten i sentrale forhandliner. Altså under 2% økning der.

I de lokale har jeg ikke fått noe informasjon om at jeg har fått noe som helst enda :) de bruker så lang tid at jeg må få etterbetalt fra sentrale forhandlinger fra i mai osv, i 2023...

Er dette vanlig?

Anonymkode: 5c441...f67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lokale har ikke vært enda. Pleier som oftest å bli 0, en sjelden gang ett lønnstrinn som utgjør ca 1,4%. 

Anonymkode: 75b82...32c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 hours ago, AnonymBruker said:

Siden jeg er med i frontfagmodellen; 10.000 kr. for bachelor i staten i sentrale forhandliner. Altså under 2% økning der.

I de lokale har jeg ikke fått noe informasjon om at jeg har fått noe som helst enda :) de bruker så lang tid at jeg må få etterbetalt fra sentrale forhandlinger fra i mai osv, i 2023...

Er dette vanlig?

Anonymkode: 5c441...f67

Det er ikke vanlig, men har hørt det ble spesielt komplisert i år. Dette burde de vel tenkt på under forhandlingene. Hjelper ikke folk mye å få lønnstillegg når det tar over et halvt år å få pengene. Økningen i regninger venter ikke for noen.

Anonymkode: 75b82...32c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er ikke vanlig, men har hørt det ble spesielt komplisert i år. Dette burde de vel tenkt på under forhandlingene. Hjelper ikke folk mye å få lønnstillegg når det tar over et halvt år å få pengene. Økningen i regninger venter ikke for noen.

Anonymkode: 75b82...32c

Jeg synes det er latterlig at jeg enda venter på de pengene jeg skulle fått i mai. Det er bare 10.000 kr, men det er penger... Står fremdeles lønnssats 2021...

De er vel ikke ferdig med alt før i 2023 som jeg skrev over.

Håper jeg får mer i de lokale forhandlingene, men jeg har ikke store forhåpninger. I fjor klarte de å ordne over 10.000 kr til alle for de som var med i Akademikerne, og noen fikk mer.

Anonymkode: 5c441...f67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg synes det er latterlig at jeg enda venter på de pengene jeg skulle fått i mai. Det er bare 10.000 kr, men det er penger... Står fremdeles lønnssats 2021...

De er vel ikke ferdig med alt før i 2023 som jeg skrev over.

Håper jeg får mer i de lokale forhandlingene, men jeg har ikke store forhåpninger. I fjor klarte de å ordne over 10.000 kr til alle for de som var med i Akademikerne, og noen fikk mer.

Anonymkode: 5c441...f67

Ps. hos oss forhandler vi med bachelor i andre fagforeninger sammen med Akademikerne for å stille sterkere. Jeg er ikke med i Akademikerne men blir med i deres forhandlinger.

Anonymkode: 5c441...f67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er ikke vanlig, men har hørt det ble spesielt komplisert i år. Dette burde de vel tenkt på under forhandlingene. Hjelper ikke folk mye å få lønnstillegg når det tar over et halvt år å få pengene. Økningen i regninger venter ikke for noen.

Anonymkode: 75b82...32c

Selvsagt hjelper det med mer lønn, uavhengig av hvor lang tid etterbetalingen tar.

Og om du tenker «det er nå prisene stiger»? Vel, de vil nok stige neste år også, så da kan du bruke etterbetalingen til økte utgifter 2023. ;) Utgiftene har for øvrig de siste 20 årene vært omtalt som «kunstig lave» eller «historisk lave». Så om man ikke i privatøkonomien har tatt hensyn til det er det neppe samfunnet sin feil. Da har man ikke fulgt med i timen.

Bare klimaendringer alene vil føre til kraftig prisvekst. Og så har vi økning av levestandard for arbeidere i andre land. Den er vi alle for, selvsagt. Vil også føre til enorm prisvekst. Vårt billige liv har jo som vi alle vet vært avhengig av at folk i andre land har jobbet for knapper og glansbilder. 

Anonymkode: 567e4...577

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Selvsagt hjelper det med mer lønn, uavhengig av hvor lang tid etterbetalingen tar.

Og om du tenker «det er nå prisene stiger»? Vel, de vil nok stige neste år også, så da kan du bruke etterbetalingen til økte utgifter 2023. ;) Utgiftene har for øvrig de siste 20 årene vært omtalt som «kunstig lave» eller «historisk lave». Så om man ikke i privatøkonomien har tatt hensyn til det er det neppe samfunnet sin feil. Da har man ikke fulgt med i timen.

Bare klimaendringer alene vil føre til kraftig prisvekst. Og så har vi økning av levestandard for arbeidere i andre land. Den er vi alle for, selvsagt. Vil også føre til enorm prisvekst. Vårt billige liv har jo som vi alle vet vært avhengig av at folk i andre land har jobbet for knapper og glansbilder. 

Anonymkode: 567e4...577

Litt avsporing men Ja, vi som er unge må betale enormt for den generasjonen som fikk alt på sølvfat.

Jeg føler at det er kjipt, men får bare leve med det. Vi spøker med hverandre at vi får aldri pensjon om verden fortsetter som det her :) og det er ikke akkurat verdens beste sum vi får i lokale forhandlinger. Får vi mer penger så blir økonomien hett og prisene øker enda mer... En "ond" spiral om du vil.

Alt skal øke i pris og omstilles til dyr energi, økt levestandard osv. Det vil koste. 

F.eks. i USA som sagt så var det gratis utdanning for baby boomere i college på sin tid, og når de var voksen så fjernet de denne fordelen de ga seg selv. Ergo så har de brukt sin politiske makt til å skape det best for seg selv gjennom tidene. Det blir spennende å se hva som skjer i politikken når den største gruppen forsvinner.

Anonymkode: 5c441...f67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,5 %. Fikk 2 % i den første runden, så 3,5% totalt. Ganske misfornøyd med det i grunn, men langt bedre enn det jeg har fått på forrige arbeidssted.. 

Anonymkode: da984...398

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...