AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #1 Skrevet 23. september 2022 Hvordan har du det om dagen?😊 Anonymkode: f6955...b33
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #2 Skrevet 23. september 2022 Kan du begynne med deg selv? Anonymkode: d8cac...1e8
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #3 Skrevet 23. september 2022 Ja det kan jeg gjøre 😊 I dag har jeg kost meg med Only Murders in the building 🏫 Jeg har spist to skiver med ristet brød med smør og honning. Og svart kaffe til. Jeg har måttet bruke beroligende piller hver dag denne uken, men det virker som jeg slipper i dag. Det er fint, for da blir jeg ikke så trøtt i kveld. Jeg ønsker å begynne å game igjen men har ikke konsentrasjonen ennå. Og vet ikke hva jeg skal begynne med. Jeg har tidligere likt WoW, Fable 3 og Divinity. Noen anbefalinger? Har bestilt meg abonnement på Donald Duck 😅 Og en fargeleggingsbok med bilder av tegnede hus. Håper på en rolig høst🍁🍂🎃 Gleder meg til Hocus Pocus 2😁 Anonymkode: f6955...b33 3
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #4 Skrevet 23. september 2022 Kom over disse i stad😊 Anonymkode: f6955...b33 6
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #5 Skrevet 23. september 2022 Skal snart til utredning for asperger så da finner jeg ut om jeg hører hjemme i denne tråden. Anonymkode: 94f20...78b 3
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #6 Skrevet 23. september 2022 Jeg er en godt voksen kvinne med autisme som har det bra for tida. Siden i vår har jeg vært ganske betatt av en mann som også befinner seg på autismespekteret. Det er spennende, men også litt slitsomt. Forøvrig er jeg uføretrygdet, men har høyere utdanning og har vært i fast jobb tidlig. Jeg fyller tida med interesser og frivillig arbeid, blant annet er jeg styremedlem i Autismeforeningen. Anonymkode: 1ddcc...d49 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #7 Skrevet 23. september 2022 Følger tråden da jeg har en sønn i småskolealder som har fått diagnose. Han omtales som «svært høytfungerende/atypisk», men jeg gjenkjenner noen av disse tingene fra plansjen Og i det siste har han blitt ganske opptatt av tid. Interessant å lese perspektiver fra ungdom/voksne Anonymkode: c407d...9e5 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2022 #8 Skrevet 23. september 2022 jeg er barbeint Anonymkode: f9fec...288 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #9 Skrevet 24. september 2022 I dag tok vi turen til en Outland-butikk som ligger en halvtimes kjøring unna. Jeg er blitt flinkere til å huske å ha med støyreduserende hodetelefoner og solbriller. Støyen fra motorveien tapper meg fort for krefter. Jeg har også lagt meg til å lukke øynene mye, så jeg ikke tar inn så mye. Det er ikke jeg som kjører altså 😅😂 Men det hjelper. Jeg hører på musikken min, som for tiden er kjenningsmelodier til forskjellige tv-serier(gjerne fra 80 og 90-tallet). Jeg trenger å høre på noe som roer meg ned og gir gode assosiasjoner. Jeg så veldig mye på tv da jeg var liten. Jeg prøvde Cotton Candy druer i dag, og de var kjempeartige!🤩 Jeg liker å prøve nye smaker og jeg er veldig glad i å lukte på (velduftende) ting. Å lukte på ting kan hjelpe til med å roe meg ned. Jeg har alltid med noe å lukte på i vesken min. Som en liten håndkrem eller lepomade. Og i lommen har jeg alltid en liten hårklype som jeg fikler med. Anonymkode: f6955...b33
AnonymBruker Skrevet 24. september 2022 #10 Skrevet 24. september 2022 Har det fint stort sett, helt til noen må kommentere noe ved meg. Enten det er noen som vet jeg har as eller synes jeg er stille. Anonymkode: 62573...a7f 1
Kassettspiller Skrevet 8. august 2024 #11 Skrevet 8. august 2024 Gammel tråd, men skader ikke å skrive noe her. Å ha autisme er ikke gøy. Er utrolig vondt å slite med noe man ikke fullt ut forstår helt. Autismeutredningen var helt grusom. 3 1
Gjest .Daniel. Skrevet 8. august 2024 #12 Skrevet 8. august 2024 Det er en mulighet for at jeg kanskje har atypisk autisme. Ble midlertidig diagnotisert med det i en alder av 22 men det ble forandret til ptsd for 3 år siden, har fått vite at jeg skal til utredning for atypisk autisme, kanskje nå i oktober, dem har ikke ledig enda. Jeg gruer meg egentlig, tenk visst jeg har atypisk autisme, det finnes jo ingen kur mot det. Hva visst dem ikke finner ut noe som helst, da vet jeg ikke. "It is like a double-edged sword"
Kassettspiller Skrevet 8. august 2024 #13 Skrevet 8. august 2024 .Daniel. skrev (15 minutter siden): Ble midlertidig diagnotisert med det i en alder av 22 Hvordan setter dem en midlertidig diagnose? Måtte du på en slags autismeutredning eller? .Daniel. skrev (16 minutter siden): Jeg gruer meg egentlig, tenk visst jeg har atypisk autisme, det finnes jo ingen kur mot det. Synes dette er en vondt ting. Samtidig så er man litt annerledes fra andre, noe som kan være fint på flere områder. Jeg føler det å ha autisme ofte er noe man kan elske og hate samtidig. 1 1
Gjest .Daniel. Skrevet 8. august 2024 #14 Skrevet 8. august 2024 Kassettspiller skrev (6 minutter siden): Hvordan setter dem en midlertidig diagnose? Måtte du på en slags autismeutredning eller? Synes dette er en vondt ting. Samtidig så er man litt annerledes fra andre, noe som kan være fint på flere områder. Jeg føler det å ha autisme ofte er noe man kan elske og hate samtidig. Jeg tok noen tester, tror det var 1. Utredningen var bare på noen få timer, 3-4. For meg så er det er en vond ting og ingen kur.
Kassettspiller Skrevet 8. august 2024 #15 Skrevet 8. august 2024 (endret) Jeg liker ikke at autisme blir omtalt som en motediagnose. Det er ikke bare det sosiale man sliter med, noe som mange glemmer. Mange kan kjenne seg igjen i noe av symptomene, men det oftest ikke i like stor grad eller det samme. Mye av beskrivelsene fra et autistisk perspektiv er ofte dårlige her inne på kg. Det er en utviklingsforstyrrelse og diagnosen settes ikke uten at dem har tilstrekkelig informasjon og har gjennomført en grundig utredning. Tror mange ikke vet noe om hvordan en autismeutredning foregår og hvilke verktøy som brukes. Man trenger heller ikke å forstå alt for å kunne vise litt respekt eller akseptere noe. ♾ Endret 8. august 2024 av Kassettspiller 2 1
Maskinfører Skrevet 8. august 2024 #16 Skrevet 8. august 2024 Har det veldig bra bortsett fra at jeg savner min far 8
Kassettspiller Skrevet 8. august 2024 #17 Skrevet 8. august 2024 .Daniel. skrev (5 minutter siden): Jeg tok noen tester, tror det var 1. Utredningen var bare på noen få timer, 3-4. For meg så er det er en vond ting og ingen kur. Ingen kur, men finnes hjelp å få. Har ikke atypisk autisme, men asperger. Men det finnes behandling som kan hjelpe deg til å kunne akseptere seg selv.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2024 #18 Skrevet 8. august 2024 Har det egentlig veldig bra for tiden. Er i hyperfokus og på kurs i det jeg hyperfokuserer på Anonymkode: ca665...133 1
Kassettspiller Skrevet 8. august 2024 #19 Skrevet 8. august 2024 Maskinfører skrev (2 minutter siden): Har det veldig bra bortsett fra at jeg savner min far Savner min pappa også. Glad jeg ikke er alene❤️ 1 2
Kassettspiller Skrevet 8. august 2024 #20 Skrevet 8. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har det egentlig veldig bra for tiden. Er i hyperfokus og på kurs i det jeg hyperfokuserer på Anonymkode: ca665...133 Hva er det du fokuserer på nå?☺️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå